Następczyni modelu Beta, Lancia Thema należała do klasy średniej-wyższej i była produkowana w latach 1985-1994. Występowała jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi.
Płytę podłogową dzieliła z takimi modelami, jak Alfa Romeo 164, Fiat Croma, czy Saab 9000, był to efekt współpracy tych czterech koncernów. Nadwozie zostało zaprojektowane przez firmę Pininfarina i należało do najbardziej przestronnych i wygodnych wśród produkowanych w tamtych czasach aut europejskich.
Istniał także model specjalny, Lancia Thema 8.32, powstały w kooperacji pomiędzy Lancią a Ferrari, wyposażony w ośmiocylindrowy silnik Ferrari, rozwijający maksymalną prędkość 240 km/h, z wnętrzem wykończonym luksusowo drewnem i skórą. W 1995 roku Themę zastąpił model Kappa.
Na szwajcarskim wybiegu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie prezentować się będą dwa modele Lancii Thema. Jeden z nich jest wyposażony w silnik V6...
czytaj dalej
Z okazji wejścia do sprzedaży na rynku europejskim pierwszego, globalnego "okrętu flagowego" Chryslera, koncern zaprezentował nowy film przedstawiający model...
czytaj dalej
Nowa Lancia Thema to pierwszy, łączący dwa światy globalny flagowiec Lancii o napędzie na tylne koła. Powstał na bazie nowego Chryslera 300 i podobnie jak pierwsza Thema z roku ...
czytaj dalej
Gwiazdą stoiska Fiata we Frankfurcie będzie model Thema - pierwszy globalny "flagowiec" koncernu pozycjonowany w najbardziej prestiżowym segmencie rynku....
czytaj dalej
Rok po rozpoczęciu aliansu Lancia i Chrysler zaczynają działać jako jedna marka łącząca najlepsze cechy obu producentów. Owoce tej nowej „unii motoryzacyjnej” będzie ...
czytaj dalej
Serwis motoryzacyjny "MSN Cars" zamieścił listę dziesięciu najlepszych samochodów w całej historii włoskiej marki Lancia, która w ubiegłym roku rozpoczęła z...
czytaj dalej