...zautomatyzowanej przekładni manualnej „Lamborghini ISR”. Lamborghini ISR charakteryzuje się krótszymi czasami zmiany biegów, niską wagą i niewielkimi rozmiarami.
Ta nowa jednostka napędowa to nie tylko perła w koronie naszej oferty silnikowej, ale także inwestycja w przyszłość marki Lamborghini, powiedział Stephan Winkelmann prezes zarządu i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. Nowy V12 zapowiada skok technologiczny, który obejmie wszelkie zakresy działania firmy oraz całą przyszłą ofertę modeli Lamborghini. Dzięki temu wyjątkowemu pakietowi innowacji zdefiniujemy na nowo przyszłość samochodów supersportowych. Jednostka napędowa o mocy 700 KM wraz z nowym konceptem przekładni będą stanowić mocne serce przyszłorocznego następcy Murcielago.
Legenda Lamborghini opiera się mocno na wyjątkowych silnikach V12. Pierwszy model Ferruccio Lamborghini o nazwie 350 GT pojawił się na rynku w 1964 roku i był wyposażony w dwunastocylindrową jednostkę napędową, wyjątkowo innowacyjne rozwiązanie, jak na tamte czasy. Miura, Espada, Countach, Diablo, a ostatnio Murcielago to supersportowe modele zbudowane w Sant’Agata Bolognese, które również napędzały silniki V12.
Teraz projektanci zaprezentowali kolejną odsłonę V12 stosując wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak aluminiowo-silikonowe głowice cylindrów czy skomplikowany układ dolotowy. Waży zaledwie 235 kg. Maksymalna moc 700 KM dostępna jest przy 8 250 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 690 Nm przy 5 500 obr./min.
Nowy silnik będzie produkowany od początku do końca w siedzibie firmy w Sant’Agata Bolognese, począwszy od pierwszych miesięcy 2011 roku.
W nowej 7-biegowej przekładni czas zmiany biegów skrócono o prawie 50% w porównaniu ze skrzynią dwusprzęgłową. Lamborghini ISR zachowuje przy tym wszelkie zalety skrzyni manualnej, takie jak niewielka waga i kompaktowe wymiary, co ma spore znaczenie w supersportowym samochodzie. Szybka zmiana biegów możliwa jest dzięki nowemu rozwiązaniu: ISR – Independent Shifting Rod, dzięki któremu biegi nie są zmieniane szeregowo, jak w konwencjonalnej skrzyni, lecz praktycznie równolegle. Poza tym przekładnia waży zaledwie 79 kg, znacznie mniej niż dwusprzęgłowe skrzynie DSG.