...jednak w jej konstrukcji zaszło wiele istotnych zmian, w wyniku czego projektantom udało się stworzyć długie i niskie nadwozie przypominające auto coupe.
Również we wnętrzu znajdzie się wiele radykalnych elementów. Oryginalne pokrętło wyboru trybu pracy automatycznej przekładni to już znak rozpoznawczy nowych Jaguarów, podobnie jak polerowane drewniane wstawki w desce rozdzielczej czy metaliczne akcenty wykończeniowe. Nie zapomniano także o skórzanej tapicerce najwyższej jakości i elektronicznych gadżetach umilających podróżowanie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej miejsca z przodu i z tyłu – tutaj także nad głowami – pomimo konstrukcji nadwozia typu coupe.
Flagowy model XJR otrzyma 5.0-litrowy, 503-konny silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem. Dzięki ogromnej mocy przy masie całkowitej około 1 700 kilogramów, XJR powinien dotrzymywać kroku konstrukcjom Bentley’a czy AMG przy zapewnieniu właściwości jezdnych, typowych dla brytyjskich „kociaków”. 5-litrowy V8 bez doładowania będzie produkował 385 KM.
Ważną jednostką napędową będzie 3.0-litrowy diesel V6 o mocy 271 KM, który będzie niezwykle oszczędny. W gamie dostępna będzie także wersja tego silnika o mniejszej mocy 237 KM.
Jaguar prawdopodobnie nie uzupełni oferty o wysokoprężną wersję V8 ponieważ mniejsze V6 osiągają wartości mocy i momentu obrotowego zbliżone do silnika V8 Diesel stosowanego w Range Roverze przy niższym zapotrzebowaniu na paliwo.
Wszystkie wersje silnikowe będą współpracowały z sześciobiegowymi przekładniami automatycznymi z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy.
Flagowy XJ wejdzie do sprzedaży pod koniec 2009 roku.
Tutaj można zobaczyć zdjęcia szpiegowskie i wizualizacje Jaguara XJ.