Duze zuzycie paliwa 2.5 Td caravan koszmar!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
ile wam spalaja omesie, bo ja juz dostaje szalu pali jak by to byla jakas terenowka typu patrol , 500 km na zbiorniku przy jezdzie mieszanej tzn 250 km trasy i 250km miasto. a co pytam sie jakiegos mechanika to zaraz ucina machajac reka "panie to silniki bmw tam nie patrzeli na oszczednosci o i jeszcze automat a komputer to glupoty pokazuje i najlepiej przelaczyc na temperature". i na tym sie koncza sie moje prosby o pomoc . wg ksiazeczki przy jazdzie ze stala predkoscia 90 km powino byc to okolo 6 l a przy 100 okolo 7-7,5 l/100 mi komputer bezlitosnie pokazuje odpowienie 10 i 12 l, jazda przy np 140-150 to juz jest 16-18 l, ruszanie i przyspieszanie to okolo ze startu 38 l przez 1 bieg 28l drugi i nie mowie tu o jezdzie typu gaz do dechy tylko w przedziale obrotow silnika do 3000 ( spokojna jazda).

Pzdr
  
 
co prawda ja mam 3.0 i benzynka ale twoja pali wiecej niz moj
ja glownie jezdze po miescie i srednie spalanie to 16-18, jazda raz spokojnie innym razem dosyc agresywna czyli czeste przyspieszanie i hamowanie do tego mam taka fajna prosta gdzie smigam 210km/h

benzyna zazwyczaj bp 98 ultimate

na trasie (akurat wtedy jeszcze na 95 jezdzilem) przy predkosci 90-130 czasami jakies depniecia to spalanie ok 10,5-12

pozdro
  
 
Ja proponowalbym podjechac na komputer, zeby sprawdzili ustawienie dawki. Mozliwe ze dawka paliwa jest zle ustawiona i przez to duzo pali. Mam tak samo Omega B 2.5TD Caravana i spalanie w miescie to ok.10l (korki, stanie na swiatlach, podjezdzanie itp.) a w trasie przy nawet dynamicznej jezdzie schodzi do 7/7,5 l/100km. Takze proponowalbym zaczac od sprawdzenia dawki w komputerze.
  
 
Cytat:
2005-04-29 12:25:54, szczuro pisze:
... do tego mam taka fajna prosta gdzie smigam 210km/h



Szczuro zdradż to prostą. Szukam w okolicy gdańska czegoś takiego aby sprawdzić v-max.
  
 
witam
Tydzień temu odebrałem samochód po zerwaniu łańcucha (wymienione wszystkie zawory i popychacze, zrobione gniazda zaworów, sekcja pompy po regeneracji - ładnych parę złotych). Co do spalania to przed tym wszystkim miasto/trasa 14/10 w tej chwili 10/7,5. O kulturze pracy silnika i zapalaniu nie wspomne - rewelacja!
Vickens być może u Ciebie też się kłania zrobienie głowicy?
A może wtryskiwacze?
pozdrawiam
ILKU
  
 
Hej !
Ja też mam 2,5 tds i na zbiorniku robię od 800 do 950 km. W zalżności od jazdy a spalanie w trasie przy 100 km/h to 6,8 - 7,5 l/100. Musisz sprawdzic tą mieszankę .
  
 
no dobra bylem u jakiegos typa, podlaczyl moja omesie pod kompa, tylko ze gosc byla jakis nie zorjentowany, pokazal mi dwa bledy pompy wtryskowej dot elektro zaworow czy jakis regulatorow, jeden to usterka czegos odpowiedzialnego o regulacje dawki paliwa ze cos tam zwarte do plusa, drugi blad dotyczyl czegos co odpowiada za regulacje obrotow. podana jeszcze byla temeratura i obroty silnika kiedy ten blad powstal. Ten mechanik niestety nie byl wstanie nic na ten temat powiedziec jedynie aby dolac do paliwa jakiegos uszlachetniacza do czyszczenia ukladow paliwowych.
umowilem sie z jakims specem od pomp wtryskowych gosc z ASO mi go polecil zobaczymy
  
 
Czołem,
Vikens, mam takie samo spalanie jak Ty i mechaniory też tak samo przemawiają - że to BMW że to automat i klimatronic itp itd. Ja już się poddałem i niedługo sprzedaję bestię. Ciekaw jestem ile masz przebiegu - u mnie to ok 280.000. Kiedyś, kiedyś ktoś na forum polecił mi jakiś warsztat na wylocie z Wawy na Gdańsk - człowiek powiedział że po takim przebiegu to łańcuch może być już tak wyciągnięty że inne stają się fazy rozrządu - i moim zdaniem brzmi to prawdopodobnie - napinacz przecie kasuje luz ale nie skraca łańcucha, a opinia i spostrzeżenia Ilku mnie w tym utwierdzają.
Byłem w ASO na tech-u i nie miałem żadnych błędów. Goście są raczej mało świadomi jeśli chodzi o diesle więc zaproponowali mi obniżenie dawki paliwa o 2 %. Tech 1 - bo taki udało im się podłączyć ( tech 2 nie chciał współpracować ) umożliwia obniżenie dawki o 1 lub 2 %. Na spalanie chyba to nie wpłynęło za to oma jest chyba bardziej wołowata niż poprzednio. Na dniach jedę więc przywrócić poprzednie nastawy. Ze względu na chęć przeskoczenia na C odpuszczam sobie ten rozrząd.
Mam nadzieję że "opublikujesz" efekty Twoich poszukiwań rozwiązania obniżki spalania.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Cytat:
Ten mechanik niestety nie byl wstanie nic na ten temat powiedziec jedynie aby dolac do paliwa jakiegos uszlachetniacza do czyszczenia ukladow paliwowych.



Ja bym nie ryzykowal wlewajac jakis uszlachetniaczy ani "przeczyszczaczy" .. Po pierwsze plyn ktory ma przeczyscic uklad paliwowy przeczyszcza tez bak, w ktorym jak wiadomo gromadzi sie duzo syfu (polskie paliwo ) !!! Robilem w warsztacie swoja omesie i mechanik opowiadal mi jak do niego ludzie przyjezdzaja bo ktos na stacji polecil im plyn do przeczyszczenia a potem auto nie chcialo jechac Oni w tym warsztacie robia same dieselki i srodek ktory mi polecil to zwyczajny "mixol" do dwusuwow. Najlepiej smaruje pompe i wtryski a przy tym jest neutralny dla silnika. Robie tak juz od ok. pol roku i jest wszystko ok a kiedys wlalem taki srodek to potem musieli mi plukac bak bo z ropy zrobilo sie "mleko"
  
 
witam
Z tym mixolem to racja! Po regeneracji pompy też mi to zalecili. Fachman powiedział mi że ludzie którzy stosują mixol (ok 200ml/50L) nie mają problemów z pompami wtryskowymi lub mają dużo żadziej.
Polecam - niewiele kosztuje w porównaniu do remontu pompy.
ILKU
  
 
Na pewno cos z regulatorem dawki paliwa w pompie, to ustrojstwo to "hit cenowy" (pozdrowienia dla Janusza w kwestii rozrzadu rowniez ), przydaloby sie rowniez sprawdzic wtryski a na pewno jedz do kogos kto zna te silniki a nie chwali sie ze ma kompa i umie odcztytac a nawet skasowac bledy.
Wlasnie przerabiam temat z regulatorem i ....... szukam sposobu na oklamanie samego siebie ze to moze jednak da sie inaczej zrobic a nie wymieniac pompe.
Mi Omcia pali na szczescie przyzwoicie od 6 do 11 /100.

Pozdrawiam
  
 
Ostatnio miałem okazję rozmawiać z kimś, kto nieźle zna diesle. Twierdzi, że w omci pompa wtryskowa z calym układem regulacyjnym, to jest jeden, nierozbieralny i nienaprawialny podzespól, ktory zaczyna wykazywać objawy "zmęczenia życiem" średnio po ok 150 tkm. W niemczech kosztuje podobno 8 tys ojro. Co więc robi szwab, kiedy zbliża się ten moment? zamiast dokładać do starocia kasę, opycha i niech się inny martwi.
  
 
co racja to racja,

u nas kosztuje to 8 tys PLN jako noowka lub 4 kafle za regenerowana fabrycznie z gwarancja, choc juz rozmawialem z trzema specami od diesli, ktorzy twierdzili ze regulator jest do naprawienia (regeneracji), choc zaden nie powiedzial na jak dlugo.
Koszt naprawy od 600 - 1000.
  
 
Cytat:
2005-04-29 20:53:32, PiotrS pisze:
Szczuro zdradż to prostą. Szukam w okolicy gdańska czegoś takiego aby sprawdzić v-max.



ta prosta to sobieszewska
czyli za makro w przejazdowie za kawalek skreczasz w lewo z drogi warszawskiej i smigasz )
tylko nie polecam jak jest mokro bo wtedy droga potrafi byc zdradliwa a jak jest sucho to 220 spoko mozna jechac
jakos wiecej sie boje

jakby co to do konca tego tygopdnia jestem w tych okolicach
wiec jak cos to mozemy sie spotkac
acha ta sobota odpada bo na slub jade
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: szczuro dnia 2005-05-04 16:52:31 ]
  
 
Cytat:
2005-05-04 16:51:22, szczuro pisze:
ta prosta to sobieszewska czyli za makro w przejazdowie za kawalek skreczasz w lewo z drogi warszawskiej i smigasz ) tylko nie polecam jak jest mokro bo wtedy droga potrafi byc zdradliwa a jak jest sucho to 220 spoko mozna jechac jakos wiecej sie boje jakby co to do konca tego tygopdnia jestem w tych okolicach wiec jak cos to mozemy sie spotkac acha ta sobota odpada bo na slub jade pozdro [ wiadomość edytowana przez: szczuro dnia 2005-05-04 16:52:31 ]


o tej mowisz?
  
 
To znam i tam jeźdzę , myślałem, że masz coś czego nie wiem.
Nie to wyjazd na wawę.

Ta prosta jest widoczna na filmie z VIII zlotu.
Tam mozna i 230 ale do zakrętu, za zakrętem około 500 jest dom dalej 500 skrzyżowanie. W drugą stronę lepiej (z sobieszewa).
Niestety nie da się tam mocno przycisnąć. Nie zwyczajny jestem wchodzic w zakręt z prędkością 180 (potem jest okło 2 km prostej) nie wiedząc co znajduje się za nim.

Czasmi zdarzają się przypadki więc pytam.
Ten ślub jest na siedlcach w kościele obok pętli tramwajowej?
  
 
disel to co pokazales na fotce to jest warszawska i jeszcze jakies stare zdjecie z zeszlego roku jak remont robili

PiotrS: jaki dom ? chyba nie zwrocilem na niego uwagi, w zakret spokojnie 180 mozna smignac, moze mala poprawka za zakretem masz jeszcze skret w lewo i nastepne dopiero jest mini skrzyzowanie, fajnie tez mozna smigac jak wlasnie na tym skrzyzowaniu smigniesz w prawo przejezdzasz przez wioske/tez mozna cisnac tylko trzeba uwazac bo dzieicaki i psy biegaja wiec lepiej spokojnie/ a pozniej jest taka fajan prosta dosyc waska rownolegla do walu i tez sie fajnie smiga, ruch praktycznie zerowy
  
 
Szczuro a gdzie Cie nosi do Trzcińska, Błotnik Szewce???
Wiem to wszytsko znam, to wszystko mało
  
 
Cytat:
2005-05-09 21:00:58, PiotrS pisze:
Szczuro a gdzie Cie nosi do Trzcińska, Błotnik Szewce??? Wiem to wszytsko znam, to wszystko mało



tylko tak rekreacyjnie w ramach przejazdzki

no to pewnie znasz ale fajnie sie jeszcze leci ta prosta lekko pogieta do swibna przez lasek tam 170 lecialem bo za duzo drzew
tylko trza uwazac bo czasami policja lubi stac ale to wieczorem bo tam do 40 ograniczenie

zapomnialem to jeszcze na westerplatte mozna sie poscigac na 1/4 mili ale to tez pewnie wiesz /pas zabrali/

pozdro


[ wiadomość edytowana przez: szczuro dnia 2005-05-09 21:32:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: szczuro dnia 2005-05-09 21:34:47 ]
  
 
dobra problem rozwiazany uszkodzenie automatycznej skrzyni biegow, za male cisnienie oleju w skryni powodowalo poslizg i zwiekszone zuzycie paliwa skrzynie wymienilem teraz jest ok

Pzdr