Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
cmatt LOB MEMBER OPEL SENATOR i OMEGA Kielce | 2005-01-08 22:17:40 Dziś zmierzyłem ciśnienie sprężanai na cylindrach w mojej omesi i chyba będe płakał 10;9;10;10 z tego co się dowiedziałem to nie jest dobrze, bracia omegomaniacy mechanior radzi żeby wymienić tylko pierścienie a ja myśle że to na dłużyszy okres czasu nie ma sensu a mojej omesi nie chce sprzedać, co wy na to czy wymienić tylko pierścienie czy robić już głowice, Pomóżcie koledze w biedzie
Pozdrawiam zrozpaczony cmatt |
wronek omesia Radom | 2005-01-08 22:55:29 zrob probe olejowa, dowiesz sie czegos wiecej i mozesz tez zrobic probe szczelnosci sprezonym powietrzem |
cmatt LOB MEMBER OPEL SENATOR i OMEGA Kielce | 2005-01-09 08:50:24 Wronek a możesz napisać coś więcej bo powie szczerze nic mi to ni mówi próba olejowa czy spręzonym powietrzem , napisz prosz jak to sie robi.
Pozdrawiam cmatt |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-01-09 13:56:04 Wronek, pięknie i na temat, aż miło czytać |
michał16v Rekord E 16V Chełm | 2005-01-09 15:56:11 spoko ALE
zapomniałes podać jaką ma mieć temperaturę silnik podczas pomiaru ciśnienia bo przy zinmym wynik będzie błędny |
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-01-09 19:27:46 No nie ma to jak uważne czytanie
czyli najprościej - jak otworzy się termostat PZDR |
alex_a Opel Omega A Wrocław | 2005-01-09 20:10:44 To jakie ciśnienie byc powinno aby je uznać za normalne ? |
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-01-09 21:17:41 |
DrA eS ... | 2005-01-09 22:54:52
Chodzi rowniez o dokladna wartosc cisnienia. Silnik zuzywa sie rownomiernie i pomijajac awarie spadek kompresji jest dla wszystkich cylindrow jednakowy ( i tak tez jest w opisanym przypadku ). Znajac fabryczne parametry mozna ocenic stopien zuzycia silnika. W mojej maszynerii przed kapitalka silnika na 5 garach bylo 14-14.5 atm, na jednym 11 (uszkodzony zawor). W tej chwili wszystkie maja 15.5-16atm i zakladam, ze jest to norma w silniku X30XE. PiotrS orientuje sie w wartosciach kompresji w rozrusznikach z Omegi A wiec zapewne cos madrego napisze. Ja obstawiam prawidlowa kompresje na poziomie >13atm. |
wronek omesia Radom | 2005-01-09 23:09:47 ja mam w kazdym troszke powyzej 12 atmosfer(C20NE) |
alex_a Opel Omega A Wrocław | 2005-01-10 21:09:29 dziękować za wskazówki, czas na chwilę prawdy z manometrem, choć nie narzekam na jakieś konkretne problemy !! |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-01-11 19:43:06
Producent nie za bardzo chce zdradzić te wartości, powód prosty musialby trzymac normę a z tym bywa gorzej. Przyjmuje się, iż poniżej 9 atmosfer silnik jest do dupy. W nowym powinno być 12,5 - 13,5 ( 2.0 ) w zależności od stopnia sprężania (tak stopnia ) im wyższy stopieni tym ciśnienie wyższe. Chyba każdy wie dlaczego . W silnikach po remoncie, jeśli jest dobrze zrobiony rośnie cisnienie sprężania. Co daje trochę więcej mocy, proste. Niesie to jednak pewne ryzyko szybszego zużycia silnika. Trzeba pilnować oleju, wody, czekać aż silnk dobrze się nagrzej, zanim zacznie być butowany. Jeśli ktoś zadba podczas remontu i wymieni to co trzeba na mocniejesze produkty, będzie miał dużo "wytrzymalszy" silnik. Niestety to kosztuje i nie wszystkich stać na taki "tjunik". Poprzestaje się na splanowaniu głowicy wymianie uszkodzonych części na nowe i już. Moc wzrasta, osiągi też, pytanie na jak długo? Jeśli do tego założy się gas trzaba uważac podwójnie, jeśli ma się MV6 potrójnie. Kiepska wentylacja komory silnika, mały silnik, hehe mały blok, no ale glowice 2, tyle, że też małe, słowem łatwo nagrzewająca się bestia, trzeba potrójnie uważać. Zresztą zawsze można kupić następną MV6, no ale to będzie tylko kolejna zwykła MV6...czasami lepiej zrobić z buta parę km niż jeździć z kiepskim czajnikiem i nigdy nie wiadmo kiedy para ujdzie. Witaj DRA |
syciu Opel Vectra B Kombi Poznań | 2005-05-31 22:54:57 Witam i odnowie pytanie, jaki epowinno byc sprezanie dla silnika 2.0 16V?
pozdrawiam |