Automat i gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś już o tym pisałem, podczas wciskania pedału do dechy - automacik powinien ładnie zredukować - u mnie natomiast chwilę myśli i dopieru później redukuje i przyśpiesza. Dzieje się tak i na gazie i na pb - nie wiele pomaga też wciskanie POWER. Pierwsze moje podejżenia - instalka gaz. - jednak jak wspomniałem wyżej dzieje się tak też na pb, więc to chyba jednak skrzynia. Chciałem się umówić z gościem w Nadarzynie (automat.pl) na przegląd - telefonicznie opisuję mu problem - on mówi, że to wina emulatora znajdującego się między kompem skrzyni, a kompem auta - dlatego problem występuje również na pb - gość mnie straszy, że mogę w ten sposób rozwalić skrzynie (choć problem występuje od pocz. założenia instalki jakieś 5-6k temu i jakoś nic się nie psuje) - mówię mu, że niedługo wybieram się w daleką traskę, a on mi na to żeby podjechać do serwisu instalki - niech ją odłączą (elektrykę) i jechać w traskę na pb - słaby gość . No ale ogólnie mówił fachowo, więc się trochę zaniepokoiłem, dzwonię do serwisu instalki, a oni, że to raczej nie emulator, ale jak chcę sie upewnić to poprostu wyciągnąć bezp. z instalki i samemu sprawidzić - tak też dziś zrobiłem = komp i emulator inst. odłączone i przejechałem się na pb - efekt - żadnej poprawy. Chyba więc to nie instalka. Sorki za taki długi opis, ale interesuje mnie jak inni urzytkownicy automatów z gazem to ocenią. Ogólnie jak wam redukuje skrzynia i czy na gazie jest gorzej.

Mucios gracias senioritas e seniores
elChopn
  
 
Ja tam sam redukuje
  
 
Cześć!

Ja jeżdżę automatem w lagunie. Silnik 2.0 a instalację LPG założyłem dopiero przed tygodniem. Zdecydowałem się na sekwencję i muszę powiedzieć, że nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i w osiągach samochodu. Do tej pory przejechałem ok. 500 km w dość trudnych warunkach (bardzo zimno, nawet poniżej -10oC). Skrzynia także funkcjonuje w sposób całkowicie prawidłowy: przechodzi na biegi wyższe i redukuje na niższe identycznie tak samo jak na benzynie. Szczerze polecam.

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Hmmm. Przy wciśnięciu o ok 3/4 skuku pedału redukuje mi płynnie o 1 bieg. Jak dam do podłogi tak napradę mocno to redukuje jescze raz. Dla mnie to bez sensu bu wtedy silknik (1,8 SOHC) wchodzi na zakres obrotów juz poza maksymal;nmym momentem. Tak że do wyprzedzania używam jedynie power i lekkiego dodania gazu.
Wcześniej było inaczej (lepiej)? i po założeniu instalacji sioę popieprzyło?
To może spróbuj faktycznie odłączyć instalację gazową a potem zresetuj kompa... Ta cholerna elektryka faktycznie sie uczy... Mnie po dzwonie (kiedy samochód stał 2 miechy bez aku i z wyciągniętymi bebechami) skrzynia zaczęła dobrze chodzić dopiero po baaardzo długiej trasie. Wcześniej robiła cuda...

A sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? A wymieniałeś olej? Sam nie wiem... tak strzelam. Może cos z czujnikiem położenia przepustnicy?

Dobrze by było się spotkać i porównać "organoleptycznie"
  
 
Navi - sprawdzałem tą instalkę po wyjęciu bezp. nie ma różnicy - wiele o jeździe przed jej montażem nie mogę powiedzieć bo 3 dniu po kupnie auta była zamontowana. Fakt, najlepiej byłoby to porównać... ale coś musi być na rzeczy bo zwróciło to moją uwagę, co prawda dawno temu, no ale w końcu się muszę za to wziąć. Olej sprawdzałem i raczej chyba ok, ale nie wymieniałem - w du mówili, że jest ok i w tych skrzyniach praktycznie się go nie wymienia przy tym przebiegu (120k) - Ty u siebie wymieniałeś?
  
 
Cytat:
2005-02-10 00:07:08, elChopin pisze:
Navi - sprawdzałem tą instalkę po wyjęciu bezp. nie ma różnicy - wiele o jeździe przed jej montażem nie mogę powiedzieć bo 3 dniu po kupnie auta była zamontowana. Fakt, najlepiej byłoby to porównać... ale coś musi być na rzeczy bo zwróciło to moją uwagę, co prawda dawno temu, no ale w końcu się muszę za to wziąć. Olej sprawdzałem i raczej chyba ok, ale nie wymieniałem - w du mówili, że jest ok i w tych skrzyniach praktycznie się go nie wymienia przy tym przebiegu (120k) - Ty u siebie wymieniałeś?


Ad 1. Czy po odłaczeniu instalki resetowałeś kompa? Jak pisałem, czasami komp potrzebuje czasu, żeby zauważyć brak instalacji.

Ad2. W naszych skrzyniach nie ma filtra oleju w skrzyni, zaś sama skrzynia produkuje większe ilości zanieczyszczeń niż manual (tarczki) więc po pewnym czasie olej jest mocno zasyfiony. Tak więc jest wymaganie, aby olej był wymieniany co ( i tu są różne szkoły) 60, lub 80 kkm. Wyszedłem z założenia, że wymiana oleju w skrzyni tak na wszelki wypadek to i tak koszt mniejszy niż ew. naprawa tej skrzyni. Wymieniłem zaraz po kupnie.
  
 
Cytat:
2005-02-10 00:07:08, elChopin pisze:
w du mówili, że jest ok i w tych skrzyniach praktycznie się go nie wymienia przy tym przebiegu (120k)



Pewnie w tym serwisie nigdy nie widzieli automatu. Olej w esperaku automat wedlug instrukcji wymienia się co 45tyś. ja natomiat robie to po 30tyś bo olej w automacie to najważniejsza rzecz.
To ze nie zmienia ci odrazu biegu na nizszy jest normalne po zalozeniu zwyklej instalki. Poprostu silnik jest duzo slabszy a utomat to odrazu czuje. Wystarczy ze ustawisz do testow uboga mieszanke(silnik jeszcze slabszy) to wtedy bedziesz mial jeszcze wieksze opuznienie przy redukcji. Jak chcesz sie upewnic to wyjmij mikser z dolotu, odlacz emulator, reset kompa i pojezdzij troche na benzynce i zobaczysz ze bedzie wszystko ok.
  
 
Fakt - pod żadnym pozorem nie można wierzyć w bujdy o olejach, których się nie wymienia. Naprawa skrzyń automatycznych może być bardzo kosztowna luba nawet nieopłacalna a regularne wymiany oleju moge przed tym ustrzec.

Co do instalacji, która osłabia moc silnika, to jak to jest w efekcie: skrzynia później przechodzi z 1 na 2 albo z 2 na 3 bieg z powodu osłabienia silnika?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2005-02-11 15:40:38, wrolo pisze:
Co do instalacji, która osłabia moc silnika, to jak to jest w efekcie: skrzynia później przechodzi z 1 na 2 albo z 2 na 3 bieg z powodu osłabienia silnika? Pozdr., Wrolo



Nie, skrzynia przy naglym wciśnięciu gazu nie ma sily szybko zredukować biegu. Również pierwszą oznaką "umierania" (co raczej w tym przypadku nie mam miejsca) skrzyni jest problem naglej redukcji biegu(szczególnie z 3 na 2)
 
 
walczę z problemem nadal...
teraz parę byc może głupich pytań
Jadę na gazie, skrzynia redukuje słabo, przełączam na pb nie ma zmiany - dopiero po np. 10 min czuć poprawę. Może to poprostu wina paliwa jakim jest gaz - ale czy u was poprawa po przełączeniu na pb jest natychmiastowa czy tak jakby układ zasilania musi się z gazu przyczyścić na pb - a może to komputer, właśnie do tego skłania mnie następująca obserwacja... zresetowałem kompa i odlączyłem instalkę (wyjmująć bezp, przed resetem oczywiście) - jadę na pb rozgrzewam silnik - no i auto chodzi jak marzenie błyskawicznie redukuje poprostu pięknie - podłączam instalkę (wkładam bezp.) przelaczyam na gaz + jest gorzej ale do zaakceptowania, ale po jakims czasie znow zaczyna mulic. Tak wiec skrzynia jest ok + prpblem lezz po stronie gazu + a moze poprostu tak jets z tym gazem... tylko dlaczego przez jakis czas po dluzszej jezdzie na pb, po przelaczeniu na gaz jest w miare ok
  
 
Może masz "oszczędnie" ustawioną instalację gazową. Poproś u gazownika, żeby trochę podregulowali instalację na większe podawanie gazu. Z pewnością wzrośnie spalanie, ale poprawi się ze skrzynią... U mnie poorblemy jakie opisałeś nie występują, ale faktem jest, że nie oszczędzam benzyny (przełaczam dopiero po nagrzaniu się silnika) a i spalanie mam dość spore...
  
 
no tak Navi, ale mi już teraz po mieście to potrafi 18 łyknąć , a co jak mi ją podregulują...

pss navi ile tobie pali?
  
 
Przy tym spalaniu to moze masz za duzą dawke.
U mnie 1.8 automat po miescie jazda dynamiczna to ok 13L w lato z klimą 15Lto max
  
 
Witajcie,
chcialbym Wam pomoc porada, ale mam pytanie DO WAS, ktorzy tu napisaliscie kilka postow. Na pewno kazdy z Was jezdzil manualem. Jaka jest roznica w przypadku automatu? Czy auto jest bardzo przymulone? Czy duzo wiecej pali?
HMMM tez wydaje mi sie, ze te automaty to kosztowna sprawa?
Chcialbym cos wiecej sie dowiedziec na ich temat (Czytam automat.pl), ale moze od Was wiecej sie dowiem.
Pozdrawiam serdecznie
  
 
odpowiadając na post. również mam espero 2,0 automat i gaz i nie moge stwierdzić zadnych nieprawidłowości. Czy jeżdżę na benzynie czy na gazie, biegi zmieniają się jednakowo. Nie czuję żadnej różnicy. Dodam, iż nie jest to żadna sekwencyjna instalacja, a zwykła instalacja LOVATO, przebieg obecny 110 tys. km, z tego na gazie 9 tys. km. Czy rano czy wieczór, czy deszcz czy słońce, czy zima czy lato, żadnych nieprawidłowości nie odczuwam. Może masz cofnięty licznik i o tym nie wiesz
  
 
elChopin: Nie wiem, wstyd się przyznać... ale sporo. Nie wiem, bo jak pisałem dużo jeżdżę na benzynie (przełaczam ręcznie, bo na automatycznym przełaczniku zdarzało mu się "kichnąć") i czasami zapominam. Raz zmierzyłem dokłądnie w trasie (po nocy, L-l;in-Poznań) i wyszło 9.5 ale to była zupełna rewelacja bo jechałem cały czas poustą drogą, nawet przez warszawę przeleciałem prawie bez zatrzymywania się. Tak normalnie to myślę że koło 18-19.. ale głowy nie dam...

rjusnet: różnica jest zasadnicza - nie ma wajchowania. A i lewą nogą można sobie w uchu pogrzebać... Jeździ się "po pańsku", można gadać przez komórkę, albo "na zimny łokieć". Sprawa fajna dla osób lubiących wygodę i niekjoniecznie wygłupy - automaty tego nie lubią.
Utraty dynamiki nie stwierdziłem. IMHO, na krótkim dystansie może być nawet lepiej, bo szybciej przełaczne są biegi.
Jest mniej ekonomiczny - szczególnie w mieście ale cóż.. luksus kosztuje
Automat w eksploatacji nie jest dużo droższy. raz na jakiś czas wyniana oleju za 60 PLN.
W zakupie (używane) paradoksalnie są tańsze - trudniej sprzedać automata, bo ludzie się ich boją...
W naprawie - fakt koszmarnie drogi Ale nie jest to rzecz bardzo awaryjna jak się dba i normalnie jeździ.

Co do automat.pl - to chyba nedługo zamkną firmę.
  
 
To cholercia palą te automaciki u nas. Ja też przyznaję, że jestem zaskoczony dynamiką - myślalem, że mułek będzie a tu miłe zaskoczenie - Navi jeszcze o jednej rzeczy przewadze automatu nie wspomniał - wg. bardzo ważnej, a mianowicie kiedy jedziecie z fajową dzieuchą prawa rączka może spokojnie zająć się kontaktem z nogami waszej uroczek pasażerki

No to podsumuję moją oberwację. Mam dwie diagnozy.
Pierwsza: tak to już jest gaz to słabsze paliwo no i autko nie ciągnie tak pięknie jak na pb (to, że różnica nie jest odrazu odczuwalna po zmienie z gazu na pb świadczy o tym, że układ zasilania musi jakby wypalić resztki gazu i dopiero wtedy ciągnie dobrze na pb) - czy tak może być ???
Druga: zwalony komp instal. gazowej - tłumaczyłoby to opóźnienie w dynamice po przełączeniu z gazu na pb (dość długo muli na pb - po jakiś 10-15min jest super). na odwrót podobnie po przełączeniu z pb na gaz przez jakiś czas chodzi ok - później muli.

PS co do automat pl - faktycznie dziwna firma, ze dwa razy do nich dzwoniłem z pytaniem o cenę wymiany oleju w skrzynce, zawsze coś kręcili i do dziś w sumie nie wiem ile to u nich kosztuje.
  
 
Cytat:
Co do automat.pl - to chyba nedługo zamkną firmę.


wiadomo dlaczego??

Hmm, chyba trzeba sie przejechac takim i takim, zeby miec porownanie...