Potrzebne info e-34 525 24V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacznę od tego, że szukałem na forum ale nie znalazłem.
Jak już wspominałem noszę się z zamiarem zakupu 525 24V bardzo proszę o rzetelne info na temat tych silników :
1. realne spalanie (benzyny)
2. koszt założenia najprostszej ale jednocześnie dobrej instalki gazu
3. przybliżony koszt ubezpieczenia (przy max. zniżkach)
4. awaryjność (typowe usterki)
5. jakie przebiegi robią średnio te silniki bez konieczności remontu

Każda podpowiedź mile widziania najchętniej użytkowników tego właśnie modelu, chętnie poczytam ewentualne porównanie wyżej wymienionych punktów z silnikiem 520 24V.

Z góry i z dołu wielkie dzięki!!!


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-10-24 17:26:10 ]
  
 
Nikt nie pomoże???
A i jeszcze jedno pytanie:
Czym różni się silnik "Vanos" i jak go rozróżnić???
  
 
Nie odpowiem Ci na pytania bo mi się nie chce a już późna pora ale jak przejrzysz dokładnie forum to znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, gdyż nie raz te tematy były poruszane/
A jak chcesz kupić to we wtorek jade po piękną 525 24v z pełnym wyposażniem za wyjątkiem skóry, czyli automat, klima, parktronic, tylna roleta, podłokietniki, 2 x AirBag itd itp
  
 
Wczoraj spędziłem 2 godziny przeglądając wszystkie wątki dotyczące 525 24V i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Nadmienie tylko, że jest to trzecie forum z którym mam do czynienia i na dwóch pozostałych odpowiedzi przychodziły znacznie szybciej, ja zawsze chętnie opdowiem na czyjeś pytania (oczywiście o ile będę w stanie) bo wiem że skoro ktoś je zadaje to potrzebuje pomocy.
Może jednak ktoś mi podpowie co i jak z 525 24 V
  
 
Cześć
Też uważam że jeżeli któś pyta to trzeba odpowiadać więc tak sam jeżdze 520 24v ale sam chciałem zmienic na 525 i co nieco sie orientuje.
Po pierwsze BMW podaje że spalanie 525 jes prawie takie samo jak 520 (przecinkowe sprawy)
vanos to zmienne fazy rozrządu jak sie nie myle i silniki z vanosem są podobmo lepsze i podobno mniej palą
jeżeli chodzi o instalacje gazową to ja mam za 2000 zł instalacje przejechałem już 100.000 i nic złego sie nie dzieje jest to instalacja zwykła BRC z komputerem podłączonym pod sąde lambda i dopalanie gazu. Strzeliła mi raz bo świece zaniedbałem ale kolektor calusienki. Nie wstawiaj gwizdków antywybuchowych lepsze są klapy i przyklejone na dobry klej (gwizdki potrafią wylecieć)
ja na liczniku mam przebieg 260.000 z czego 100.000 na gazie i sie trzyma całkiem nieżle choć czuje że tak na prawde ma więcej.A ostatnio poznałem gościa z BMW z 76 roku jak dobrze pamiętam z silnikiem 1.6 lub 1.8 benzyna i pół miliona kilometrów a silniczek chodzi idealnie. POZDRAWIAM
  
 
kornat ja ci nie pomoge bo nie mam takiego auta. mam kolege który ma takie, ale nie pytałem go jak i co.
pozdrawiam
  
 
Dzięki wielkie Dryllo już mi jaśniej w głowie choruję na ten model od wielu lat teraz pojawiła sie realna szansa zakupu tego cudeńka po waszych wypowiedziach dochodzę do wniosku, że wybór jest jak najbardziej trafny .

MARCIN_RADOM spoko nie mam pretensji wiem że jeździsz inną betką
  
 
Witam serdecznie.
Mam taki właśnie BMW o jakie pytasz i krótko postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania.
Spalanie w mieście to ok 16 litrów benzyny i 18-19 litrów gazu, na trasie ok 9l benzynki i 12l gazu, a zaznaczę że jeżdzę automatem. Koszt instalacji gazowej z komputerem to trochę ponad 2000 zł, chociaż mówią że powinien być wtrysk gazu czyli ok 5000 zł. Ja znalazłem dobry warsztat i z moją gazownią wszystko jest OK (odpukać). Ale ważne jest przy gazie żeby założyć dobre świece i tankować TYLKO dobry gaz. Ja tankuję Statoil i polecam. Unikam natomiast Bałtyk Gaz.
Dalej. Ubezpieczenie OC, NNW przy zniżce 60% to ok 600zł. rocznie. AC wiadomo od wartosci autka.
Usterki - nie wiem.U mnie jest dobrze wszystko. BMW podobno czasami troche wariuje i trudno znaleźć przyczynę. Przebiegi silnika sięgają 500 000 km. Ja mam w tej chwili ponad 300 000km i silniczek pięknie chodzi.
Pozdrawiam i polecam Bawarke.
P.S. Odezwj się jak juz wejdziesz w posiadanie 525 24v.
  
 
Dzięki
Oczywiście się pochwalę moim nabytkiem już nie mogę się doczekać oby wszystko sie udało
  
 
Kornat, masz jeszcze inną możliwość- możesz poszukać Bemki 530, moc prawie taka sama bo 525 24v ma 192 KM, a 530 12v ma 188 KM. Zaletą 530 12 zaworowej jest metalowy kolektor, czyli przy instalacji gazowej za ok 2000 zł nie masz żadnych najmniejszych problemów, żadnych obaw o strzały gazu i rozerwanie kolektora plastikowego, tutaj jest największy plus. Mój kumpel śmiga 730 12v z gazem i chwali sobie, spalanie ma zbliżone do mojego. Jeszcze raz pozdrawiam i napisz co sądzisz o takiej opcji.
  
 
Powiem tak: jestem zdecydowany na 525 24V a to dlatego że ma zadowalającą moc wmiarę nowoczesny silnik. Byłem w sklepie z częściami zamiennymi do BMW pytałem o orientacyjne koszty sprzedawca powiedział mi, że ceny są normalne ale do pojemności 2,5 a od 3,0 a nie daj Boże 4,0 to już masakra nie wiem na ile jest to prawdą ale jego teoria mnie przekonuje pozatym chodzi też o ubezpieczenie. Najprawdopodobniej 11-XI wybiorę się do niemiec na zakupy także mam nadzieję wrócić piękną piąteczką
Ps. Dzięki za radę
  
 
Mam taka bmw. E34 525 M50B25 bez vanosa. W miescie w zaleznosci od tego czy jade czy gnam pali od 11,5 - 15 litrow, na trasie nawet spada do 7,8 przy rownej jezdzie nawet szybkiej ale realnie to 8,5 litra. Pisze o benzynie bo jak sie kupuje BMW to nie po to aby oszczedzac montujac gaz, jak chcesz zamontowac gaz to kup megane albo 316, inne BMW chodzą różnie na gazie, moj kumpel ma 735i i chodzi elegancko ale z kolei jeden ma 730 V8 i juz zdjal gaz. Ja mialem sekwencje BRC za 4900zl zalozona 4 dni. Auto prychalo i sie dlawilo. Teraz to juz dziekuje za gaz. Za 4000zl masz 1000l benzoli + koszty eksploatacji takie jak cewki + kable + filtry + to, ze zanim sie nagrzeje auto to jedzie na benzynie to sie nie oplaca. Auto zbiera sie elegancko nawet jak na swoj wiek, moja betka ma 18 lat. Ostatnio dostalem baty od jakiejs tam acury no ale ja jechalem z 3 osobami + ja + full tank (80l) to jakies 500kg bo ekipa fizyczna z MZK gdzie pracuje jako elektromechanik to wiec kazdy lacznie ze mna wazyl ponad 100kg. Wiec jak juz pisalem auto naprawde jest wdzieczne i jak nie bedziesz oszczedzac 100 euro czy nawet tysiaca i kupisz auto naprawde zadbane to bedziesz bardzo zadowolony. Mankamenty:
-spalanie wyzsze niz 1,9tdi
-porownywalnie z innymi limuzynami dosc malo miejsca
-wiek auta
-wanos niestety tez ma ograniczona zywotnosc dlatego ja wolalem auto bez vanosa

ZALETY:
-jezdzi jak gokart
-nie psuje sie
-czesci nie sa drogie (silniki sie nie psuja)

Naprawde polecam auto.
ja nastepne auto tez kupie BMW ale juz e39.
Ojciec ma 530d (142kw) i ten moj prowadzi sie dobrze tak, ze go czasem objezdzam. Pozdrooo
  
 
Nie żebym był niemiły, ale minęły 4 lata od napisania przezemnie tego wątku latam już e39...
  
 
ojjj.. kolega chcial dla potomnosci
  
 
Cytat:
2009-01-31 23:48:04, Piter20 pisze:
ojjj.. kolega chcial dla potomnosci



A to chyba, że tak

BTW Widzę Piter, że też masz śmigło na masce
  
 
czas najwyzszy
  
 
Łe ale dałem ciała... no cóż taki szczególik jak 3 lata może umknąc... Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: pavulonstudio dnia 2009-02-17 04:01:51 ]