Jaguar nareszcie odkrył swą tajemnicę - nowa, kompaktowa limuzyna sportowa Jaguar X-type pojawi się na rynku w lecie 2001.
Czterodrzwiowy X-type (nazywany w fabrycznym języku producenta skrótem X400) powiększa ofertę Jaguara o model mieszczący się w ciągle rosnącym segmencie kompaktowych limuzyn (na razie zdominowanym przez Mercedesa klasy C, Audi A4 i BMW z serii 3).
X-type będzie pierwszym Jaguarem seryjnie wyposażonym w napęd na cztery koła. Ma dzięki temu spodobać się przede wszystkim kierowcom ze sportowym zacięciem. Napędzać go będzie jeden z dwóch sprawdzonych już w dużym Jaguarze S silników V6, o pojemności skokowej 2,5 l lub 3,0 l.
Dla nowego Jaguara wybrano elegancki i nowoczesny design, dopasowany również do stylu marki. We wnętrzu ujrzymy mieszankę tradycyjnych materiałów i nowoczesnej techniki. W sumie sprawia to wrażenie sportowego luksusu w połączeniu z zaletami praktycznymi w postaci obszernej przestrzeni bagażowej.
Nowy X-type umieszczono pod względem wielkości oraz ceny nieco poniżej modeli S Jaguara, co według producenta ma zainteresować nową generację klientów. Mają to być ludzie młodsi od przeciętnego klienta Jaguara, przedstawiciele wolnych zawodów, który niedawno założyli rodzinę i potrzebują samochodu do różnych celów: podróży służbowych, sportowych wypadów za miasto z przyjaciółmi a także do robienia zakupów. Jaguar nie ukrywa również, że liczy na większe zainteresowanie ze strony kobiet.
Nowy Jaguar X ma uzupełnić i poszerzyć ofertę producenta, w której dotychczas oglądać mogliśmy jedynie limuzyny XJ i S oraz sportowe modele XK. Jaguar chce dzięki nowemu modelowi poprawić także swoje statystyki sprzedaży - na ten rok planowana jest sprzedaż 85000 samochodów na całym świecie. Po rozpoczęciu produkcji seryjnej obroty mają się podwoić.