Stylistyka nadwozia to jednak nie tylko kipiąca moc i agresja, ale również połączenie tradycyjnych dla Jaguara płynnych przetłoczeń z nowoczesną myślą projektancką, świadczącą o nadejściu nowej generacji w historii firmy.
Wnętrze Jaguara XF to jeden z najbardziej porywających projektów w historii firmy. Duży nacisk położono na stworzenie atmosfery podkreślającej wyjątkowe osiągi auta. Główną atrakcją przedziału pasażerskiego jest aluminiowa deska rozdzielcza, dyskretnie podświetlona na niebiesko. Kontrastem dla lśniącego aluminium są drewniane i skórzane wstawki, których nie mogło zabraknąć w Jaguarze.
Samochód osadzono na podwoziu o rozstawie osi wynoszącym 2909 mm. W przednim zawieszeniu zastosowano sprężyny śrubowe i wahacze poprzeczne, a z tyłu znalazł miejsce układ wielowahaczowy.
Pod maską modelu XF będzie mogła pracować jedna z czterech dostępnych jednostek napędowych: 210-konny turbodiesel V6 o pojemności 2.7-litra, 3.0-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 240 KM, 4.2-litrowy V8 o mocy 300KM oraz doładowany, 4.2-litrowy V8 osiągający 420KM. Ten ostatni zapewni autu przyspieszenie od 0 do 96km/h w 5.1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Jaguar XF wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.