...jednak pozbawiony jakiegokolwiek balastu w postaci dodatkowych paneli maskujących, w które wyposażone był egzemplarz testowany poprzednio. Wyraźnie widać zatem opływowe kształty nadwozia, przywodzące na myśl mniejszego brata XF. Nowy model został zbudowany na bazie aluminiowej płyty podłogowej obecnej wersji, jednak w jej konstrukcji zaszło wiele istotnych zmian, w wyniku czego projektantom udało się stworzyć długie i niskie nadwozie przypominające auto coupe.
W gamie silników znajdzie się 5.0-litrowy, 503-konny silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem. Ważną jednostką napędową będzie oszczędny 3.0-litrowy diesel V6 o mocy 271 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą współpracowały z sześciobiegowymi przekładniami automatycznymi z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy.
Flagowy XJ wejdzie do sprzedaży pod koniec 2009 roku.