Bardzo proszę o pomoc.Uk.kierowniczy e36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś w poście prosiłem o poradę,na temat stukania w uk.kierowniczym w e36.Przy szybkim ruszaniu kierownicą
praWO -lewo słychać stukanie.Mój mechanik na kanale(byłem prz tym
stwierdzil luz na maglownicy(w uk.kierowniczym)Mówi że to mogą być łożyska(podobno jest dwa) lub układ trzeba zregenerować.
Koszt regeneracji dość duży.Powiedział że przed wymontowaniem trudno coś dokładnie powiedzieć.Bardzo proszę o poradę,jak to najczęściej bywa,
czy wystarczy wymienić łożysko,jeśli tak to gdzie je kupić,może ktoś ma jakieś symbole.
Jeśli rozbiorę,to będę musiał dość szybko zregenerować lub,wymienić łożysko.Bardzo proszę o radę.e36 318i 94r
  
 
mam to samo w e36 i wczoraj kupiłem maglownice bo moja nadaje się tylko na złom mówili że trzeba wymienić końcówki te przy maglownicy pod gumami ale okazało się że są dobre a jest luz na listwie . Szukaj maglownicy a nie są tanie średnio 500 zł chcą z ogłoszenia.
  
 
Czy trochę ten luz może zmniejszyć regulacja.(podobno jest jakaś
śrubka) w okolicach maglownicy?
  
 
jeżeli odgłos dochodzi od strony wejścia napędu to ten luz można całkowicie skasować
  
 
Słuchaj - nie wymieniaj żadnych łożysk, ani nie regeneruj , a tego co ja wiem (miałem to samo) to regeneracja nie wystarcza na długo 10-20 tys km (na naszych drogach)
Też chciałem regenerować ale w końcu odżałowałem i wymieniłem całą przekładnie za 650 zł z robocizną.
Acha musze ci powiedzieć że po wymianie rewelka , nie to auto, jade po takich dziurach że mało kół nie urywa a kierownice trzymam paluszkliem i w środku komfort - żadnych stuków.

Moja rada - nie żałuj kasy i wymień całą przekładnię (maglownicę czy jak to zwali) HEJKA
  
 
Cytat:
krzysztofku pisze:
Słuchaj - nie wymieniaj żadnych łożysk, ani nie regeneruj



z tego co napisał hz:
Cytat:
jeżeli odgłos dochodzi od strony wejścia napędu to ten luz można całkowicie skasować


wnioskuje że to chodzi o regulację a nie regenerację. według mnie to delikatna różnica.
pozdrawiam
  
 
Skoro Marcin łapiesz mnie za słówka to czytaj dokładniej

Cytat:
Mówi że to mogą być łożyska(podobno jest dwa) lub układ trzeba zregenerować.



POZDRAWIAM KK
  
 
hehe, zregenerować układ. co to znaczy? poza tym pisalem tylko o tobie i o hz. zakładam że autor wątku nie posłucha mechanika, skoro pyta o to na forum.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
hehe, zregenerować układ. co to znaczy?


Otóż pragnę ciebie poinformować że istnieją takie firmy które regenerują układy kierownicze(przekładnie, maglownice czy jak je tam zwał).
Wiem bo orientowałem się w tym temacie, ale się nie zdecydowałem, regeneracja ta polega na wyciągnięciu przekładni z samochodu, wymianie łożysk, likwidacji luzu itp. - dokładnie nie wiem co jeszcze z tym robią, rozmawiałem z ludźmi którzy regenerowali przekładnie (najczęściej w VW to robią) ale z ich opini jednoznacznie wynikało że to pomaga na krótko ok 10.000 - do 20.000 km.

POZDRAWIAM KK
  
 
Cytat:
regenerują układy kierownicze(przekładnie, maglownice czy jak je tam zwał).


co do tego nie ma wątpliwości, jednak maglownica czy przekładnia to nie układ tylko element układu. dlatego zdziwiło mnie określenie regeneracja układu.
pozdrawiam
  
 
Znowu mnie łapiesz za słówka , chodzi o puentę (istotę) sprawy
autor postu przecież pisał :
Cytat:
Mój mechanik na kanale(byłem prz tym
stwierdzil luz na maglownicy(w uk.kierowniczym)



POZDRAWIAM KK
  
 
daj spokój za nic cię nie łapię
wiesz pewnie że wyrażenie układ kierowniczy może przerazić. wiec lepiej precyzować i ograniczać naprawę/regeneracje do maglownicy.
pozdrawiam
  
 
Nie wiem czy to na temat ale sprawa jest taka ja w grudniu sprowadziłem swoja betkę z niemiec w listopadzie niemiec zrobił TIV czyli było ok w polsce na przegladzie sprawdzali mi wszystko podobno też było ok ale na zgaszonym silniku podczas ruszania kierownicą dochodziły stuki powiedziałem to diagności i chciałem żeby dokładnie sprawdził powiedział że tak ma być i że po zapaleniu to zniknie i tak w zasadzie jest na zapalonym stuków brak
  
 
Przed wymianą przekładni też mi tak stukało na wyłączonym i był leciutki luz - tak na ok 5mm - po wymianie - bajeczka , nic takiego nie ma ani przy zgaszonym , ani przy zapalonym koła reagują na każdy minimalny ruch - ZERO luzu
  
 
Cytat:
koła reagują na każdy minimalny ruch - ZERO luzu


to wcale nie jest prawidłowo.minimalny luz powinien być. moze jednak ty go masz tylko nie wyczuwasz go?
  
 
mam taką sprawę, mianowicie- czy w każdym e-36 jest ten sam układ kierowniczy? czy można sobie przełożyć z jakiejś innej betki e-36 do swojego? czy każda z innym silnikiem ma inny? please o poradę
  
 
Podłącze się pod temat.
e34 1990 525 24v automat
Czy wszystkie e34 mają taką samą przekładnię kierowniczą?
Ostatnio po wymianach na chybił-trafił i braku poprawy wyszło że mam luz na przekładni, czy w e34 można go skasować czy zostaje tylko wymiana przekładni kierowniczej?
  
 
Panowie, na forum jest tysiąc fachowców znających się na mechanice i nikt nie zna odpowiedzi na tak proste pytania?? Niemożliwe.
  
 
Luz w układzie kierowniczym można zlokalizować precyzyjnie, to nie wiem o co chodzi z tym na chybił trafił. Głowy nie dam ale chyba w e34 można korygować luz w przekładni kierowniczej.
  
 
Cytat:
nie wiem o co chodzi z tym na chybił trafił


Proste, w warsztacie szarpali zawiechą i nie mogli zlokalizować luzów, dopiero po pewnym czasie doszli że przekładnia kierownicza.
Cytat:
w e34 można korygować luz w przekładni kierowniczej


Super, tylko jak to zrobić