Zaprezentowany przed rokiem na Detroit Motor Show 2000 Jaguar F Type Roadster do seryjnej produkcji wejdzie w roku 2004.
Model ten zapewnić ma firmie z Coventry powrót na rynek prawdziwych samochodów sportowych. Będzie to jednocześnie powrót do historii, czyli lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, kiedy to triumfował model XK.
Pokazany w Detroit roadster przed wprowadzeniem do produkcji ulegnie jeszcze pewnym modernizacjom. Przykładowo zainstalowane na dachu lusterka zewnętrzne zostaną znacznie obniżone, co niewątpliwie ułatwi korzystanie z nich. Zmiany obejmą światła przednie i tył auta, który przypomina nieco Porsche Boxster.
Jaguar rozpoczął niedawno zmianę wizerunku firmy - jak dotąd jego oferta skierowana była tylko do wąskiego grona odbiorców, teraz paleta Jaguraów ma się znacznie poszerzyć, by trafić do większej części rynku. Pierwszym autem z nowej serii była kompaktowa limuzyna S Type z 1999 roku. Następnym będzie X Type, który w sprzedaży ukaże się w jeszcze w tym roku. Zadaniem S Type Roadster będzie uzupełnienie serii samochodów sportowych reprezentowanej przez XJ i XK.
Debiut nowego modelu Jaguara zbiega się z czterdziestymi urodzinami epokowego E Type, który zaprezentowany został na salonie w Genewie w 1961 roku. Samochód ten był jednocześnie ostatnim z serii dostojnych samochodów sportowych Jaguara począwszy od SS 90 i 100 z lat trzydziestych aż po rewolucyjne XK 120 z roku 1948 oraz XK 140 i 150 z lat pięćdziesiątych.
F Type pomyślano jako bezkompromisowego roadstera, który ma na nowo ożywić ducha E Type, jednak w nowoczesnym, funkcjonalnym stylu. Oczywiście zadaniem projektantów było zachowanie wspaniałego, tradycyjnego stylu, elegancji wnętrza i sportowych aspiracji.