Nowością firmy Jaguar jest sportowy model X-type z napędem na wszystkie
koła. Samochód ten jest doskonałym połączeniem eleganckiej, prestiżowej
limuzyny z pojazdem sportowym o bardzo dobrych osiągach. Jego zadaniem
jest konkurowanie z takimi modelami, jak Mercedes klasy C, BMW serii 3 oraz Audi A4.
Zewnętrznie X-type podobny jest do pozostałych modeli Jaguara; zachowuje przy tym jednak swój własny styl. Nadwozie odznacza się zdecydowanymi liniami, charakterystyczną atrapą chłodnicy i elipsoidalnymi, podwójnymi reflektorami. Wnętrze samochodu w doskonały sposób łączy klasyczną elegancję z najnowocześniejszą techniką. Nie bez znaczenia pozostaje wysoka funkcjonalność kabiny, widoczna choćby w ergonomicznej desce rozdzielczej, czy sporej ilości praktycznych schowków.
Zaprezentowany model Jaguara jest pierwszym w historii firmy, który
wyposażono w stały napęd na obie osie (Traction-4). Większa część siły
napędowej (60 %) przenoszona jest na oś tylną, natomiast pozostałe 40% na
oś przednią. Dostępne są dwa silniki. Słabszy, o mocy 194 koni mechanicznych
ma pojemność 2,5 litra a mocniejszy, to 231-konny 3,0. Z jednostkami tymi
standardowo współpracuje 5-stopniowa przekładnia manualna, jednak dostępny jest również automat. Automat ten dysponuje dwoma trybami pracy. Pierwszy - czyli "normal" - przeznaczony jest do w miarę spokojnej, komfortowej jazdy; program "sport" zapewnia natomiast bardziej
dynamiczną podróż.
Nowy X-type jest bardzo zaawansowany pod względem telematyki i komunikacji. Głównym elementem systemu jest monitor o przekątnej ekranu 178 mm, który reaguje na dotyk. Jest to centrum nawigacji satelitarnej, łączności telefonicznej, sterowania klimatyzacją i odbiornikiem telewizyjnym. Uzupełnieniem jest dostępny w opcji system "JaguarNet", który łączy w sobie system telefonii komórkowej z satelitarną lokalizacją samochodu. W praktyce "JaguarNet" umożliwia wezwanie pomocy, gdy na przykład uwolniła się poduszka powietrzna, co świadczy o kolizji. Poduszki powietrzne są sterowane za pomocą elektronicznych czujników ultradźwiękowych. To właśnie one oceniają "powagę sytuacji" i odpowiednio dostosowują działanie poduszek, czy napinaczy pasów. W samochodzie zastosowane zostały dwa airbagi czołowe, dwa boczne oraz kurtyny powietrzne sięgające od przednich do tylnych słupków. Uzupełnieniem wyposażenia służącego poprawie bezpieczeństwa jest system sprawiający, że podczas zderzenia czołowego pedał hamulca automatycznie opada na podłogę.