Pod jego maską znajduje się 5.0-litrowy V8 o mocy 503 KM i maksymalnym momencie obrotowym 625 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,7 sekundy, co powinno skutecznie ostudzić entuzjazm wszystkich kierowców BMW M5, do tej pory panujących na lewym pasie autostrady. Sportowy Jaguar otrzymał także dodatkowe wloty powietrza w nadwoziu, nowe spoilery oraz unowocześnione zawieszenie i wydajniejszy układ hamulcowy.
Na stoisku zaprezentowano też dwie wersje modelu XK-R – Coupe i hard-top – obydwie z nowym V8 pod maską.
Szefowie firmy poinformowali również o planach związanych z następcą modelu XJ, którego wersja koncepcyjna najprawdopodobniej pojawi się na stoisku Jaguara w Genewie. To jednak nie wszystkie niespodzianki, jakie czekały na miłośników marki. Ujawniono bowiem, iż w listopadzie ubiegłego roku specjalnie zmodyfikowana wersja modelu XF-R pobiła drogowy rekord prędkości osiągając 225,675 mph (361 km/h) na Bonneville Salt Flats, stając się tym samym najszybszym Jaguarem w historii.