silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "Dużo lepszy od swoich niemieckich odpowiedników. Przede wszystkim cichuteńki. spalanie poniżej 6 w trasie i koło 8 w miescie. Nie klekocze, nie dymi. Kop zupełnie wystarcza do dynamicznej jazdy. Nie do zarżnięcia. Polecam jednak szukać wersji 115KM. Dla b" | |
skrzynia biegów | ocena: 5 | komentarz: "Chodzi lekko i bez zgrzytów. Niskie przełożenia za krótkie do oszczędnej jazdy ale dobre do szybkich manewrów na szosie. Sprzęgło zwykle nie wytrzymuje 200 000km." | |
układ jezdny | ocena: 4 | komentarz: "Auto miękkie i dosć wysoko zawieszone ale jedzie jak po sznurku. Nadzwyczaj łatwa w manewrowaniu jak na swoje rozmiary. 4 dostała za mało trwałe przednie zawieszenie, na szczęście częsci są tanie i łątwo dostepne a konstrukcja tak prosta że nawet samemu m" | |
układ hamulcowy | ocena: 5 | komentarz: "jak brzytwa a przy tym niedrogi w eksploatacji. ABS w standardzie we wszystkich wersjach. ASR czy ESP bardzo częste." | |
widoczność | ocena: 4 | komentarz: "Boki super. Przód genialnie - bardzo pomagają uwypuklenia świateł - doskonale widać gdzie się auto konczy. W sedanie do tyłu gorzej. Po pierwsze linia bagażnika schodzi w dół i zupełnie nie wiadomi gdzie się konczy, po drugie tylna szyba jest wiecznie zap" | |
jakość wykończenia | ocena: 5 | komentarz: "Zupełnie niespotykany design. dobrze spasowane, wysokiej klasy materiały. kokpit z miękkiego gąbko-plastiku. Wygodne fotele. Nie chce sie z niej wysiadać. Ale, Jasna wersja ciężka w utrzymaniu. Alcantara ( zamszowa skóra ) wymaga dużo troski ( mechaci si" | |
ergonomia | ocena: 5 | komentarz: "Wszystko na swoim miejscu. Dwustrefowa klima bajecznie łatwa w obsłudze i zawsze po ręką. Komputer pokładowy z wbudowanym systemem audio straszy ilością przycisków ale po 2 dniach bez instrukcji zna się go na pamięć. Schowek pasazera i kieszenie w drzwiac" | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 5 | komentarz: "2 strefowa automatyczna klima! miód! szybko sie nagrzewa, jeszcze szybciej chłodzi." | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "Kierownica ustawiana w 2 płaszczyznach, elektrycznie regulowany fotel. Mam 190cm i nie narzekam. Z tyłu nie jeździłem to nie wiem :)Bagażnik 420l o bardzo reglarnych kształtach. Uwaga na wersje bez składanych siedzen z tyłu." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 5 | komentarz: "TO JEST W TYM AUCIE NAJLEPSZE. Przy 160km na autostradzie mozna słuchac w aucie Chopina. Auto jest GENIALNIE wyciszone. Zmusiła do tego konstrukotrów instalacja nagłosnienia Bose ( 6 głosników+subwoofer ). Cisza absolutna!" | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 5 | komentarz: "spalanie w trasie poniżej 6l. Miasto 8l. Przegląd 100 zł. Klocki + tarcze przód: 300-450zł, sprzęgło 500, wahacz TRW - 250. Taniej niż u niemców. Drogie i rzadkie są części blacharskie." | |
niezawodność | ocena: 5 | komentarz: "Żadnych poważnych usterek! Tylko eksploatacja! Przednie zawieszenie jest delikatne ale czesci tanie i łątwo dostępne. Wymieni to każdy garażowy mechanik ( zwykły mcpherson ). z drobnostek to padają podnośniki szyb elektrycznych, notorycznie przepalają się" | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 5 | komentarz: "Oceniam na 7! Nówki były strasznie drogie ( od 95tys wzwyż ) i szybko traciły na wartości ale teraz za 21000 można kupić diesla z 2000/2001 w tym 4 poduszku, abs, 2strefowy climatronic, pełna elektryka, 7 głośńików+zmieniarka, komp pokładowy, tempomat i t" |
|