Auta wyróżniać się będą czarnym kolorem nadwozia, skórzanym wnętrzem oraz luksusowym wyposażeniem. W standardzie znajdzie się sportowy pakiet R Perfomance, w skład którego wchodzą dziewięcioramienne felgi aluminiowe "Montreal", wzmocnione hamulce Brembo, skórzana kierownica, drążek zmiany biegów firmy Momo a w modelu XKR 100 dodatkowo skórzane fotele Recaro oraz aluminiowe zdobienia klamek, pedałów, konsoli zmiany biegów oraz tablicy wskaźników.
Wszystkie pojazdy napędzane będą 370-konnym, 4-litrowym silnikiem Supercharged, współpracującym z pięciobiegową, automatyczną przekładnią biegów. Pozwala on limuzynie XJR 100 na osiągnięcie prędkości 100 km/godzinę w 5,6 sekundy. Tyle samo czasu potrzebuje kabriolet XKR 100, natomiast coupe uzyskuje tę prędkość w 5,2 sekundy.
W bezpiecznej a zarazem komfortowej jeździe wspomaga kierowcę komputerowy system sterowania zawieszeniem - CATS (Computer Active Technology Suspenison). System ten powoduje optymalizację jazdy w każdych warunkach poprzez zwiększanie odporności na przechyły i tłumienie drgań. W zależności od warunków CATS "ustawia" amortyzatory w dwa tryby: miękki lub twardy.
Kiedy samochód napotyka na nierówności, amortyzatory w czasie mikrosekund zmieniają ustawienie tak, by przeciwdziałać ruchom nadwozia. Tryb twardy jest ustawiany również podczas dynamicznych skrętów i hamowania redukując przechył i zapewniając stabilizację. System CATS działa automatycznie i nie wymaga interwencji kierowcy.
Seria XKR 100 wyposażona jest również w system ACC (Adaptive Cruise Control) - inteligentny układ utrzymywania stałej prędkości jazdy ze specjalnym radarem, kontrolującym odległość od pojazdu z przodu. W przypadku gdy przed naszym samochodem pojawi się pojazd jadący wolniej, system sam dostosuje prędkość Jaguara tak, by zachował on bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.
Za pomocą specjalnego radaru ACC utrzyma odstęp od samochodu do czasu gdy droga przed nami znów będzie pusta. Wówczas przywróci wybraną przez kierowcę prędkość.
W obu seriach w standardzie znajduje się natomiast system satelitarnej nawigacji Digital Versatile Disc (DVD-ROM). Działa on na zasadzie cyfrowego zapisu informacji. W porównaniu z konwencjonalnym systemem CD-ROM jest on o wiele bardziej pojemny. Na dysku bowiem można umieścić ponad osiem razy więcej informacji a dostęp do poszczególnych map jest znacznie szybszy. W Wielkiej Brytanii limuzyna XJR z jubileuszowej serii "100" kosztuje ok. 59 tys., coupe XKR - ok. 70 tys. a kabriolet XKR ok. 75 tys funtów.
Wszystkie samochody trafiły już w ręce prywatnych kolekcjonerów.