Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-05-30 21:04:30 No właśnie po odebraniu omesi od mechanika po wymianie przewodów WN na nowe NGK i po kolejnych przeróbka instalacji wodnej (je...ny gasss ) w drodze powrotnej mignął mi check ze 2 razy później zapalił się na dłużej, temp. dochodziła do 100 stopni na wskaźniku na desce, (co prawda na zewnątrz było prawie 36, a ja jechałem w komplecie i z klimą na maksa), więc się zatrzymałem, aby posprawdzać czy pod maską wszystko OK, po stwierdzeniu niczego ruszyłem dalej, (bo musiałem) i check zgasł, po tym nie zapalił się ani razu a ja zrobiłem prawie 400 km. Po odczytaniu błędów wyszło 12,16,135,31 - 12 i 31 wiadomo no, ale do 2 pozostałych mam pytania:
16 -czujnik spalania stukowego, jeżeli nie pokazuje się kontrolka check to się martwić czy to olać? 135 - (tego nie kumam) zaburzenie pracy silnika, lampka kontrolna, zbyt niskie napięcie? |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2005-05-30 21:13:09
Rezultat wielokrotnych wcinek w instalację ECU? pozdr, Robert |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-05-30 21:18:05
|
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-30 22:42:46
(je...ny gasss ) |
DrA eS ... | 2005-05-30 22:59:21 A co ma gaz do tego ?? |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-30 23:39:25 E.... Mega, nie potrafsz rozwiać wątpliowści kolegi, który ma problem, tylko się czepiasz.
Skoro masz takie ciekawe poglądy to powiedz/napisz. Dlaczego gdy auto posiada instalację gazową, nie może wystąpić spalanie stukowe, nie moze dojść do zapalenie się kontrolki i wyświetlenia błędu???. Dlaczego to nie może/mogło się wydarzyć??? Czekam na wyjaśnienia.Tylko bez takich tesktów "jak wiesz to sam odpowiedz". |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-31 09:12:26 Ok masz rację tylko jest kilka ale ...
sa rejstrowane dwa błedy 16 i 18 16- to czujnik spalania stukowego 18 - czujnik spalania stukowego regulacja. Tak naprawdę to niewiadomo który z nich się wyświetla podczas gdy dochodzi do spalania stukowego. 1. Jakość gasu i brak trzymania normy - problem pomijalny bo nie powinien się zdarzyć. 2. Ingerencja w system tak aby czujnik wyeliminować. Normalnie nie powinna się stać ale "gaziarz" mógłby to zrobić. - jest to mozliwe ale zakładamy, że w szopie się gazu nie montuje - pomijamy. 3. Brak możliwości korygowania na bieżąco kąta wyprzedzenia zapłonu, bo paliwo/system nie te co trzeba i brak możliowści sterowania. W fazie strojenia silnika (kręcenia śrubą) może do tego dojść, dawka gazu zbyt mała/duża, podniesiona temperatura i mamy samozapłon. Jeśli wystąpił tylko na początku podczas strojenia to nie ma się co martwić. Jest to możliwe podczas strojenia, podczas jazdy na gazie na 99 %, nie. 4. I chyba ostatnia i najważniejsza rzecz, jakość paliwa w baku służącego tylko do rozruchu, oktany znikają (okres bytności w baku, czasmi bardzo długi) i dochodzi do spalania stukowego i to najbardziej stawiałbym na przyczynę istnienia tego błędu. Wszystki te możliwe przyczyny są nierozerwalnie związana z bytnością instalacji gazowej w aucie. Oczywiscie można zatankować kiepski paliwo ale nie w tym rzecz. Dlatego pozwoliłem sobie napisać, iż winny jest gas. Konkluzja. Diro jeśli masz ten błąd a kontrolka się nie świeci non stop. Żaden problem, błąd może pochodzic z punktu 1, 2 ,3 lub kiedyś tam z 4. Jeśli masz ją na stałe, zmień paliwo w baku. Jeśli się będzie powtarzał ... Jeśłi występuje podczas jazdy na gazie a nie powinien ...to nie wiem .... |
DrA eS ... | 2005-05-31 11:21:34 Ale belkot... |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-05-31 20:48:09
a ten kod 135 co to znaczy? |