Nowy Jaguar XF ma zmieniony wygląd przedniej części nadwozia z węższymi reflektorami przypominającymi bardziej te z modelu XJ.
Poprowadzono także nieco niżej linię maski silnika i odrobinę bardziej spionizowano kratkę atrapy chłodnicy.
W tyle przeprojektowano wygląd świateł, teraz korzystają one z technologii LED i zachodzą dalej w kierunku pokrywy bagażnika.
W ofercie silnikowej znalazł się nowy, 2,2-litrowy silnik diesla o mocy 187 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm współpracujący z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną ZF. By zmniejszyć zużycie paliwa wyposażono go w technologię Stop-Start. Jednostka napędowa emituje 149 g CO2 na km.
Dostępny będzie także 3-litrowy diesel V6 w dwóch wariantach mocy: 237 KM i 271 KM oraz dwie jednostki benzynowe V8 – jedna o mocy 380 Km, a druga, turbodoładowana i przeznaczone dla modelu XFR będzie dysponować mocą 503 KM.