Nowy model flagowego modelu Jaguara XJ zbudowany zostanie z aluminium, zapowiedział Jonathan Browning, dyrektor zarządzający Jaguar Cars podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Limuzyna XJ następnej generacji będzie pierwszym seryjnym Jaguarem z aluminium. Dzięki mniejszej wadze auto zyska na właściwościach jezdnych a także będzie zużywało mniej paliwa.
Firma stosowała aluminium już we wcześniejszych, sportowych modelach jak XK 120 z 1948 roku, C-TYPE i Lightweight E-TYPE z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, czy super auto XJ 220 z początku lat dziewięćdziesiątych. W seryjnych Jaguarach produkowanych w ostatnich latach elementy aluminiowe znajdują się w zespołach napędowych i zawieszaniu.
Konstruktorzy z Centrum Badawczo-Rozwojowego Jaguara w Whitley, koło Coventry opracowują również szereg innych, nowatorskich technologii z takich dziedzin jak telematyka i bezpieczeństwo. Znajdą one zastosowanie w Jaguarach przyszłości. W obecnie produkowanych modelach są już pierwsze tego rodzaju urządzenia: ACC (Adaptive Cruise Control), czyli inteligentny układ utrzymywania stałej prędkości jazdy z radarem, kontrolującym odległość od pojazdu z przodu, czy A.R.T.S. (Adaptive Restraint Technology System) - system monitorowania poduszek powietrznych za pomocą czujników ultradźwiękowych.