POMOCY mam problem ze skrzynią

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam taki wielki problem i niewiem do kogo się zgłosic więc postanowiłem napisać do was, potrzebuje schemat skrzyni/5/ escorta 1.4 rocznik 1997(benzyna) a dokładnie chodzi mi o magnes wyłapujący zanieczyszczenia metalowe, gdzie on jest zainstalowany w którym miejscu...
prosze pomużcie bo jestem uziemiony :cry: :( :cry: :( :cry:

Pozdro
  
 
Oto co udało mi się wyszukać :

magnes jest zaznaczony jako 13 ...



A tutaj krótki tekst jak dojść do magnesu ...

Zamocować skrzynkę przekładniową na stojaku warsztatowym.
Jeśli nie uczyniono tego wcześniej, opróżnić skrzynkę z oleju, wypuszczając olej przez otwory po wyjętych
półosiach napędowych lub odkręcając kołpakowe nakrętki (1 i 2, rys. 5.3) mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów.
Wymontować widełki wyłączania sprzęgła i łożysko wyciskowe sprzęgła z wnętrza obudowy sprzęgła.
Jeśli nie wykręcono ich wcześniej, wykręcić dwie nakrętki kołpakowe, mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów (1 i 2, rys. 5.3), wyjąć rygle blokujące oraz ich sprężyny.
Wymontować pokrywę zespołu 5. biegu.
Wymontować wybierak 5. biegu po odkręceniu jednej śruby (1, rys. 5.4) jego mocowania.
Zdjąć z wałka głównego pierścień osadczy synchronizatora 5. biegu (rys. 5.5) oraz zdjąć zespół koła zębatego
5. biegu wraz z synchroniza- torem, widełkami i osią widełek 5. biegu (rys. 5.7).
Zdjąć z końca wałka sprzęgłowego pierścień osadczy koła zębatego 5. biegu.
Za pomocą ściągacza uniwersalnego lub specjalnego (Ford 16-035) zdjąć z wałka sprzęgłowego koło zębate 5.
biegu (rys. 5..
Wymontować pośrednią obudowę skrzynki przekładniowej po odkręceniu dziewięciu śrub jej mocowania (rys.
5.9).
Zdjąć z wałków głównego i sprzęgłowego pierścienie osadcze ustalające łożyska.
Odkręcić czternaście śrub mocowania obudowy zespołu kół zębatych i oddzielić ją od obudowy sprzęgła,
uderzając młotkiem z tworzywa sztucznego. W razie potrzeby można lekko uderzać w wałki.
Wyjąć ostrożnie magnes uważając aby go nie upuścić, gdyż jest kruchy i może się rozbić.
Zdjąć dwa pierścienie osadcze (10, patrz rys. 5.26) z tulei prowadzącej przy widełkach biegów 1 -2 i wyciągnąć
tuleję prowadzącą.

Skad to mam ... przepisalem z ksiegi WKŁ. Sam sie nie znam wiec nie wiem czy to sie w ogole przyda i czy o to chodzilo ?
  
 
nosek.. dobrze ze dopisales ze to z wkl, bo normalnie bym powiedzial ze jestes geniusz motoryzacji.. ja cholera mam odwage robic przy aucie nawet jakbym czegos wczesniej nie robil, ale skrzyni bym sie nie chwycil
  
 
wielkie dzięki za pomoc!!! napewno mi to troszke pomoże!!!
mam jeszcze jeden problem dotyczy on koła pasowego od klimy, czy można je odkręcić czy trzeba rozpoławiać cały ten mechanizm :-?
  
 
Cytat:
2005-01-08 00:43:34, NoSeK pisze:
Oto co udało mi się wyszukać : magnes jest zaznaczony jako 13 ... A tutaj krótki tekst jak dojść do magnesu ... Zamocować skrzynkę przekładniową na stojaku warsztatowym. Jeśli nie uczyniono tego wcześniej, opróżnić skrzynkę z oleju, wypuszczając olej przez otwory po wyjętych półosiach napędowych lub odkręcając kołpakowe nakrętki (1 i 2, rys. 5.3) mieszczące zatrzaski wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Wymontować widełki wyłączania sprzęgła i łożysko wyciskowe sprzęgła z wnętrza obudowy sprzęgła. Jeśli nie wykręcono ich wcześniej, wykręcić dwie nakrętki kołpakowe, mieszczące zatrzaski wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (1 i 2, rys. 5.3), wyjąć rygle blokujące oraz ich sprężyny. Wymontować pokrywę zespołu 5. biegu. Wymontować wybierak 5. biegu po odkręceniu jednej śruby (1, rys. 5.4) jego mocowania. Zdjąć z wałka głównego pierścień osadczy synchronizatora 5. biegu (rys. 5.5) oraz zdjąć zespół koła zębatego 5. biegu wraz z synchroniza- torem, widełkami i osią widełek 5. biegu (rys. 5.7). Zdjąć z końca wałka sprzęgłowego pierścień osadczy koła zębatego 5. biegu. Za pomocą ściągacza uniwersalnego lub specjalnego (Ford 16-035) zdjąć z wałka sprzęgłowego koło zębate 5. biegu (rys. 5.. Wymontować pośrednią obudowę skrzynki przekładniowej po odkręceniu dziewięciu śrub jej mocowania (rys. 5.9). Zdjąć z wałków głównego i sprzęgłowego pierścienie osadcze ustalające łożyska. Odkręcić czternaście śrub mocowania obudowy zespołu kół zębatych i oddzielić ją od obudowy sprzęgła, uderzając młotkiem z tworzywa sztucznego. W razie potrzeby można lekko uderzać w wałki. Wyjąć ostrożnie magnes uważając aby go nie upuścić, gdyż jest kruchy i może się rozbić. Zdjąć dwa pierścienie osadcze (10, patrz rys. 5.26) z tulei prowadzącej przy widełkach biegów 1 -2 i wyciągnąć tuleję prowadzącą. Skad to mam ... przepisalem z ksiegi WKŁ. Sam sie nie znam wiec nie wiem czy to sie w ogole przyda i czy o to chodzilo ?





to nieta skrzynia musi być model VII/1
  
 
wiecie co??
złożyłem skrzynie i ją włożyłem z myslą że jest wszytko cacy(przy okazji wymieniłem sprzęgło)
przejechałem na prube 14 km, i zablokowało mi tak ze miałem cały czas 3-ke ale zwała teraz rozebrałem ją poraz drugi i okazało się że popychacz, przesówak(czy jakoś tak to się nazywa) jest zdeformowany po przez usterke pierwotną, i teraz za chol....niewiem jak to mam zrobic jak tam liczy sie każdy milimetr
a może ma ktoś z was na sprzedaż skrzynię, alebo części do skrzyni?? przypominam jest to 5-tka VII/1 silnik 1.4 bęzyna.....

  
 
Niemiałem abardzo długo dostęu do netu....
co do skrzyni rozbierałem ja 3 razy i składałem... teraz smiga ŚLICZNIE i zrobiłem wszystko sam... hehe mam sie ten fach w ręku.....

wrazie czego służe pomocą ja skrzynie mam już w paluszku.....
bynajmiej w moim modelu