Rozruch silnika - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wiecie, nadal mam problemy z odpalaniem ciepłego silnika.
Myślę nad problemem i wymyśliłem, że powodem jest zbyt bogata mieszanka (łatwiej odpala po wciśnięciu pedału gazu, czuć benzynę z rury wydechowej).
Mam więc pytanie do znających temat.
Na jakiej podstawie ECU dobiera mieszankę (oraz inne parametry) w chwili rozruchu?
Jakie czujniki są badane, a jakie ignorowane?
Liczę na Was.
  
 
Witam,

Po przekreceniu kluczyka ECU na postawie map sensora ustala sobie aktualne cisnienie atmosferyczne, ktore pozniej bedzie uzywac do korekcji miesznaki (inna and morzem inna w gorach )
Nastepnie ECU odczytuje temperature plynu chlodzacego na bazie ktorego ustala sklad mieszanki od 1,5:1 dla -40 do 14,7:1 dla 85 (byc moze w teperaturah sie minimalnie pomylilem bo nie pamietam dokladnie ) Przy starcie jest calkowicie ignorowana sonda lambda poniewa jed odczyty brane sa pod uwage jak osoiagnie temp. ponad 320C.
nastepnie odczytwyane jest polozenie przepustnicy. Co ciekawe mamy w ECU system "usowania nadmiaru mieszanki" a mianowice jezele w trakcie rozrucu wcisniemy pedal gazu powyze 80% ECU
automatycznie zamknie wtryski i nie bedzie podawal paliwa.
Jezeli uwazasz ze ci go zalewa przy rozruchu to byc moze masz uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzacej, byc moze jest jakisc problem z wtryskiwaczami lub ewentualnie cos z ukladem zaplonowym.

Pozdr
Jadzwin
  
 
Ja mam podobny problem, otóż przy pracy na benzynie (a że mam LPG to zawyczaj jest to na zimnym silniku), też czuć bemzynę z okolic wydechu i co sie okazało : 1. Mam nieszczelny tłumik i dym daje spod auta, 2. Mam problem z iskrą, tzn, wypada co któryś zapłon co jest spowodowane zużyciem kopułki/palca rozdzielacza ew, czymś jeszcze. Co ciekawe błąd ten widać dopiero po podpięciu do skanera, CHECK ENGINE nie sygnalizuje żadnego błędu. Nie wymieniam jeszcze ww. elementów bo muszę to dokładniej zdiagnozować - może to wina przewodów ew. styków w aparacie czy cewki wewnątrz (czujnika Halla?) a auto jeździ i to nie najgorzej ...
  
 
Cytat:
2005-04-01 01:39:08, Jadzwin pisze:
Jezeli uwazasz ze ci go zalewa przy rozruchu to byc moze masz uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzacej, byc moze jest jakisc problem z wtryskiwaczami lub ewentualnie cos z ukladem zaplonowym. Pozdr Jadzwin



Dzięki za opis.
Wynika z tego że podstawową sprawą jest temp. cieczy chłodzącej.
Ten czujnik już wymieniłem i g.. dało. Nie wiem czego szukać dalej, bo "fachowcy" w serwisie stwierdzili, że komp im nie pokazuje błędów, więc oni nie wiedzą co jest
Co do układu zapłonowego - w czasie jazdy nie ma żadnych objawów
No i jeszcze jedna rzecz - jak był mróz, to zimny (po nocy) zapalał idealnie. Może masz jakiś pomysł?
Ew. może mógłbyś looknąć w moje auto??
  
 
Witam,

Szkoda ze masz 1.5 bo mam komplet wtryskow do 2.0 i mozna by je podmienic i sprawdzic. A probowales robic reset ECU ?
Byc moze jego mapy adaptacyjne sa jakies lipne ?
Domyslam sie ze swiece ogladales ?

Pozdrowienia
Jadzwin

  
 
Cytat:
2005-04-01 13:58:53, Jadzwin pisze:
Witam, Szkoda ze masz 1.5 bo mam komplet wtryskow do 2.0 i mozna by je podmienic i sprawdzic. A probowales robic reset ECU ? Byc moze jego mapy adaptacyjne sa jakies lipne ? Domyslam sie ze swiece ogladales ? Pozdrowienia Jadzwin



Wczoraj zresetowałem ECU. G... dało.
Świec nie oglądałem - to mam do zrobienia, choć tu się cudów nie spodziewam, bo byłyby jakieś jaja w czasie jazdy.
Zresztą zaraz jak mi się takie jaja zaczęły kable i świece wymieniłem.
Postaram się sprawdzić ustawienie zapłonu i oglądnąć kopułkę, choć reduktor LPG mi tego nie ułatwi