Wahania wolnych obrotów silnika w Peugeot 306

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam następujący kłopot w Peugeocie 306 rocznik 2000.
Otóż pojawiają się mocne wahania obrotów gdy samochód jest na biegu jałowym - często nagle sapdają, po czym rosną i odwrotnie. Czym moze byc to spowodowane i co moze to powodowac w samochodzie. Mam tez czasem problemy z jego uruchomieniem. Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam
Rafal
  
 
do sprawdzenia najpierw:
1) przeplywomierz
2) silnik krokowy.
  
 
Jak droga jest to impreza ?
 
 
nie pamietam dokladnie,bo dawno to bylo - ale koszty nie przerazaly... cos mi sie 400 kolacze po glowie - ale nie pamietam na pewno, czy to ten przypadek....
na swiezo mam ceny innych podzespolow
  
 
Witam.
Słyszałem, że wystarzy w takim przypadku wymontować i przeczyścić (np.denaturatem) silniczek krokowy- ponoć nie jest to ani droga ani skomplikowana impreza. Jeśli to nie pomoże to popsuty może być czujnik wolnych obrotów za silniczkiem krokowym. W moim 406 1.8 16v też miałem kiedyś podobne objawy- silnik pracował na "luzie" trochę nierówno, chciałem się nawet się tym zająć ale...sam z tego wyszedł tak z nim jest- czasem sam zdrowieje.
  
 
Bardzo często przyczyna jest czujnik temperatuiry cieczy wartości około 50 zet a nie silnik krfokowy cewka lub przepływomierz. Sprawdz ten czujnik.
  
 
Też mam podobny problem. Dzisiaj miałem wymieniane sprzęgło. Teraz Silnik gdy stoję i mam wciśnięte sprzęgło albo bieg jałowy ma wahania obrotów a nawet gaśnie. Podczas jazdy to samo, tylko, że podczas jazdy od czasu do czasu pomimo stałej prędkości nagle ni stąd ni zowąd skaczą obroty wgórę, albo silnik jest mułowaty. Co to kurde może być?
raf.
  
 
No w mojej 306-tce tez cos takiego sie pojawiło, czarodzieje z warsztatu twierdza ze moze byc silnik krokowy do wymiany lub moduł zapłonowy.Wiem ze ceny tych 2 podzespołow moga mnie powalic, ale nie znam warsztatu w Warszawie ktory by mi zdiagnozował i usunał usterke. Moze cos podpowiecie?

Tomek
  
 
U mnie była banalna usterka. wtyczka od altermatora była poluzowana. To samo z wtyczką od immobilajsera. Podobno za wahania obrotów może być odpowiedzialna pompka paliwa. Warto jest pojeździć trochę na BP ULTIMATE, dobrze czyści wtryski, a wtryski mogą być też przyczyną tych wahań.
Pozdrawiam, raf.
  
 
Spróbujcie zrobić reset kompa ,czasami pomaga po naprawie jak warsztat zle zabezpieczył kompa . Zdarza sie że w warsztacie odłączaja akumulator bawią sie itp a skutek jest bardzo czesto taki jak opisujecie. to znaczu pływające obroty. Można też sprawdzić czujnik temperatury cieczy.
  
 
Cytat:
2005-01-10 09:52:42, adasco pisze:
do sprawdzenia najpierw: 1) przeplywomierz 2) silnik krokowy.


Silniczek krokowy i przpływomierz-zmora wszystkich aut.
Ale dobrze mówis, prawdopodobnie będzie to silniczek krokowy zwany tez regulatorem wolnych obrotów. Można spróbowac go przeczyścić benzynka i przedmuchać kompresorkiem, jesli nie pomoże trzeba wydac 300-400 zł. Dawniej juz kilka takich silniczków uratowałem przez czyszczenie
  
 
u mnie bylo to samo. po wymianie krokowki obroty dalej wachały sie. teraaz wiem na 100 procent ze to wina czujnika temp. sprawdzałem z nowym wszystko jest ok