Projekt XJR nawiązuje do mniejszego modelu XFR agresywnie wystylizowanymi zderzakami oraz masywnymi obręczami aluminiowymi.
Jeśli Jaguar zdecyduje się na wprowadzenie modelu XJR do produkcji, pod maskę trafi prawdopodobnie wzmocniona wersja doładowanego silnika V8 o pojemności 5 litrów, który w „bazowej” konfiguracji rozwija 510 KM. XJ wyposażony w tę jednostkę przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, dlatego można przypuszczać, że dodatkowe konie mechaniczne w modelu XJR pozwolą skrócić ten czas do około 4,5 sekundy.
W ofercie silnikowej nowej limuzyny flagowej Jaguara znajduje się także 3-litrowy, 275-konny wysokoprężny silnik V6 z dwiema sekwencyjnymi turbosprężarkami osiągający przyśpieszenie 0-100 km/h w 6,4 sekundy. Klienci mogą także zamówić benzynową, 5-litrową jednostkę V8 w wersji wolnossącej o mocy 385 KM (5,7 sekundy do „setki”) oraz doładowanej, która produkuje 470 KM (5,2 sekundy od 0 do 100 km/h).