Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
_FAZI_ SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara Danzing | 2004-11-24 13:46:34 Od jakiegos czasu ladzinka mi sie szybo grzeje z rozmow z mechanikiem i Szeryfem doszedlem do wniosku ze to moze byc walniety termostst albo gloica
Dzis poszedlem sprawdzic czy to termostat ale nie wiem jak to zdiagnozowac Urochomilem silnik popracowal 15 minut i zaczela sie zagrzewac weze od gazu i od chlodnicy gorne byly ciepla natomiast waz dolny ten od chlodnicy do termostatu (ten kolo alternatora zimny czy to oznacza ze termostat jest walniety ??? Pomuzcie tydzien jak auto stoi i sie marnuje [ wiadomość edytowana przez: _FAZI_ dnia 2004-11-24 13:49:58 ] |
soop SYMPATYCZNY GOŚĆ PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-11-24 14:31:02 Mozesz sprobowac gotowac termostat w garnku i zobaczyc czy sie otwiera - powinien to zrobic na chwile przed zagotowaniem sie wody. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2004-11-24 15:47:58 że tak głupio zapytam: termostat to ten trójnik nad alternatorem? |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2004-11-24 16:09:05
Ja, natiurliś ! |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-11-24 16:54:12 Najpierw sie upewnij ze masz odpowiednia ilosc plynu chlodzacego.
(zalac chlodnice, odkrecic gorny jej waz, i wlewac do niego do oporu, odpowietrzac itd itp.) To oczywiscie moja szkola - i powiem ze tez myslalem ze mam termostat walniety a okazalo sie ze za malo wody , za duzo powietrza i nie puszczal termostat bo woda w ogole nie dochodzila do niego. A termostat mozna sprawdzic w prosty sposob - czajnik z woda zagotowana, termostat w lapsko(przez ochraniacz ciepla) i lac wode i patrzyc czy sie otwiera. |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-11-24 19:34:17 Dokladnie jak Fleszer powiada. Odpowietrzyc to podstawa. A jak masz gaz, to na parowniku odpowietrz. Ja niby mialem odpowietrzone, a jak zdjelam przy gazie, to dopiero mi szczena opadla, ile jeszcze plynu wlazlo... |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-11-24 20:36:14 U mnie występuje wariant 1 Syva, ale spowodowane to jest niedostateczna ilością płynu, który chyba sobie ubieka rurą wydechową razem ze spalinami chyba.
Co ciekawe ciepłe powietrze mam juz w miare szybko w aucie, ale sam silnik grzeje się baaaardzo wolno i po przejechaniu 8 km wskazówka jest ledwo na początku zielonego. Płyn uzupełniamy do min, w wyrównawczym a ciepłym czy na zimnym silniku? Otworzyć ogrzewanie? Dolać jeszcze przez korek w chłodnicy? [ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2004-11-24 20:37:32 ] |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-11-25 08:29:58 Dzięki Yanosik za wskazówki, ale ja ponowię jescze moje pytania na temat uzupełniania płynu.
Płyn uzupełniamy do min. w wyrównawczym na ciepłym czy na zimnym silniku? Otworzyć ogrzewanie? Dolać jeszcze przez korek w chłodnicy? |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2004-11-25 09:51:10 Ja zawsze uzupelniałem chłodnice do pełna i potem do wyrównawczego dolewalem troche |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-11-25 11:09:29 To ja jeszcze poproszę odpowedzi na te 2 pytania
Płyn uzupełniamy do min. w wyrównawczym na ciepłym czy na zimnym silniku? Otworzyć ogrzewanie? |
_FAZI_ SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara Danzing | 2004-11-25 15:23:12 Wymienilem termostat i wszystko gra ladzianka sie juz nie grzeje jednak Szeryf mial racje ze to termostst dzieki wszystkim za porady |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-11-25 15:35:50 Jak zmieniasz plyn, albo miales chocby podejzenie ze wyciekl w zastraszajaco szybkim tempie(sprawdz rowniez zawor kolo nagrzewnicy czy nie cieknie litrami) to powinienes otworzyc na maks zawor od nagrzewnicy.
A teraz co mowi ksiazka VAZ 2107X(x=2,4,6,7, instrukcja ekspoloatacji: " POziom plynu powinien znajdowac sie zawsze 3-4 cm powyzej kreski "MIN" ?rys.35 ehehe? Sprawdzenie nalezy dokonywac na zimnym silniku" Bla bla bla nalzey dolac jak go brakuje. I jeszcze jedno o termostacie po uruchomieniu zimnego silnika przy sprawnie dzialajacym termostacie dolny zbiornik chlodnicy zaczyna podgrzewac sie, gdy wskazowka wskaznika temperatury plynu w ukladzie chlodzenia silnika znajduje sie w odleglosci okolo 3-4mm od czerwonej strefy podzialki, co odpowiada temp okolo 90 st. Cels.(przyp. Fle. - przy sprawnym termometrze) Eta wsjo |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-11-25 15:43:11 Eeeeeeee coś mi się nie zgadza - z tego co pamiętam, to stan w wyrównawczym zawsze jest wyższy jak się silnior nagrzeje - am aj rajt? Pamiętam, ze jak mi się przegrzał motor to tryskało dziarsko z wyrównawczego przez korek.
Kurrrrde jestem nieźle confused z tym płynem chłodniczym. |
ttruskawek Lada 2106 Tychy | 2004-11-26 11:37:22 mam nadzieje ze nie bedziecie mi mieli za zle ze zaczolem nowy post.. ale szybkie tylko pytanko.. czy ma znaczenie odwrotne zapiecie kabli przy termostacie? czy ni ma to znaczenia... |
ttruskawek Lada 2106 Tychy | 2004-11-26 14:29:40 chodzi mi o kable przy termostacie przy chlodnicy |
dcnt MEGA ŁADZIARZ Audi 80, Land Rover ... Pilzno | 2004-11-26 14:50:12
Przy chlodnicy nie ma termostatu tylko czujnik zalaczajacy wiatrak, a jesli wepniesz odwrotnie kabelki, to jesli sie nie myle nic sie nie stanie gdyz, ten czujnik dziala jak zwykly wylacznik, tylko pod wplywem temperatury, a nie palucha kierowcy jak inne wylaczniki (np od swiatel) |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-11-26 14:52:56
Czyli uściślijmy pojęcia - to o co Ci chodzi to czujnik włączania wentylatora elektrycznego. Natomiast termostat jest umieszczony na prawo od silnika na rurkach gumowych i żadne kable nie są tam podpięte. Co do Twojego pytania - po prostu spróbuj. Podłącz jakkolwiek, zapal silnik i obserwuj wskażnik temperatury i kiedy włączy Ci się wentylator. Jak będzie działało dobrze to OK, a jak nie to zamień kabelki i jeszcze raz sprawdz. Na pewno nic nie spalisz. Niestety w moich Ładach nie miałem wentylatora elektrycznego więc nie umiem Ci powiedziec czy zamiana kabelków ma znaczenie. Pozdrawiam Andrzej |