Coventry, Wielka Brytania – Dzięki nowoczesnej technologii pierwszy model firmy Jaguar z silnikiem Diesla znalazł się na czele swej klasy. Pozostawiwszy w tyle silnych konkurentów, Jaguar X-TYPE Diesel został wybrany "Samochodem Roku z silnikiem Diesla" w prestiżowym konkursie "Fleet Excellence Awards". W czasie uroczystej ceremonii nagrodę wręczył Richard Hammond, dziennikarz znanego magazynu motoryzacyjnego BBC "Top Gear".
Aby uzyskać taki poziom osiągów i doskonałości technicznej, który zapewnił Jaguarowi zwycięstwo w konkursie, firma zastosowała wiele spośród dziś dostępnych, najbardziej rozwiniętych i zaawansowanych technologii. "Sercem wielkiego wysokoprężnego silnika Jaguara jest układ wtrysku paliwa," wyjaśnia pan Jose Avila, dyrektor działu Delphi Energy & Chassis Systems w Europie. "Technologie typu common-rail i wtrysk bezpośredni zrewolucjonizowały konstrukcje silników wysokoprężnych i choć dzisiejsze silniki reprezentują zupełnie inny poziom techniczny, to w tym zakresie pozostało jeszcze wiele do zrobienia. Firma Jaguar była tego świadoma i poczyniła kolejny znaczący krok przyczyniający się do rozwoju motoryzacji."
W Jaguarze X-TYPE zastosowano opracowany przez firmę Delphi system wtryskowy Multec. Jest to jedyna produkowana dziś konstrukcja, która przez cały okres eksploatacji pojazdu "słucha" spalania w silniku i automatycznie reguluje ważne parametry sterujące jego pracą. System umożliwił także konstruktorom Jaguara zaprogramowanie dodatkowych wtrysków bardzo małych dawek paliwa, pozwalających uzyskać łagodniejszy początek spalania. Dzięki takim technologiom Jaguar X-TYPE zdobył wiodącą pozycję w klasie pod względem doskonałych rozwiązań technicznych i nowoczesności.
Jose Avila ocenia, że do 2005 roku w Europie Zachodniej około 45 procent nowych samochodów osobowych będzie wyposażonych w silniki wysokoprężne. Do końca bieżącego roku w Zjednoczonym Królestwie co trzeci samochód zjeżdżający z taśm montażowych będzie napędzany silnikiem Diesla. "Rynek brytyjski jest bardzo wymagający i nie od razu akceptował silniki wysokoprężne. Jednak po wprowadzeniu nowych technologii, takich jak common-rail i bezpośredni wtrysk paliwa, kierowcy – bez względu na doświadczenie i umiejętności – coraz częściej decydują się na samochód z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym," stwierdza pan Avila z Delphi.
Firma Delphi umocniła swoją pozycję wiodącego światowego dostawcy układów common-rail do silników wysokoprężnych – jednego z najszybciej rozwijających się segmentów europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. W 2007 roku Delphi osiągnie poziom produkcji wynoszący około 2,5 miliona egzemplarzy układów rocznie. Produkowany w zakładach Delphi system common-rail Multec jest montowany w samochodach grup Renault/Nissan, PSA Peugeot Citroën, Hyundai/Kia, SsangYong i Ford Premier Auto. Dzięki doświadczeniu i wiedzy w zakresie układów sterowania silnikami wysokoprężnymi EMS (Engine Management Systems), kontroli emisji i obróbki spalin firma Delphi może wprowadzać czyste diesle na wszystkie rynki.