Zawory nieustawiane - konsekwencje ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie od dawna nieustawiałem zaworów tzn ustawiałem 10 tysiecy temu ale źle mi ustawił koleś i cykał jeden a teraz czuje że pogorszyła mi się kultura pracy silnika tzn nierówno chodzi ciut jest głośniejszy i właśnie te cykanie mam pytanie odnośnie jego czy jak pojawia się cykanie spod maski to zawsze będą zawory ????? Fakt że jutro je ustawie ale czy te objawy mogą być przyczyną zaworów i do tego ciut większego spalania ??????
  
 
no oczywiscie ze cykanie zaworow pogarsza osiagi, spalanie i kulture jazdy autem, mniej Ci sie zawory otwoieraja , no i w innym przedziale czasowy, jak zdejmiesz klawiature to zobacz czy nie masz wyrobionych rowkow na klawiaturze, bo jak sa za duze luzy zaworowe to ona lubi sie wyrabiac i nie idzie potem ustawic odpowiednich szczelin.
  
 
Przy zbyt dużym luzie zawory wyklepią się na przylgni i przy okazji wyklepią gniazda co spowoduje rozszczelnienie połączenia gniazdo - zawór, w przypadku za małego luzu zawory nie będą się domykały i może to spowodować ich wypalenie( pomijam inne przypadłości jak ciężki rozruch, mała moc itp).
  
 
Mój polo od paru dni strasznie klekocze. Brzmi to jak jeden zbyt luźny zawór. Może jakieś wskazówki dla niedoświadczonego regulatora? Jakie szczeliny? Jaki szczelinomierz (slyszałem że płaskim nie da rady), dzięki (z góry :>)
  
 
O zaworach jest tematów od licha i trochę. Proszę o przeglądanie forum, a nie zakładanie kolejnego tematu
Nie wiem co się dzieje po ustawieniu zaworów?
Samoregulatory ... a luzy na zaworach
Po przejzeniu forum .....
Regulacja wstępna zaworów (hydraulika - wątpliwości)
Problem z zaworami hydraulicznymiustawianie zaworów

I jeszcze wiele wiele innych postów
  
 
Cytat:
2003-02-21 21:28:51, MAJCHAL pisze:
O zaworach jest tematów od licha i trochę. Proszę o przeglądanie forum, a nie zakładanie kolejnego tematu
Nie wiem co się dzieje po ustawieniu zaworów?
Samoregulatory ... a luzy na zaworach
Po przejzeniu forum .....
Regulacja wstępna zaworów (hydraulika - wątpliwości)
Problem z zaworami hydraulicznymiustawianie zaworów

I jeszcze wiele wiele innych postów



Niebałdzo rozumiem a czy ja coś zakładałem? Przejrzałem forum i większość postów dotyczy regulacji hydraulicznej, dzięki za wątek "Po przejrzeniu forum..." bo tego się nie doszukalem - z przyczyn raczej oczywistych...


Pozdro AdS ;)

[ wiadomość edytowana przez: AdS dnia 2003-02-21 23:24:30 ]
  
 
to ja teraz mam pytanie w ksiazce o usprawnieniach poldka pisze ze mozna zastosowac zawory o wiekszej srednicy grzybka ( chyba jeden milimetr) rozumiem ze gniazdo sie szlifuje ale skad wziasc grzybki ??
(pewnie powiecie ze od fiata 132)
  
 
W wyszukiwaniu zaawansowanym znalazlby wszystko o zaworach...
  
 
Kiler tak sie akurat sklada ze przegladam forum powiedzmy raz na jakis czas i tak sie sklada ze skorzystalem z opcji zaawansowane szukanie i...............bylbym wdzieczny za pomoc jezeli cos takiego znajdziesz bo ja niestety nie dalem rady (byc moze zle dobrane slowa)
  
 
Cytat:
2003-02-23 01:28:45, rdt pisze:
Kiler tak sie akurat sklada ze przegladam forum powiedzmy raz na jakis czas i tak sie sklada ze skorzystalem z opcji zaawansowane szukanie i...............bylbym wdzieczny za pomoc jezeli cos takiego znajdziesz bo ja niestety nie dalem rady (byc moze zle dobrane slowa)



Ja prawie zawsze wykorzystuje szukanie zaawansowane, ale na forum o zaworach o mechanicznej regulacji jest bardzo mało info.
Zauważam i pewnie nie tylko ja pewne dziwne zjawisko wśród forumowiczów, tak jakby zimowa apatia, żeby nie powiedzieć depresja. Przecież jak ktoś ma chwile czasu i doświadczenie to co za problem napisać pare zdań na jakiś temat. Niedługo dojdzie do tego że najczęstsze odpowiedzi to będą: "jedź do mechanika albo poczytaj sobie lekturą fachową - tam wszystko jest napisane".
Wracając do tematu zmniejszyłem z ojcem troche luz na jednym zaworze bo był za duży, ale szczelinomierza nie ma jak tam zapchnąć, więc na oko. Efekt był taki że silnik pracował znacznie ciszej, ale nie tak jak po ostatniej reguilacji jakieś 6 tys. temu w warsztacie, z tym że tam to chyba przesadzili w drugą stronę, bo zimny silnik czasami dziwnie pracował (jakby na 3 gary) i znajomi mówili że to "za ciasne" zawory. (potem, po instalacji LPG było super.) Przed chwila przejechałem z takiej 25 km trasy i ciepły silnik klekocze bardziej jak zimny, praktycznie jak przed tą regulacją. Może znowu się rozlegulowało, a jeśli tak, pytanie czemu?
Czy coś innego może dawać tego typu klekot? (spalanie stukowe to nie jest), pewnien mechanik mowił coś o wałku rozrządu...
  
 
Absolutnie jestem przeciw temu żeby puszczać klienta na drzewo z jego problemem. Temat już się przwijał i mnie chodzi o to że jak jest temat o zaworach, (a jest ich kilka które przytoczyłem), to żeby na nich kontynuować pisanie i odpowiedzi na problemy. W dalszej pracy i szukaniu rozwiązania naszych problemów, jak się wejdzie w temat o zaworach, to będzie ujętych kilka kwesti i odpowiedzi na kilka problemów. To o tyle ułatwi proces szukania odpowiedzi, a nie będzie trzeba gonić po kilku, czy klikunastu tematach o zaworach.
Jasne, że można znależć kilka minut i napisać po raz któryś odpowiedź, ale postawcie się w sytuacji osób które znają odpowiedź i jej udzielają. Temat o zaworach pojawia się raz na miesiąc, i co miesiąc ktoś ma pisać to samo, bo jest zakładany nowy temat. A jak nie odpisze to jest beee. To nie chodzi o nas, bo klubowicze w miarę regularnie przeglądaja forum i mają pojęcie co na nim jest, ale chodzi o tych co zaglądają sporadycznie do nas, na stronę. O to żeby mieli wszelkie możliwe odpowiedzi na pytanie np o zaworach w jednym poscie. I tylko tyle, to ma nam ułatwić funkcjonowanie.
Wyobraźcie sobie sytacje, że macie jakiś problem np za pół roku ale wiecie że taki temat już bł, no to szukacie w wyszukiwarce, i co? I pojawia się wam np 30 tematów o zaworach o podobnych tytuach i teraz trzeba każdy przejrzeć żeby znależć to, co was interesuje, A jakby dopisywać do tematu już istniejącego to macie do przjrzenia np tylko 3 tematy i wszystko macie w kupie.
Daleki jestem od zmykania tematów, ale naprawde nie ma sensu produkowac kolejnego. Moim zdaniem łatwiej jest dopisywać się do już istniejących i kontynuować je. To tyle, a zimowa apatia jakoś mnie nie ogarnia
  
 
Cytat:
2003-02-23 19:29:19, MAJCHAL pisze:
(...) To tyle, a zimowa apatia jakoś mnie nie ogarnia



Zimowa apatia?

Teraz to już chyba niedługo wiosenne roztargnienie
  
 
Cytat:
2003-02-23 19:28:51, MAJCHAL pisze:
Absolutnie jestem przeciw temu żeby puszczać klienta na drzewo z jego problemem. Temat już się przwijał i mnie chodzi o to że jak jest temat o zaworach, (a jest ich kilka które przytoczyłem), to żeby na nich kontynuować pisanie i odpowiedzi na problemy. W dalszej pracy i szukaniu rozwiązania naszych problemów, jak się wejdzie w temat o zaworach, to będzie ujętych kilka kwesti i odpowiedzi na kilka problemów. To o tyle ułatwi proces szukania odpowiedzi, a nie będzie trzeba gonić po kilku, czy klikunastu tematach o zaworach.
Jasne, że można znależć kilka minut i napisać po raz któryś odpowiedź, ale postawcie się w sytuacji osób które znają odpowiedź i jej udzielają. Temat o zaworach pojawia się raz na miesiąc, i co miesiąc ktoś ma pisać to samo, bo jest zakładany nowy temat. A jak nie odpisze to jest beee. To nie chodzi o nas, bo klubowicze w miarę regularnie przeglądaja forum i mają pojęcie co na nim jest, ale chodzi o tych co zaglądają sporadycznie do nas, na stronę. O to żeby mieli wszelkie możliwe odpowiedzi na pytanie np o zaworach w jednym poscie. I tylko tyle, to ma nam ułatwić funkcjonowanie.
Wyobraźcie sobie sytacje, że macie jakiś problem np za pół roku ale wiecie że taki temat już bł, no to szukacie w wyszukiwarce, i co? I pojawia się wam np 30 tematów o zaworach o podobnych tytuach i teraz trzeba każdy przejrzeć żeby znależć to, co was interesuje, A jakby dopisywać do tematu już istniejącego to macie do przjrzenia np tylko 3 tematy i wszystko macie w kupie.
Daleki jestem od zmykania tematów, ale naprawde nie ma sensu produkowac kolejnego. Moim zdaniem łatwiej jest dopisywać się do już istniejących i kontynuować je. To tyle, a zimowa apatia jakoś mnie nie ogarnia



Wszystko 100% prawda tylko że ja właśnie podczepiłem się pod istniejący wątek i kontynuujemy
Tak Janio już niedługo
  
 
ADS, to nie idzie tylko do ciebie, bo ten wątek akurat posedł ok, ale chodzi mi o wogóle całość.
A tak naprawdę miałem otwarte kilka okien i ubzdurało mi się że ten post jest na nowo otwarty, dopiero jak poatrzyłem na daty to mnie oświeciło co zrobiłem i że ten jest poprawnie DOPISANY . Jednak nie będe usuwał już tych wypowiedzi, niech zostaną i kit. Będą świadczyły o moim zakręceniu
  
 
Hmm Majchal - a moze by tak zadac temat na forum /ktory trzymalby sie caly czas jako pierwszy i oczywiscie zamkniety/ o tytule np: zanim zadasz pytanie - przeczytaj lub cos kolo tego z informacja jak korzystac z wyszukiwarki, ew. linki do gotowych odpowiedzi w dziale warto wiedziec itp... moze to by pomoglo nowym i tym co rzadko zagladaja?
  
 
Cytat:
2003-02-23 21:35:33, Plush pisze:
Hmm Majchal - a moze by tak zadac temat na forum /ktory trzymalby sie caly czas jako pierwszy i oczywiscie zamkniety/ o tytule np: zanim zadasz pytanie - przeczytaj lub cos kolo tego z informacja jak korzystac z wyszukiwarki, ew. linki do gotowych odpowiedzi w dziale warto wiedziec itp... moze to by pomoglo nowym i tym co rzadko zagladaja?


przecież jest to wyraźnie i czytelnie napisane przy próbie zadania nowego tematu tzw. porozumienie :

1. Przed utworzeniem nowego tematu sprawdź przy pomocy wyszukiwarki czy temat był już poruszany na forum - jeśli temat już istnieje postaraj się kontynuować wątek
2. Określ rzeczowo tytuł nowego wątku - tematy w stylu: "Pomocy !!!", "Mam problem ..." utrudniają innym użytkownikom korzystanie z forum
3. Do bezpośredniego kontaktu z innymi użytkownikami używaj wyłącznie skrzynki prywatnych wiadomości

  
 
Jakos nie znalazlem zadnego info (skad podebrac zawory wieksze o 1 mm)
Wiem tylko tyle ze silniki DOHC maja duuzo wieksze srednice grzybkow ale to akurat wynika z artykulu Mrozka (warto wiedziec) Aha i powiedzcie jak wiecie czy jeszcze gdziekolwiek wymieniaja gniazda zaworowe
Wiem ze u mnie "podobno" wymieniali ale jak przyszlo co do czego to kazdy twierdzi ze tego juz sie nie robi wiec pytam z ciekawosci

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2003-02-24 02:36:30 ]
  
 
ja leje lotos Mineralny mam poldka z 99 r i jeżdże na tym oleju już 60 kkm i jest moim zdaniem dobrym oejem zmieniam co 8 kkm a czy jak zmienie teraz na syntetyk lub półsyntetyk to może być coś nie w porządku podobno może zacząć brać olej co wy na to ?
  
 
MIRON
Temat dotyczy zaworów, a nie oleju. Zapraszam do wyszukiwarki i tam jest sporo tematów o lejach, ich jakości, wymianie mineralnego na syntetyk i odwrotnie. Tak więc zapraszam
  
 
MIRON
Temat dotyczy zaworów, a nie oleju. Zapraszam do wyszukiwarki i tam jest sporo tematów o lejach, ich jakości, wymianie mineralnego na syntetyk i odwrotnie. Tak więc zapraszam