Słynne podwozie było przez 30 lat przechowywane na Cyprze przez przedstawiciela marki Lamborghini na tej wyspie, Mariosa Kritikosa. Podczas wizyty w fabryce Lamborghini w 1977 r. panu Kritikosowi szczególnie przypadł do gustu ten historyczny obiekt wystawowy.
Udało mu się wynegocjować sprzedaż podwozia, a następnie załadował je na swojego Range Rovera i odjechał do domu. Było to w kwietniu 1978 r. Pan Kritikos zadbał także o odpowiednią dokumentację, zachowując oryginalną fakturę oraz niepublikowane fotografie przedstawiające proces produkcyjny podwozia w 1965 r. i wystawę w Turynie.
Miura zaprezentowana w 1965 r. w Turynie była pierwszym „supercarem” z silnikiem zamontowanym przed osią tylną (przedtem rozwiązanie to stosowano jedynie w autach wyścigowych) i wzorem dla wszystkich współczesnych supersamochodów. W Europie zaprezentowano ją publicznie tylko raz, właśnie we Włoszech, teraz przemierzyła ocean i po renowacji zostanie pokazana w USA latem przyszłego roku.