Kilka pytan o bmw 520 e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. Mam BMW 520 92r przebieg 240 tys - muesze teraz wymienic olej tylko nie wiem jak mysle o syntetyku ale jakiej firmy itp.
2. Nieraz mam problem z wyzerowanie licznika co moze byc przyczyna (naciskam na to pokretlo i nic moze ja to zle robie ?)
3, Autko jest na gazie i ma teraz taki problem ze nieraz mam klopot z odplaniem czy to moze byc spowodowane zabrudzeniem pompy paliwowej ?




































  
 
Po pierwsze nie wiem czy przy takim przebiegu( nawet w bmw) syntetic to taki dobry pomysl. Tym bardziej ze nie wiesz co lal poprzedni wlasciciel o ile dobrze zrozumialem.
Po drugie gaz. Jezeli masz problemy z zapaleniem bezposrednio po zgaszeniu to moze byc jakas usterka elektrozaworu w reduktorze . Poprostu nie odcinaja doplywu i jeszcze sie ulatnia to co jest w rurce i wtedy masz dwa paliwa i nie mam mocnych zeby odpalil. Jezeli to nie to to rzeczywiscie moze cos z pompa.
Co do zerowania to z tymi elektronicznymi zegarami to zawsze jakies cuda sie dzieja. Dziwie sie ze moje jeszcze dzialaja .
Pozdrowienia.
  
 
Jeżeli nie wiesz jaki był olej to radze półsyntetyk 10/40 a jak chodzi o firmę to polecam Lotosa!
Co do problemu z zaplonem to w gre wchodzą zabrudzone wtryskiwacze, silniczek krokowy, przepływomierz - ale napisz czy autko dobrze jeździ na benzynie?
  
 
NIe no wiem jaki byl olej syntetyk tylko chodzilo mi o jakas marke albo cos ten samochodzik smigal po autostradach w niemczech od pół roku w polsce a mam jeszcze jedno pytanie przy jezdzie tak 140 km/h zaczyna chyba drzec , wpadac w wibracje szyba tak m i sie zdaje co moge zrobic czy to znaczy ze bede musial zmienic szybe ? amoze ja uszczelnic
  
 
Cytat:
2005-04-30 22:14:12, charlesk pisze:
NIe no wiem jaki byl olej syntetyk tylko chodzilo mi o jakas marke albo cos ten samochodzik smigal po autostradach w niemczech od pół roku w polsce a mam jeszcze jedno pytanie przy jezdzie tak 140 km/h zaczyna chyba drzec , wpadac w wibracje szyba tak m i sie zdaje co moge zrobic czy to znaczy ze bede musial zmienic szybe ? amoze ja uszczelnic



Jak wiesz jakie parametry miał olej to ja polecam Lotosa - sprawdziłem i wierze w jego dobre działanie
Co do drżenia szyby to nie mam pojęcia, dziwne, musiałbym zobaczyć



  
 
Olej LOTOS to sie nadaje do smażenia frytek, a nie do smarowania silnika. Aldik mam nadzieje że sie na mnie nie obrazisz, ale z racji że masz porządniejsze auto niż ja to traktuj je równie porządnie i lej mu porządny olej, a nie LOTOS, który sie nadaje do Fiata 125p i Poldka.
  
 
Aldik Buczer ma racje gdyby lotos był dobry naprawde to lali by go w serwisach.Ja kupując pożądne markowe oleje zwracam dodatkowo uwage gdzie były rozlewane, polska i wschód dyskryminuje najlepszą marke. Teraz lałem mobil 10w-40 rozlewany w holandi.A lotosa lałem do ascony 85r z przebiegiem 340tyś, bez urazy.
  
 
Ja powiedziałem, że Lotos jest dobry. Lałem go(5w/40) w Poloneza przez ok 180 tyś km aż do dnia sprzedaży od pierwszego dnia i silnik to była jedna z nielicznych rzeczy która w tym aucie nigdy się nie zepsuła! Chodził do końca jak nówka i ciągnoł ile fabryka dała! Ktoś powie że to tylko Poldek ale chyba w tak trudnych warunkach najlepiej sprawdzić jakość niektórych rzeczy jak np Olej!
Wlewałem go również do Peugeota 406 przez ok 80 tyś (do 280tyś) i równiez nie było problemów!
Wlewałem go do Beemki i chyba już zawsze będę go kupował. Uważam, że za marke produktu nie można przepłacać, no i dodam również że niejeden mechanik na boku przyznał mi racje co do Lotosa gdy chodziło o porownanie np z Mobilem. Powiedzieli również, że polecają ten a nie Lotosa tylko dlatego aby "dobrze wypaść" przed klientami!
  
 
W Gliwicach jest fabryka olejów FUCHS i jak tam kiedyś byłem na konferencji reklamowej ze szkoły to gość który ja prowadził twierdził, że wszystkie porządne firmy produkujące silniki samochodowe wlewają ich olej. A ja jakoś nie słyszałem żeby np. BMW, MERCEDES, VW, AUDI wlewały ten olej. I mimo że gość twierdził, że wszystkie oleje sa podobnej jakości tylko płaci się za firme - ja uważam to za wierutną bzdure. Bo jakby Mobil czy Castrol produkowały olej takiej samej jakości jak LOTOS to i cena nie różniłaby się o 100%. Bo chyba lepiej sprzedać 100 beczek oleju po 20zł za litr, niż 25 beczek po 50zł za litr. Podobna sytuacja jest z autami. Jakby za auta płaciło się tylko za firme, a nie za jakość to nie byłoby różnicy między Lanosem, a BMW serii 1 I dlatego BMW od 92 roku tnie koszty produkcji, aby auto było jak najtańsze, a mimo to dobrze wykończone. A dzięki niskiej cenie zachęcało do kupna właśnie tego auta. Więc jakby BMW miało do wyboru sprzedać 25 aut po 100 tys zł i 100 aut po 40 tys. zł to wydaje mi się, że wybrało by 2 wariant. A nie śmiesznie zawyżało cenę, aby zmniejszyć sprzedaż.

No a ty Aldik dlaczego kupiłeś firmowe BMW w pełnej opcji, a nie tak samo wyposażoną DAEWOO Leganze ??
  
 
Cytat:
BUCZER PISZE:
lej mu porządny olej, a nie LOTOS, który sie nadaje do Fiata 125p i Poldka.


a niby czemu do bmw nie nadaje się lotos? prosze o konkretną odpowiedź, a nie w stylu "bo lotos nie może byc dobry bo kosztuje tyle co połowa castrola"

buczer zauważ jedną dość istotną rzecz. zapewne masz gdzieś koło siebie jakąś firmę francuską. zauważ jakimi autami jeździ się w tej firmie. daje sobie rękę uciąć że francuskimi. zobacz jakimi autami jeżdżą pracownicy amerykańskiej ambasady. dlatego bmw, ani inna zachodnia firma nie napisze, że leje do silników lotosa. a nawet jakby lała ten właśnie olej (co nie jest wykluczone) to pod inna nazwę. akurat ten temat jest mi dobrze znany. istnieją bardzo mocne powiazania między wielkimi firmami. a to że fiat zaleca lać selenię nie oznacza, że na innym oleju silnik szybciej szlag trafi. jak już gdzieś w innym miejscu pisałem, właściwości oleju w 80% zależą od dodatków dodawanych do oleju. zapewniam, że zarówno castrol, mobil jak i lotos dodaje te same pakiety dodatków do swoich olejów bazowych. co do ceny 1 litra oleju, to jest tak jak z ciuchami. para butów wyprodukowana w niemczech kosztuje 400pln, te same buty w polsce wyprodukuje się za 200pln a w chinach za 50pln. pewnie ktoś napisze że jakość tychże butów bedzie różna. nie, dlatego że standardy w dużych firmach są jednakowe na całym świecie niezależnie od tego gdzie fabryka jest umiejscowiona. widzimy przecież że zachodnie koncerny przenoszą do nas swoje fabryki w celu obniżenia kosztów produkcji. ot cała tajemnica.
pozdrawiam
  
 
Wszystko łądnie pięknie - tylko jaką jakość ma Opel produkowany w Gliwicach, a jaką ten produkowany w Niemczech ??
Niechciałbyś widzieć rolek blachy jakie przychodzą do fabryki Opla w Gliwicach a z jakiej blachy produkują te Ople na zachodzie.

Dlaczego wszystkie wyroby sporotowe ADIDAS, NIKE, PUMA, KELME, UMBRO sprzedawane w Polsce mają naszywki Made in Taiwan lub Chiny albo jeszcze Wietnam. W żadnym szanującym sie sklepie we Francji, Włoszech i Angli nie znajdziesz towaru z taka naszywką. Tyle, że w Polsce średni rzeczywisty zarobek to 1000zł i kto kupi buty za 500zł ?? Więc na nasz rynek rzucają towar dużo gorszej jakości bo produkowany masowo w garażu w Wietnamie.

Dlaczego sprzęt RTV w Polsce to jedynie sprzęt składany w Azji. Dlaczego w Polsce nie idzie kupic sprzętu PHILIPSA produkowanego w Holandii ?? Tylko zawsze pisze Słowenia, Rumunia i inne kraje AZJI.

Dziękuje za takie coś - nie jeden raz widziałem jak i kto składa auta w Oplu, widziałem też jak te auta są przechowywane na parkingach pod gołym niebem i stoją tam kupe czasu. Nie jeden raz kupując auto nowe dostajesz roczne i półtoraroczne (tak było na samym początku teraz podobno się to zmieniło - bo produkują Vauxhale - CIEKAWE).

Co do oleji to byłem w Poznaniu 3 lata temu i były tam targi motoryzacyjne i na przykładzie układu rozrządu, a konkretnie współpracy krzywki z trzonkiem zaworu pokazywali jakie zadania ma olej i co się dzieje, gdy go nie ma.
Dla przyśpieszenia procesu niszczenia rozpędzali wałek do 20 tys obr/min i pokazywali co się dzieje przy różnych olejach i przy pracy z różnymi obciążeniami. Pokazywali tez jak działają niektóre ulepszacze do olejów. I widziałem oleje polskie i zachodznie (nie było firm, ale testowali to na 3 olejach polskich i 5 zagranicznych) i wiem jedno chcesz sobie jeździć na olejach LOTOS, ORLEN itp. itd. - PROSZE BARDZO.

JA JEDNAK W ŻYCIU NIE NALAŁBYM TEGO OLEJU DO SWOJEGO AUTA, A JUŻ NAPEWNO DO ŻADNEGO NOWEGO.
DLA MNIE WNIOSEK JEST JEDEN - JEŻELI RAFINERIA GDAŃSKA I ORLEN PRODUKUJĄ KIEPSKIE PALIWO Z KIEPSKIEJ ROPY TO I OLEJE PRODUKUJĄ O PODOBNEJ JAKOŚCI - BO W POLSCE LICZY SIĘ ZYSK A NIE DOBRO KLIENTÓW.

PS. To są moje osobiste odczucia i przemyślenia więc prosze się nie obrażać jeżeli ktoś ma inne zdanie. JA LEJE CASTROL I JESTEM ZADOWOLONY - kiedyś miałem Poloneza i lałem LOTOS zgodnie z zasadą - BYLE JAKIE AUTO TO I BYLE JAKI OLEJ. I niestety długo się silnikiem 2.0 nie pocieszyłem.
  
 
popieram przedmówcę, porównajcie cokolwiek produkowane przez wilekie koncerny na rynek "wschodni' np. proszki do prania Vizir, Ariel, itp. albo pampersy renomowanych firm kupowane w Polsce lub np. w USA zupełnie inna jakość (wystarczy obejrzeć instrukcję na produkcie w jezykach : rumuński, słowacki, ukraiński itp.
  
 
Ja napiszę krótko zgadzam się z Buczerem, kolega zalał Lotosa do Escorta 1,6 16V odrazu odezwały się popychacze... pojeździł tydzień, po czym zmienił na Mobila o tych samych parametrach i popychacze ucichły podobnie miał mój brat w Clio 1,8 16V. I niech nikt mi nie mówi, że o połowe tańszy olej jest równie dobry jak ten droższy...


[ wiadomość edytowana przez: kornat dnia 2005-05-02 20:07:11 ]
  
 
Cytat:
W żadnym szanującym sie sklepie we Francji, Włoszech i Angli nie znajdziesz towaru z taka naszywką.

buczer to chyba naprawde mało widziałeś świata oj mało
  
 
Cytat:
2005-05-02 17:01:01, Buczer pisze:
Wszystko łądnie pięknie - tylko jaką jakość ma Opel produkowany w Gliwicach, a jaką ten produkowany w Niemczech ?? Niechciałbyś widzieć rolek blachy jakie przychodzą do fabryki Opla w Gliwicach a z jakiej blachy produkują te Ople na zachodzie. Dlaczego wszystkie wyroby sporotowe ADIDAS, NIKE, PUMA, KELME, UMBRO sprzedawane w Polsce mają naszywki Made in Taiwan lub Chiny albo jeszcze Wietnam. W żadnym szanującym sie sklepie we Francji, Włoszech i Angli nie znajdziesz towaru z taka naszywką.



-- A wiesz czemu nie znajdziesz takich naszywek?? Bo w tych własnie Hinach naszywają, że produkt jest np "Made in Germany".
Sam widziałem na własne oczy w firmie z którą współpracowaliśmy, nie będe wymieniał jej nazwy ale robili eleganckie ubrania i mieli całe worki takich naszywek jak wyżej wspomniałem. Caly towar szedł na export i wisiał potem w sklepach niemieckich jako orygnialny niemiecki produkt! - coprawda to było w Polsce a nie w Hinach, ale chyba nie ma to większego znaczenia. Ja oleje przetestowalem w Poldku jak już poniżej pisałem i zawsze wlewałem go do innych aut i nawet teraz do Alfy zamiast wcześniejszego Mobila i nie ma różnicy, nic nie stuka nic nie puka.