Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-03-24 19:59:19 Dla nas jako klientów wiążące są parametry (opony, prędkość max) podane w instrukcji obsługi i wali mnie jakie oni mają przeliczniki. |
rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2005-03-24 20:43:22 ale dla 2.0 jest właśnie wyższy indeks prędkości w instrukcji niż w 1.5... |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-03-24 21:07:12 No to sprawa jasna. Mogą się czepiać. |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2005-03-24 22:07:59 niom dla 2.0 jest qwa H - j**** m** |
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2005-03-25 09:45:39 Tylko ciekawe na jakiej podstawie skoro w Polsce nie mozna nigdzie nawet 140 km/h pojechac. W takim razie PO CO prawdorzadnemu obywatelowi takie opony? |
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2005-03-25 09:54:51 Ale obcinaja w przypadku gdy wyjedzie do tych Niemiec czy tez gdy na parkingu w Polandii pocaluje sie z autem sasiada?? |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2005-03-25 11:31:29 Ubezpieczyciel jest po to, żeby zarabiać na składkach, a nie tracić na wypłatach odszkodowań. Więc poda jakikolwiek bzdurny powód, żeby odmówić wypłaty.
Jeśli tego typu zapis jest w umowie ubezpieczenia to niestety, jeśli zaś nie to trzeba się z ubezpieczycielem przejść do sądu i dać zarobić jakiemuś zaprzyjaźnionemu adwokatowi/radcy prawnemu. Bo to ubezpieczyciel będzie musiał wykazać związek pomiędzy jego zdaniem niewłaściwymi oponami a odmową wypłaty odszkodowania. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-03-25 19:18:56
A w którym miejscu w instrukcji cos takiego jest napisane?? Przejżałem całą i trafiłem tylko na porady dotyczące ciśnienia, oraz na rozmiar opon, ale nic tam nie ma na temat indeksu prędkości. Poza tym prędkość maksymalna espero z silnikiem 2.0 wg instrukcji to 185 km/h wiec (zgodnie z przepisami) nie ma potrzeby stosowania opon o wyższym indeksie prędkości niz 190km/h Inna sprawa ze opony o indeksie H są niewiele droższe, a z reguły znacząco lepsze, bo przystosowane do lepszych osiagów, niz podobne o indeksie T.
Nawet podstawowe zimówki Dębica Frigo Directional albo Kormorany Snowpro mają indeks predkosci T wiec nie jest to jakis problem. A poza tym w zimie nie zawsze jest śnieg, i wtedy mozna pojechać troche szybciej, nawet więcej niz te 160km/h, dlatego zawsze powinno sie kupować opony o odpowiednim do pojazdu indeksie prędkości. ----------------- czasem tu zaglądam |
rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2005-03-26 13:47:15
Zajrzyj choćby na dane techniczne na naszej stronie, prospekty.... Kiedys bylem w tym biegly przy zakupie autka pzdr |
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2005-03-26 14:54:25
Ale rozmawiamy wlasnie w kontekscie obcinania wyplacanej kasy przez ubezpieczycieli. Mysle ze wygranie takiej sprawy w sadzie byloby b. proste. [ wiadomość edytowana przez: soop dnia 2005-03-26 18:10:41 ] |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-03-26 17:02:14 Indeks prędkości podany na oponie jest jedynie "teoretycznym" zakresem jej przydatności w aucie posiadającym właściwe mu parametry mocy, momentu a przez to prędkości maksymalnej.
Producenci wykonują (wydawało by się) identyczne opony o zróżnicowanych indeksach prędkości wg różnych technologii. Opona o wyższym indeksie prędkości jest chociażby z zasady wykonana z materiału bardziej wytrzymałego, potrafiącego sprawniej (ponosząc mniejsze straty w materiale ) przenieść na nawierzchnię wyższy moment obrotowy w autach o potencjalnie wyższej mocy. Inna sprawa to fakt, że indeksy nośności i prędkości są ze sobą powiązane. Jakiś czas temu (przełom 2003/ 2004) w miesięczniku ImportTuner (USA) był bardzo ciekawy materiał na ten temat. Powinienem jeszcze posiadać tą gazetekę, więc jeśli znajdę - zamieszczę skan. Poza tym, uważam, iż Qbaj ma rację. Ubezpieczyciele muszą w jakiś sposób zabezpieczyć się przed nadmierną ilścią szkód. Skoro więc auto w stanie fabrycznym może rozwinąć prędkość 200 km/ h to montaż opon o TEORETYCZNYM ograniczeniu prędkości np. do 150 - 160 km/ h jest potencjalnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jakiś czas temu na forum była dyskusja nt przyciemniania szyb w autach. Skoro części z Was ten fakt przeszkadzał i uważaliści proceder przyciemniania szyb za "zło" z którym należy walczyć, to temat opon powinien poruszyć Wasze sumienie jeszcze bardziej Pozdrawiam - SpeedR |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-03-26 19:24:00
No własnie zajżałem, i co widze na naszej stronie: Opis 1.5 GLX 1.8 CD (2.0) DOHC SOHC Koła i opony Obręcze 5,5Jx14 Ogumienie 185/65R 14H 185/65R 14-86T A więc cos jest nie do końca tak. A tak to wygląda w oryginalnych instrukcjach obługi które otrzymałem w 1996 roku przy zakupie nowego espero: Polska Angielska A więc chyba trzebaby zajżeć do homologacji wydanej w polsce, aby rozwiać wątpliwości czy mozna jeździś na oponach z indeksem T w espero 2.0. Ja osobiście jestem zwolennikiem stosowania lepszych opon niz standardowe bo w końcu nasz samochód styka się z ziemią na polu powierzchni czterech pocztówek, więc nalezy to wykorzystać jak najlepiej, na lato mam opony z indeksem H mimo iz mam silnik tylko 1.5. Pzdr ----------------- czasem tu zaglądam |
the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-03-26 21:20:58 A ja tam mam indeks 86V w razie jakbym w akcie desperacji kiedyś zjechał ze skarpy i rozwinął prędkość trochę ponad 200 km/h
Ja tam szukam najpierw w danym rozmiarze ciekawej opony jeśli już muszę, później sprawdzam indeks nośności i prędkości i po ptakach. Oba parametry zawsze ze spokojnym zapasem. Nie ma co ryzykować i brać oponę z indeksem 160 km/h jeśli auto pojedzie 180 lub i więcej. Opona może się rozlecieć, zniszczyć auto i mogę zginąć w wypadku, do tego gwoździe i inne zagrożenia... Co z tego, że są ograniczenia predkości i nie można jechac więcej niż te 120/130 czy ile tam na maksa. Są choćby imprezy zamknięte gdzie mogę jeździć ze spokojem i 200 jeśli można. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać i co mi po paru groszach zaoszczędzonych przy zakupie opon jak przy ewentualnym wypadku ubezpieczyciel może mi nie wypłacić kasiorki (zakładając, że przeżyłem wypadek). Inną sprawą jest fakt, że w zimie niekoniecznie jeździmy tylko po śniegu. Są dni kiedy słonko poświeci i gdzieś na autostradzie jest czarny i suchutki asfalt. Opony zimowe z reguły są węższe od letnich i możemy na nich teoretycznie uzyskiwać większe prędkości niż na letnich czego sam doświadczyłem na dwóch różnych autach (moim i mamy). Tak czy siak więc trzeba kupować opony dostosowane do rzeczywistej prędkości i ciężaru pojazdu a nie do tego co napisane w książeczce. PS. Z tego co widzę instrukcje nie pokazują jaki ma być indeks prędkości i nośności opon a tylko ich zalecany rozmiar. Pozostawiają więc wybór użytkownikowi auta, któremu choćby zdrowy rozsądek powinien nakazać kupno odpowiednich-BEZPIECZNYCH opon dla danego auta w danej konfiguracji. |
kobar Klubowy Weteran Ford Mondeo Warszawa-Bemowo | 2005-03-26 21:26:00 Witam.
Ten sprzedawca chciał chyba sprzedać poprostu droższe opony i wcisnoł Tobie taki tekst(patrz chwyt marketingowy). W ogólnych warunkach ubezpieczenia np. w PZU nie ma o tym mowy. Poza tym w dawnych czasach gdy w Polonezie i PF125 szczytem były opony tak zwane kartoflaki, które ten indeks miały na poziomie 120 km, to ubezpieczenie AC byłoby bez sensu. Kobar |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-03-26 22:52:21 po przestudiowaniu swojej instrukcji obslugi dochodze do nastepujacych wnioskow:
1. instrukcja obslugi nie definiuje tego 2. poniewaz w instrukcji obslugi jest zapis ze nie nalezy przekraczac predkosci dozwolonej przez producenta opon w zwiazku z tym ubezpieczyciel musialby nam udowodnic ze wypadek nastapil z tego powodu...co zreszta jest i tak bez sensu bo z tego co wiem ubezpieczyciel robi tez problem przy wyplacie pelnego odszkodowania jesli wypadek nastapil przy przekroczeniu predkosci o ponad 30km/h wniosek: zalozenie opon o nizszym indexie predkosci jest watpliwy powodem do stwarzania problemow przy odszkodowaniu 3. niezaleznie od tego im lepsze opony tym lepiej pod kazdym wzgledem (przeciez nie chodzi tylko o V max ale tez o wyzszy moment na kolach i w zwiazku z tym szybsze zuzycie..zakladaja oczywiscie faktyczne zroznicowanie skladu mieszanki i konstrukcji opony przy roznych indeksach) podsumowujac: nie trzeba ale warto zakladac wytrzymalsze opony sorry za truizm |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-03-26 22:59:28 no ot ja sie pochwale . Indeks predkości mojej opony to W czyli 270km/h |