Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kwadrat125 F&F Sympatyk Fiat 125p Mielec/Kraków | 2005-04-24 15:32:06 ctrl+alt+del |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-24 20:45:45 co to za bajki |
Piter_Solution F&F Sympatyk fiat 126p/Peugeot 106 Warszawa | 2005-04-24 22:57:47 przeciesz to nie jest zaden komputer to jest poprostu moduł zapłonowy ludzie w co wy wierzycie chyba ze na tylnym siedzieniu masz amige to tak włuż dysk oznaczony symbolem idio 1 |
rosck Z Poznań | 2005-04-25 00:24:46 a kto mi wytłumaczy jak ten nopex działa
bo fl ma w aparacie regulator odsrodkowy który tam zwieksza wyprzedzenie zapłonu a ten nopex to jak to robi tym czyś- czyjnikiem podcisnienia czy jak inaczej bo nie kapuje |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2005-04-25 00:32:26
Nie Nopex tylko Nanoplex. Modul ma zaprogramowane jakie ma byc wyprzedzenie zaplonu przy danych obrotach i wg. tej krzywej wyprzedza. Dokladniej, ma dwie krzywe wyprzedzenia zaplonu: dla duzego i malego obciazenia silnika. Wyboru dokonuje na podstawie informacji z czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym. |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-04-25 07:43:05 Uzupełniając Kobzacza dodam że czujnik podciśnienia działa na zasadzie 0-1, czyli Nanoplex posiada 2 charakterystyki.
Z ciekawostek W rallycrossie lutuje sie na stałe kable od czujnika, żeby na stałe była tylko "agresywniejsza" charakterystyka |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-25 07:46:07 robi sie tez tak jak sie ma zwykla podstawke pod gaznik |
snail F&F Sympatyk 126 Sosnowiec | 2005-04-25 08:49:05 a może mi ktoś powiedzieć która to agresywniejsza ch-ka bo kiedys to zrobiłem i mam jedną ale niewiem juz czy dobrą (ta wyższa jest mocniejsza? czyli większy kąt wyprzedzenia zapłonu dla ch-ki przy częsciowym obciązeniu silnika)? |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2005-04-25 10:19:25
Zaciekawiles mnie, bo wiem ze w silnikach z aparatem specjalnie odchudzalo sie ciezarki, aby zmniejszyc ich wychylenie wraz ze wzrostem obrotow a tym samym zmniejszyc dynamiczne wyprzedzenie zaplonu, co pozwalalo ustawic wieksze wyprzedzenie statyczne i auto dobrze przyspieszalo juz od niskich obrotow i pozniej osiagalo maksymalne wyprzedzenie zaplonu. W Nanoplexie, odpowiednikiem takiej operacji jest wlasnie wybranie krzywej dla wiekszego obciazenia. Testowales oba ustawienia? Co Twoim zdaniem lepiej spisuje sie w sporcie: wieksze wyprzedzenie statyczne a mniejsze dynamiczne (czyli odchudzone ciezarki lub odlaczony czujnik podcisnienia) czy mniejsze statyczne a wieksze dynamiczne (seryjne ciezarki lub zwarty czujnik podcisnienia)? Zakladamy ze problem stukowego mozemy w stanie rozwiazac innymi metodami niz opoznianie zaplonu (paliwo wysokooktanowe).
Charakterystyka przewidziana dla mniejszego obciazenia silnika daje wieksze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu i tym samym jest bardziej agresywna. Aby ja wlaczyc na stale, nalezy polaczyc odpowiednie styki, tak jak napisal Mitrok. Charakterystyka dla duzego obciazenia silnika posiada mniejsze dynamiczne wyprzedzenie zaplonu. W zamysle producenta mialo to przeciwdzialac np. spalaniu stukowemu podczas jazdy pod gorke. Aby na stale wybrac te charakterystyke, wystarczy odlaczyc czujnik podcisnienia od modulu. |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-04-25 15:30:49 Testowane to bylo dawno temu i okazalo sie ze lepiej samochod chodzi na zwartych stykach. |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-04-25 15:47:13 Mitrok: Ale to pewnie bylo przy "normalnym" kacie statycznym.
Znajdzcie na googlach "ignition timing for modified engines", podawalem link w watku o tuningu SOHC. W grzebnietym silniku, z ostrym walkiem, zaleca sie zwiekszenie kata poczatkowego (statycznego), zmniejszenie maksymanlnego wyprzedzenia (ograniczenie wychylenia ciezarkow) i odelzenie ciezarkow albo utwardzenie sprezynek. W tym artykule sa odpowiednie wykresy - sorry ze nie podaje linka ale zainteresowani znajda. |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2005-04-25 18:56:46 ja jezdzilem na pelnym obciazeniu zawsze czyli zwartych stykach. ale mniemam ze to niemozliwe w bojowych warunkach pomierzyc roznice poniewaz ja jej nie zauwazylem. |
andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2005-04-27 05:19:49
Ten sam efekt mozna uzyskać z naszymi korektorami bez obróbki sprężyn i ciężarków. Wrzuciłem na strone tutaj prostą animacje pokazującą możliwość dostrojenia kąta potencjometrem. Statyczny kąt wyprzedza się aparatem natomiast maksymalny kąt ustawia się podczas jazdy przed granicą stuku. W ten sposób cała charakterystyka zmienia kształt. Statyczny w zaleznosci od silnika ustawia sie na 15-20 stopni. |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-10-01 01:38:26 pobawie się w archologa
Założyłem w końcu po latach to ustrojstwo i mam kilka pytań. - normalnie ustawiony czujnik ile ma wyprzedzenia zapłonu - bez robienia fasolek do ilu da sie go wyprzedzić - czujnik podciśnienia znikł a kabel poszedł do masy czyli pełne obciążenie jak wywnioskowałem z różnych źrudeł - przerywa mi obrotomierz i przy okazji słychac jak by gubił w tym momęcie zapłon, zwarcie? nie odpinałem obrotomierza bo dopiero pierwsze testy - czy daje coś nano z CC?? po za szarym wyglądem |
malyglod Fiat 126p sosnowiec | 2011-10-01 19:19:47
ad.1 to zależy od koła pasowego ale umówmy się że 10 stopni ad2. około od 5 do 12,13 stopni ad3.tak pełne obciążenie ad4. sprawdź odstęp między czujnikiem a kołem pasowym, bo mogą przez to wypadać zapłony (0,5mm) ad5. nie nie daje, najlepiej dać czerwony lub niebieski nano [ wiadomość edytowana przez: malyglod dnia 2011-10-01 19:21:26 ] |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-10-02 19:58:06 no odstęp muszę sprawdzić bo nie mam kapy z prowadzeniem pod mocowanie.
A co obrotomierza to jak wkręcę go na 5-6tyś i puszcze gaz to spada gwałtowanie na zerwo, kwestia może tego że kabel mam wpięty po środku pomiędzy nano a cewkę, muszę dać chyba od samej cewki, obrotek na aparacie działał bez problemowo |
__maly__ 126p_impreza okolice Piły | 2012-02-06 16:43:49 Własnie przymierzam się do montażu nano i mam pytanie czy tych kół pod nano były dwa typy bo gdzies wyczytałem cos takiego
a w sklepach i z tych używek które mam to mam tylko jeden typ ?? |