Alufelgi a śruby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Panowie sorry jeśli temat juz był, ale ja przynajmniej nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Otóz kupiłem tydzien temu alusie i nie wiem jak ze śrubami wyglada sprawa. Czy te ze stalowych będą pasowały, a jeśli tak to czy klucz bedzie pasował (nie zdazyłem sprawdzić). Czy moze trzeba kupic specjalny do alusi i ile ewentualnie takie cacko kosztuje. Dzięki za pomoc.
  
 
Klucz ten sam.
Sruby na tyl od biedy beda pasowac, na przod nie da rady (sa za dlugie)
Co do kosztow to bedzie to jakos ze 3 - 4 zl za srube - kupisz praktycznie w kazdym sklepie motoryzacyjnym.
Jezeli masz jakies fajne fele, to zastanow sie tez nad srubami zabezpieczajacymi...
  
 
Dicer, a co z kluczem standardowo dołączanym do esperaka, na moje oko bede musiał kupić jakis nowszy chyba bo ta pała mi nie wejdzie w otworek )
  
 
Dicer, a co z kluczem standardowo dołączanym do esperaka, na moje oko bede musiał kupić jakis nowszy chyba bo ta pała mi nie wejdzie w otworek )
  
 
E tam Ci nie wejdzie w otworek... jak sie popiesci to sie zmiesci

a na powaznie, to nie wiem jakie masz fele... ale u mnie bez problama pasuje kazdy klucz
  
 
fele wygladaj atak:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39998255
  
 
fajowe...

i chiba nie powinno byc problema
  
 
to jeszcze jedno pytanie do fachowca, może lamerskie ale nigdy tego nie robiłem , jak załoze te alusie 15" to jak z kołem zapasowym, powinienem kupić jakas dojazdówke czy też na stlowej 14 tez dojade ?
  
 
Cytat:
to jeszcze jedno pytanie do fachowca,


... eeee, to raczej nie do mnie, ja chiba wogoole nie powinienem odpowiadac


Cytat:
może lamerskie ale nigdy tego nie robiłem , jak załoze te alusie 15" to jak z kołem zapasowym, powinienem kupić jakas dojazdówke czy też na stlowej 14 tez dojade ?



Na standardowej spokojnie dojedziesz (i to nawet lepiej jak na dojazdowce, bo bedzie bardziej wymiarami zblizona do reszty) Natomiast nie wiem jak sie maja przepisy do tego ???
Z dojazdoowka sprawa jest prosta, natomiast jak zalorzysz calkiem inne _normalne_ kolo to moze byc rooznie w razie jakiejs kontroli...
  
 
Dicer dzieki za odpowiedzi, teraz jestem trochę mądrzejszy
  
 
nnorbi, jeszcze jedna sprawa:

fele masz bardzo fajowe i pewnei bedziesz chcial kupic jakies sruby antykradziezowe/zabezpieczajace.
Tu polecam zainwestowac w cos porzadnego albo w ogoole to olac. Mialem w zeszylym roku zalozone jakies takie badziewne i ile ja sie nawq.... zeby to cholerswo potem odkrecic Cale szczescie ze to bylo przy zmianie koolek z letnich na zimowe, bo dopiero w 3 warsztacie sobie z tym poradzili (zapiekla sie sruba i przy probie odkrecenia wyrobil sie lepek)
Jak bym zlapal kapcia gdzies na trasie to opona i fela do wywalenia, albo laweta...


[ wiadomość edytowana przez: Dicer dnia 2005-02-15 14:39:08 ]
  
 
no cenna uwaga, kasą nie śmierdze więc pewnie bym kupił cos niedrogiego, ale masz całkowitą racje z awarią, a do tego jak by jeszcze "siadła" moja żonka to szkoda mówić, lepiej od razu wywalić kasę na lepsze śruby. Kupiłem katalog z http://www.jacky.com.pl/, to pewnie cos znajdę przyzwoitego.
pozdrawiam
  
 
ja mam jeden komplet srub do alusow i do stalowek...pasuja i tak juz bylo jak kupilem auto...
w poldziu niby mam osobne zestawy ale kiedys przy wymianie mi sie pomieszaly i okazalo sie ze oba komplety sa rowno dobre...
  
 
No niestety ze śrubkami to nie taka prosta sprawa, że tylko krótsze lub dłuższe i czy stosować zabezpieczające czy nie.Wszystko też zależy od tego jak wyrobione są otwory na sruby w feldze oraz co wazniejsze jaki stożek mają śruby!!! Mój ojciec przy Peugeocie próbował używac tych samych śrub do alufelg i stalówek. Przy alufelgach wszystko było OK a te same śruby na stalówka wyczyniały cuda. Były wyczuwalne stuki i bicie kół, auto prowadziło się niepewnie. Wszystko to bez względu na siłe z jaką przykręcono śruby. Dopiero kupno oryginalnych śrub od Peugeota załatwiło sprawę (na szczęście po niewygórowanej cenie). Ja mam osobne śruby do stalówek, osobne do alusów plus zabezpieczające AEZ'a.
  
 
Odświeżam

Czy ktoś miał do czynienia z tym produktem?
klik
  
 
Cytat:
2010-03-14 17:24:41, archive15 pisze:
Odświeżam Czy ktoś miał do czynienia z tym produktem? klik


Niby "Królak" robi dość dobre jakościowo zabezpieczenia ale zdecydowanie polecił bym takowe:

moim zdaniem wyraźnie LEPSZE ...klik!
  
 
Bogdanie a ty masz jakieś zabezpieczenia?
  
 
Cytat:
2010-03-14 17:56:21, archive15 pisze:
Bogdanie a ty masz jakieś zabezpieczenia?


tak, takie właśnie jak pokazałem na przykładzie
/tyle, że zamawiałem w firmie oponiarskiej DELOCH Nie było w normalnej ofercie ze 3 roki temu więc ściągali oryginalne niemieckie jakieś /
  
 
Dzięki.
  
 
Cytat:
2005-02-15 13:04:12, nnorbi pisze:
to jeszcze jedno pytanie do fachowca, może lamerskie ale nigdy tego nie robiłem , jak załoze te alusie 15" to jak z kołem zapasowym, powinienem kupić jakas dojazdówke czy też na stlowej 14 tez dojade ?


tylko pamiętaj o jednej tutaj nie wspomnianej uwadze. Na osi przód (napędowej-jak w espero) zawsze powinny być założone koła o tej samej wielkości. Różne rozmiary mogą doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu różnicowego. Oczywiście nie jęsli zrobisz kilka kilometrów (kilka znaczy mało). Poza tym warto się zastanowić nad sprężonym powietrzem takim "awaryjnym naprawiaczem"