Automobili Lamborghini prezentuje Huracán STJ, limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy i ostatnią celebrację supersportowego samochodu wyposażonego w silnik V10, ikonę inżynierii producenta samochodów z Sant"Agata Bolognese.
Wolnossący silnik V10 jest symbolem historii Automobili Lamborghini, przyczyniając się do sukcesu rodziny Huracán zaprezentowanej po raz pierwszy w 2014 roku, która do końca roku zostanie zastąpiona zupełnie nowym supersportowym samochodem wyposażonym w nowy hybrydowy układ napędowy.
Dzięki konstrukcji opartej na Huracán STO, STJ reprezentuje szczyt osiągów osiągnięty w historii rodziny Huracán, dzięki wprowadzeniu ekskluzywnego pakietu zaprojektowanego w celu dalszego wzmocnienia wyścigowego ducha Huracán STO.
Super Trofeo Jota
STJ to skrót od Super Trofeo Jota: Super Trofeo oddaje hołd mistrzostwom Lamborghini one-make, ustanowionym w 2009 roku, podczas gdy Jota odnosi się do załącznika J regulaminu FIA, który określa specyfikacje samochodów wyścigowych, a także do długiej tradycji modeli Lamborghini opracowanych na tor, począwszy od Miura SVJ i kontynuując Aventador SVJ.
Huracán STJ wyróżnia się dedykowanym pakietem aerodynamicznym opracowanym przez techników Lamborghini Squadra Corse, wykorzystującym know-how zdobyte przez ponad dziesięć lat na szczycie zawodów Gran Turismo.
Wyrafinowana aerodynamika STO została jeszcze bardziej ulepszona dzięki dodaniu kultowego "cofango": dwóch całkowicie nowych aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego (flicks), podczas gdy kąt tylnego skrzydła został zwiększony o 3 ° w porównaniu z modelem produkcyjnym, aby zapewnić 10% wzrost dociążenia aerodynamicznego przy jednoczesnym zachowaniu idealnej równowagi samochodu.
Podobnie jak STO, Huracán STJ zapewnia maksymalną moc wyjściową 640 KM przy 8000 obr / min i moment obrotowy 565 Nm (przy 8000 obr / min) kontrolowany przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (LDF - Lamborghini Doppia Frizione), połączoną wyłącznie z napędem na tylne koła.
Przyczepność mechaniczna została znacznie zwiększona dzięki zestawowi czterech regulowanych amortyzatorów wyścigowych, które zastępują standardowe komponenty aktywne. Amortyzatory są regulowane w czterech kierunkach, aby zoptymalizować odbicie i kompresję zarówno przy wysokich, jak i niskich częstotliwościach, zapewniając całkowitą swobodę wyboru konfiguracji w oparciu o charakterystykę toru.
Specjalna charakterystyka amortyzatorów pozwala na zastosowanie niższej sztywności sprężyny przy zachowaniu optymalnej kontroli dynamicznej samochodu i zwiększeniu precyzji kierowania. Aby zmaksymalizować dynamikę jazdy, opracowano też specjalne opony Bridgestone Potenza Race, wykonane ze specjalnej mieszanki o wysokiej przyczepności i zamontowane na 20-calowych obręczach z pojedynczą nakrętką.
Te rozwiązania techniczne umożliwiły poprawę czasu przejazdu na torze Nardò Technical Center Handling Track o ponad jedną sekundę w porównaniu z Huracánem STO.
Sportowy charakter i ekskluzywność samochodu znajdują również odzwierciedlenie w estetyce, z dwoma różnymi opcjami konfiguracji i malowania ostatecznie zaprojektowanymi przez Lamborghini Centro Stile. Pierwsza z nich łączy nadwozie Grigio Telesto (szary) z dachem Nero Noctis (czarny) oraz detalami Rosso Mars (czerwony) i Bianco Isi (biały), podczas gdy kabina charakteryzuje się fotelami Nero Cosmus (czarny) Alcantara ze skórzanymi detalami i kontrastującymi przeszyciami Rosso Alala (czerwony).
Druga konfiguracja ma nadwozie Blu Eliadi (niebieskie) z dachem Nero Noctis (czarnym) oraz detalami Rosso Mars (czerwonymi) i Bianco Isi (białymi). Obie wersje posiadają również specjalną, numerowaną płytkę z włókna węglowego oznaczoną jako "1 z 10". Ponadto istnieje możliwość dodania niestandardowej tabliczki po stronie pasażera zgodnie z instrukcjami klienta.