Przerywa przy danej temperaturze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich
Od całych trzech dni jestem szczęśliwym (to się jeszcze okarze) posiadaczem escorta 1.4i kat Combi, ale mam pewien problem.
Mianowicie:
W momęcie kiedy silnik osięgnie jakąś temp, nieco ponad białe pole zaczyna mi bardzo szarpać i przerywać samochód tzn. gaz prawie nie reaguje, na niższych obrotach szarpie mi wozem, jak mocno wdepnę gazu to idzie, w momęcie kiedy zdejmuje nogę z gazu znowu strasznie szarpie, z rury dziwnie pyrkota. Kiedy znowu temperatura jeszcze wzrośnie wszystko jest oki.
Dopiero kupiłem woza za nie małą dla mnie kasę a tu już problemy, poradzcie co mam robić proszę! (To jużz prawie skomlenie o pomoc)

Pozdrawiam
Spidi_Combi
  
 
na poczatek podaj wiecej danych, rok przebieg i takie tam
a pozniej po kolei wszystkie czujniki trzeba przejrzec
moze warto wymienic na poczatek swiece i filtr powietrza
  
 
No więc podaję więcej danych

Jest to Escort Combi z 91r 1.4i z przebiegiem ponoć 140tyś, na blacie jest 40 tyś, samochód przyjechał z niemiec w lipcu.
Wymieniłem już olej i filtr powietrza, ale zauważyłem że w obudowie filtra był jakby olej, nie była to maź która powstaje w wyniku zmieszania oleju z płynem chłodzącym (wiem bo to już przerabiałem w innym wozie). Nie wiem czy to nie będzie kwestia sondy lambda, ale chyba raczej nie. Sprawdzałem woza na kompie i nic nie wykryło, na analizie spalin gościu stwierdził że katalizator jest walnięty i że dostaje za dużo paliwa.

I jeszcze jedno. W desce rozdzielczej na dole po lewej stronie jest jakieś pole w którym może coś powinno migać, pokazywać, a może tak tylko sobie jest.

Pozdrawiam
Spidi_Combi
  
 
no to w takim wypadku wartoby bylo wymyc odme na poczatek
potem sprawdzic w jakim stanie faktycznie jest sonda L
co z filtrem paliwa?? no i dalej posprawdzac wszystkie czujniki ktore maja wplyw na prace silnika
  
 
Ale jak sprawdzić lambdę? Diagnosta po podłączeniu do analizatora spalin stwiedził że jest oki.

Spidi_Combi
  
 
A i co masz na myśli mówiąc wszystkie czujniki mające wpływ na pracę silnika, proszę napisz dokładniej, wiesz wcześniej miałem opla z 81r w którym cała elektronika mieściła się w radiu

Spidi_Combi
  
 
skoro dostaje za duzo paliwa to ze wzgledu na powiazanie z sonda trzeba ja na poczatek wyeliminowac
a sprawdzic mozesz ja zwyklym analogowym woltomierzem wybierajac kabelek sygnalowy i mase i obserwujac wskazania miernika
jesli chodzi o pozostale rzeczy do sprawdzenia to poszukaj watkow chasmo - on duzo walczyl ze swoim - moze cos pomoze w twoim przypadku
  
 
Czujnik temperatury w kolektorze ssacym, w okreslonym przedziale temperaturowym daje zla wartosc i sterownik zle wysterowywuje wtryskiwacz.
  
 
Cytat:
2004-09-30 22:34:38, toradek pisze:
Czujnik temperatury w kolektorze ssacym, w okreslonym przedziale temperaturowym daje zla wartosc i sterownik zle wysterowywuje wtryskiwacz.



U mnie - to znaczy w silnikach 1.4i monowtrysk podobnie szarpie (temat poruszany 100 razy). Po sprawdzeniu wszystkiego wyszło, że albo wtryskiwacz albo ten czujnik. Sprawdzałem ostatnio czujnik - niby rezystancja była ok, ale ... mam elektroniczny termometr płynu/silnika i załóżmy przy 60stC czujnik pokazywał jak przy 30, przy 90 jak przy 60 itd... dopiero po dłuuuuuższej chwili było mnie jwięcej ok. Może tylko bezwładność.....

Toradek: czujnik może paść tak, że charakterystyka w 1 pukncie odbiega ? eee chyba nie.

Pozdr
  
 
Cytat:
Wymieniłem już olej i filtr powietrza, ale zauważyłem że w obudowie filtra był jakby olej,



To nie za wesołe objawy. Najprawdopodobniej silnik swoje najlepsze lata ma już za sobą i powstały przedmuchy. Kontroluj często stan oleju.