Nowy Jag pod maską mieć będzie wzmocniony kompresorem, ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra. Pozwoli to uzyskać aż 416 KM i 560 Nm momentu obrotowego.
Samochód dostępny będzie jako coupe i cabrio z miękkim dachem. Specjaliści z działu sportowego Jaguara dokonali szeregu usprawnień, aby kierowca nowego XKR mógł efektywnie wykorzystać tkwiące w nim możliwości. Zawieszenie obniżono w stosunku do modelu XK o kilka milimetrów, zwiększono także o 29 mm średnicę tarcz hamulcowych. Na sportowych zaciskach w kolorze czarnym widnieje duże logo "R".
Z zewnątrz serię XKR rozpoznamy po nieco inaczej uformowanym zderzaku przednim i tylnym (zaopatrzonym w dyfuzor). Nie mogło też zabraknąć aluminiowej siatki z drobniutko rozmieszczonymi oczkami na osłonie chłodnicy. Producent przewidział dwa wzory obręczy aluminiowych w zarezerwowanym tylko dla tej wersji wzorze w dwóch rozmiarach - 19 i 20 cali.
W środku tradycyjny dla aut brytyjskich luksus w połączeniu z elementami nadającym sportowy klimat.
Wyśmienicie wyprofilowane sportowe siedzenia, kilka typów okładzin wnętrza z aluminium, lub barwionego na ciemny kolor drewna egzotycznego, sportowa kierownica z manetkami do zmiany biegów. W skrócie to, co wygląda na aluminium, metal lub drewno jest nim w istocie. Nic dodać - nic ująć!
Nie należy jednak zapominać, że nowy XKR to przede wszystkim bardzo szybkie auto. Sprint do setki zajmuje 5.2 sekundy (w przypadku cabrio 5.3sekundy). W obu wersjach "szybkiego kocura", zamontowano ogranicznik powstrzymujący jego dzikie zapędy do 250 km/h.
Sprzedaż w Europie rozpocznie się w lipcu. Wersję coupe wyceniono na 94 990, a cabrio na 102 990 Euro.