..V6 o pojemności 3,5-litra zajmował centralne miejsce w samochodzie. Dzięki pomocy dwóch turbosprężarek Garret T3 jego moc wynosiła 542 KM, a moment obrotowy osiągał wartość 644 Nm. To pozwalało przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4 s i osiągnąć prędkość maksymalną 349 km/h. Jednak XJ220 był ostatnim Jaguarem z silnikiem umieszczonym centralnie. Ale teraz producent z Coventry zamierza wypuścić na rynek auto, które będzie spadkobiercą spuścizny po swoim przodku i odświeży nieco sportowe tradycje marki.
Zapowiadany samochód ma zostać zaprezentowany w ciągu najbliższych 12 miesięcy i nosić nazwę XE. Auto ma stanowić poważną konkurencję dla takich modeli jak Audi R8 i zapowiadany Mercedes SLC Gullwing. Ten lekki samochód sportowy, stylistycznie ma być ewolucją zaprezentowanego w 2001 roku konceptu R-Coupe, a pod względem technicznym czerpać sporo z obecnej generacji modelu XK. W szczególności z dopiero co zaprezentowanej na NAIAS odmiany XKR, której 5-litrowy silnik V8 generujący moc 510 KM zajmie w modelu XE centralne miejsce.