Nowy Jaguar XJ pozycjonowany jako czterodrzwiowy „okręt flagowy” marki, jest teraz atrakcyjny dla nowego pokolenia klientów.
Jaguary znane są z eleganckich, sportowych linii, a całkowicie nowy XJ ze swoją opływową, nowoczesną stylistyką jest, jak dotąd, najodważniejszą interpretacją wizji Jaguara XXI wieku - według Dyrektora Zespołu Projektowania Iana Callum'a.
Panoramiczny szklany dach jest integralnym elementem koncepcji projektowej nowego Jaguara XJ. Dzięki niemu samochód posiada niższą, bardziej opływową linię dachu, a wnętrze jest zdecydowanie jaśniejsze i daje większe poczucie przestrzeni.
Od momentu inauguracji rynkowej dostępne będą wersje o standardowym i wydłużonym rozstawie osi. Wersja o wydłużonym rozstawie osi oferuje jeszcze bardziej przestronne i wyrafinowane warunki jazdy pasażerom zajmującym tylne siedzenia dzięki dodatkowym 125 mm przestrzeni na nogi. W obszernym, 520-litrowym bagażniku Jaguara XJ mieszczą się dwie duże walizki ustawione jedna obok drugiej.
Kabina całkowicie nowego XJ łączy w sobie elegancki, nowoczesny projekt z komfortem, luksusem i nieomylnie sportowym stylem, typowym dla Jaguara. Chromowane i czarne, fortepianowe detale na wysoki połysk stanowią przyciągający wzrok kontrast dla przepięknie wykonanych powierzchni skórzanych i fornirowanych.
Ale piękno nowego Jaguara XJ nie jest tylko powierzchowne: aluminiowe nadwozie samochodu wykonane jest w autorskiej technologii firmy Jaguar, zainspirowanej przez rozwiązania lotnicze i kosmiczne, dzięki czemu XJ jest aż o 150 kg lżejszy od swoich konkurentów. Technologie te – rozwinięte obecnie w jeszcze bardziej imponującą, nową generację modelu XJ – znacząco poprawiają osiągi, prowadzenie i walory ekonomiczne, zapewniając jednocześnie zwiększoną wytrzymałość, kulturę pracy i oferowane przez samochód bezpieczeństwo.
Sprawdzone, związane z dynamiką technologie Jaguara, w nowym Jaguarze XJ zostały rozwinięte do wyższego poziomu. Elementy takie jak pneumatyczne zawieszenie, układ dynamicznej adaptacji do warunków jazdy (ze stale modyfikowaną charakterystyką tłumienia), aktywny układ sterowania mechanizmem różnicowym oraz układ kierowniczy z mechanizmem o szybkim przełożeniu zapewniają reaktywność, dynamikę, wysoką kulturę i miękkość prowadzenia, jakiej oczekuje się od Jaguara.
XJ wyposażony jest w najbardziej zaawansowane, najmocniejsze i najwydajniejsze układy napędowe marki Jaguar w historii. Zależnie od rynku, klienci będą mogli wybrać jeden z czterech silników benzynowych i wysokoprężnych, z których wszystkie współpracują z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie za pośrednictwem dźwigni JaguarDrive Selector™ lub przycisków zamontowanych w kierownicy.
- 3,0-litrowy, 275-konny wysokoprężny silnik AJ-V6D III generacji z dwiema sekwencyjnymi turbosprężarkami – osiągający przyśpieszenie 0-100 km/h w 6,4 sekundy (0-60mph w 6,0 sekund).
- 5.0-litrowy, 385-konny benzynowy silnik AJ-V8 (V8) III generacji z wolnossący z bezpośrednim wtryskiem paliwa – osiągający przyśpieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy (0-60mph w 5,4 sekundy).
- 5.0-litrowy, 470-konny benzynowy silnik AJ-V8 (V8 supercharged) III generacji z doładowaniem mechanicznym i bezpośrednim wtryskiem paliwa – osiągający przyśpieszenie 0-100 km/h w 5,2 sekundy (0-60mph w 4,9 sekundy).
- 5.0-litrowy, 510-konny benzynowy silnik AJ-V8 (V8 supercharged) III generacji z doładowaniem mechanicznym i bezpośrednim wtryskiem paliwa – osiągający przyśpieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy (0-60mph w 4,7 sekundy).
Nowe, zaawansowane technologie pozwoliły projektantom wnętrz firmy Jaguar stworzyć środowisko znacznie bliższe supernowoczesnej przestrzeni mieszkalnej, niż prostej kabinie samochodu. Powalający, 12,3-calowy ekran Wirtualnych Wskaźników o wysokiej rozdzielczości stanowi dopełnienie 8-calowego ekranu dotykowego w nowatorskiej technologii Dual-View, na którym pasażer może oglądać filmy DVD lub programy telewizyjne, a kierowca – w tym samym czasie – może wyświetlać funkcje samochodu lub śledzić wskazania nawigacji satelitarnej.
Doskonałej jakości systemy audio z dźwiękiem surround dopełnia 1200 - watowy system Bowers & Wilkins, oferujący jakość brzmienia porównywalną z najlepszymi na świecie systemami domowymi. Zaawansowane funkcje informacyjne i multimedialne obejmują również system audio i nawigacji wyposażone w twardy dysk, a wszechstronny, potężny interfejs Media Hub zapewnia możliwość podłączenia dowolnych urządzeń audio i video.
Marka Jaguar zyskała w tym roku pierwsze miejsce w przeprowadzonym przez J.D. Power and Associates badaniu Vehicle Dependability Study 2009. Obsesyjna dbałość marki Jaguar o jakość (właśnie owa dbałość była impulsem do przeprowadzenia ponad 40 tysięcy badań jakości w fazie rozwojowej) nie ominęła prac rozwojowych nad całkowicie nowym Jaguarem XJ, w których zastosowano najnowocześniejsze technologie wirtualne.
Całkowicie nowy Jaguar XJ reprezentuje nową, proekologiczną postawę w przemyśle motoryzacyjnym. Lekka aluminiowa konstrukcja wykonana w 50 procentach z materiału recyklingowanego, przy zastosowaniu proekologicznych zasad i metod projektowania oraz produkcji, pozwala Jaguarowi XJ na zminimalizowanie emisji związków węgla. Sam ten fakt pozwala na potencjalną oszczędność emisji CO2 o trzy tony na jeden samochód, w porównaniu z nadwoziami wykonanymi z nowego aluminium.
Dopełnienie całkowicie nowego projektu kabiny stanowi oferta kolorów, fornirów i skór, jakich wcześniej nie było w Jaguarze. Wersje silnikowe AJ-V6D i AJ-V8 dostępne są w trzech standardach specyfikacji - Luxury, Premium Luxury i Portfolio, oferujących klientom możliwość dostosowania samochodu do własnego gustu. Ofertę dopełniają modele Supercharged o mocy 470 KM oraz 510-konny Supersport będący skończonym wcieleniem osiągów i luksusu wykończony skórzaną tapicerką sufitową, semianilinowymi skórami fotele oraz fornirami z laserowymi intarsjami.
Koszty użytkowania całkowicie nowego Jaguara XJ kształtują się bardzo atrakcyjnie. Samochód ten zadowala się niewielką ilością paliwa we wszystkich wersjach silnikowych (3,0-litrowy turbodiesel AJ-V6D to model wiodący w klasie), zachowa wysoką przewidywaną wartość przy odsprzedaży i oferuje wydłużone przebiegi między przeglądowe na poziomie 24 000 km. Zależnie od modelu i rynku, nowego Jaguara XJ można zamawiać już teraz. Pierwsze dostawy dla klientów rozpoczną się na początku roku 2010. Cenniki zostaną opublikowane dla indywidualnych rynków.