Następczyni modelu Beta, Lancia Thema należała do klasy średniej-wyższej i była produkowana w latach 1985-1994. Występowała jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi.
Płytę podłogową dzieliła z takimi modelami, jak Alfa Romeo 164, Fiat Croma, czy Saab 9000, był to efekt współpracy tych czterech koncernów. Nadwozie zostało zaprojektowane przez firmę Pininfarina i należało do najbardziej przestronnych i wygodnych wśród produkowanych w tamtych czasach aut europejskich.
Istniał także model specjalny, Lancia Thema 8.32, powstały w kooperacji pomiędzy Lancią a Ferrari, wyposażony w ośmiocylindrowy silnik Ferrari, rozwijający maksymalną prędkość 240 km/h, z wnętrzem wykończonym luksusowo drewnem i skórą. W 1995 roku Themę zastąpił model Kappa.
Na szwajcarskim wybiegu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie prezentować się będą dwa modele Lancii Thema. Jeden z nich jest wyposażony w silnik V6...
czytaj dalej
Z okazji wejścia do sprzedaży na rynku europejskim pierwszego, globalnego "okrętu flagowego" Chryslera, koncern zaprezentował nowy film przedstawiający model...
czytaj dalejNowa Lancia Thema to pierwszy, łączący dwa światy globalny flagowiec Lancii o napędzie na tylne koła. Powstał na bazie nowego Chryslera 300 i podobnie jak pierwsza Thema z roku ...
czytaj dalej
Gwiazdą stoiska Fiata we Frankfurcie będzie model Thema - pierwszy globalny "flagowiec" koncernu pozycjonowany w najbardziej prestiżowym segmencie rynku....
czytaj dalejRok po rozpoczęciu aliansu Lancia i Chrysler zaczynają działać jako jedna marka łącząca najlepsze cechy obu producentów. Owoce tej nowej „unii motoryzacyjnej” będzie ...
czytaj dalej
Serwis motoryzacyjny "MSN Cars" zamieścił listę dziesięciu najlepszych samochodów w całej historii włoskiej marki Lancia, która w ubiegłym roku rozpoczęła z...
czytaj dalej