Zwinność i przyjemność jazdy samochodem z napędem elektrycznym w połączeniu z praktycznie nieograniczonym zasięgiem i krótkim czasem ładowania sprawiają, że Leapmotor C10 Range-Extended EV (REEV) to idealny wybór dla klientów pokonujących długie dystanse, którzy jednocześnie chcą cieszyć się ekologicznymi zaletami napędu elektrycznego.
100 dziennikarzy z całego świata testuje Leapmotor C10 Range-Extended EV podczas międzynarodowej premiery odbywającej się w Hiszpanii. Trasa testowa o długości 500 km, prowadząca z Barcelony do Walencji wzdłuż wybrzeża Morza Śródziemnego, nie stanowi żadnego wyzwania dla flagowego modelu marki Leapmotor.

Samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu Range-Extended EV (REEV) przeżywają boom w Chinach już od 2020 roku. W samym 2023 roku sprzedaż wzrosła o ponad 166%, a w 2024 roku przekroczyła milion sprzedanych sztuk. To nie tylko chwilowy trend, ale potwierdzony sukces. Badania rynkowe, takie jak JD Power’s China EV Study 2023, podkreślają, że ponad 90% klientów jest wysoce zadowolonych z samochodów REEV, doceniając płynną jazdę i wrażenia z prowadzenia auta elektrycznego oraz bezpieczeństwo, jakie zapewnia dodatkowe źródło energii.
Leapmotor jest pionierem i liderem w dziedzinie technologii Range-Extended EV, oferując najlepsze połączenie prawdziwie elektrycznej jazdy i praktycznego, efektywnego rozwiązania zwiększającego zasięg.
Samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu REEV odniosły taki sukces, ponieważ odpowiadają na rzeczywiste potrzeby klientów, a nie tylko spełniają wymogi regulacyjne. Są konstruowane na platformach EV, co daje im znaczącą przewagę, która oznacza:
- W porównaniu do pojazdów BEV (Battery Electric Vehicles): pojazdy typu REEV eliminują obawy o zasięg, oferują większy zasięg, korzystają z istniejącej infrastruktury stacji tankowania i pozwalają na szybsze uzupełnienie energii do napędzania kół.
- W porównaniu do tradycyjnych pojazdów PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles): pojazdy typu REEV mają większy akumulator umożliwiający dłuższą jazdę w trybie 100% EV, zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy elektrycznej z bezpośrednim ładowaniem prądem stałym (DC), oferują bardziej zaawansowaną elektronikę oraz bardziej wydajny silnik spalinowy zwiększający zasięg.
Dlatego też technologia Range-Extended EV to nie tylko alternatywa, ale optymalne rozwiązanie w globalnej transformacji motoryzacji w kierunku pełnej elektryfikacji.

Wysokowydajny generator
Nasz układ napędowy jest również wyposażony w wysokowydajny generator, konwertujący moc silnika spalinowego na energię elektryczną przesyłaną do baterii, który oferuje:
- Efektywność na poziomie 96,5% dzięki zastosowaniu 8-warstwowego uzwojenia z płaskim drutem typu hairpin.
- Lekką konstrukcję dzięki bezpośredniemu połączeniu silnika i generatora, pozwalającemu na redukcję masy o 8 kg poprzez eliminację niepotrzebnych kół zamachowych i tłumików drgań skrętnych.
- Optymalizację konwersji energii: system osiąga wiodącą w branży efektywność na poziomie 0,3 L/kWh w najlepszym możliwym scenariuszu.
Dopasowując wydajność generatora do optymalnego zakresu pracy silnika, zapewniamy najniższe możliwe zużycie paliwa i najwyższą możliwą konwersję energii.
Komfort i wrażenia z jazdy
Poza efektywnością priorytetem było także ograniczenie hałasu, wibracji i szorstkości pracy układu napędowego (NVH), aby zapewnić płynną i komfortową jazdę:
- Blok silnika został zaprojektowany z dużą sztywnością w celu zminimalizowania wibracji.
- System tłumiący drgania dodatkowo poprawia wyciszenie pojazdu.
- Silnik 1.5L zastosowany w modelu C10 Range-Extended EV zapewnia jeszcze lepsze parametry w zakresie hałasu, wibracji i szorstkości pracy układu napędowego (NVH) niż średnia dla wysokiej klasy silników w bazie danych AVL.

„Nowy model C10 REEV to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy często podróżują, ale pragną również czerpać korzyści z jazdy elektrycznej” – powiedział Tianshu Xin, dyrektor generalny marki Leapmotor International. „Jest to szczególnie ważne na obecnym etapie rozwoju elektromobilności, który nie postępuje równomiernie we wszystkich krajach. Nowy C10 REEV będzie impulsem, który zapewni nam znaczący wzrost sprzedaży – spodziewamy się, że co drugi sprzedany w Europie model C10 będzie wersją o zwiększonym zasięgu (range extender). Technologia range extender eliminuje obawy o zasięg, łącząc napęd elektryczny z dodatkowym generatorem zasięgu, umożliwiając w ten sposób pokonanie ponad 970 kilometrów na jednym ładowaniu i tankowaniu. Przy emisji CO₂ wynoszącej zaledwie 10 gramów na kilometr w cyklu WLTP, C10 Range-Extended EV łączy zrównoważony rozwój z praktycznością”.
Model C10 REEV miał swoją światową premierę w styczniu na Salonie Samochodowym w Brukseli, gdzie Leapmotor po raz pierwszy zaprezentował w Europie swoją innowacyjną technologię pojazdów elektrycznych z rozszerzonym zasięgiem. Już wkrótce rozpocznie się sprzedaż modelu C10 REEV na polskim rynku, a samochody pojawią się w salonach sprzedaży jeszcze w kwietniu.
Leapmotor C10 Range-Extended EV jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy (ICE) o pojemności 1,5 litra. Akumulator o pojemności 28,4 kWh zapewnia zasięg elektryczny wynoszący 145 km (WLTP), a całkowity zasięg łącznie przekracza 970 km. Przy zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 0,4 l/100 km w trybie mieszanym i emisji CO₂ wynoszącej 10 g/km, C10 Range-Extended EV znacząco redukuje emisję spalin i zużycie paliwa w porównaniu do tradycyjnych pojazdów benzynowych, dzięki czemu jest to ekologiczny wybór dla konsumentów.

Range Extender działa przede wszystkim jako pojazd elektryczny – silnik elektryczny napędza koła. Gdy poziom naładowania akumulatora spada, silnik spalinowy (ICE) uruchamia się, aby generować energię elektryczną, ładując akumulator i wydłużając zasięg jazdy. Dzięki temu systemowi C10 Range-Extended EV oferuje płynną, cichą i dynamiczną jazdę typową dla samochodów elektrycznych, jednocześnie zapewniając elastyczność tradycyjnego silnika benzynowego do pokonywania dłuższych tras.
Technologia Range-Extended EV umożliwia użytkownikom wybór spośród trzech trybów ładowania: prądem stałym, prądem zmiennym oraz z pokładowego generatora połączonego z silnikiem spalinowym. Ta wszechstronność pozwala korzystać zarówno z energii elektrycznej z sieci, jak i energii generowanej w samochodzie dzięki benzynowemu silnikowi spalinowemu o pojemności 1,5 litra. C10 Range-Extended EV obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW, co umożliwia szybkie uzupełnianie energii i płynną jazdę.
Kierowcy mogą wybrać swój preferowany „Tryb energii" za pomocą szybkich poleceń na głównym ekranie, optymalizując osiągi pojazdu w zależności od swoich potrzeb. Dostępne tryby pozwalają na priorytetowe wykorzystanie napędu elektrycznego lub zwiększenie mocy w razie potrzeby.
C10 Range-Extended EV obsługuje zarówno ładowanie prądem zmiennym, jak i szybkie ładowanie prądem stałym, co pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu w krótkim czasie – przy szybkim ładowaniu prądem stałym pojazd odzyskuje połowę swojego elektrycznego zasięgu w zaledwie 18 minut. Silnik elektryczny o mocy 215 KM zapewnia płynną i dynamiczną jazdę.

Leapmotor C10 Range-Extended EV to kluczowy element strategii Leapmotor mającej na celu rozszerzenie obecności na rynku europejskim. Innowacyjna technologia oraz konkurencyjna cena sprawiają, że pojazd jest atrakcyjną opcją dla konsumentów poszukujących elastycznego i wydajnego rozwiązania hybrydowego. Model ten jest szczególnie odpowiedni dla klientów, którzy chcą czerpać korzyści z jazdy samochodem elektrycznym, ale jednocześnie potrzebują większej elastyczności pod względem zasięgu – wygody zapewnianej przez technologię Range Extender. Dodatkowo, C10 REEV oferuje cichą i komfortową jazdę, co czyni go idealnym zarówno do poruszania się po mieście, jak i na długie trasy.
Marka Leapmotor koncentruje się na innowacjach i zrównoważonym rozwoju, dostarczając nowoczesne rozwiązania z zakresu mobilności, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby współczesnych użytkowników. Dzięki gamie pojazdów elektrycznych i hybrydowych, marka dąży do redukcji emisji i promowania czystszego oraz bardziej efektywnego transportu.
Marka realizuje ambitny plan rozwoju i w 2025 roku zamierza dostarczyć ponad 500 000 pojazdów, po tym jak w 2024 roku sprzedała około 300 000 samochodów, co oznacza podwojenie wyników z poprzedniego roku. Dzięki temu rezultatowi Leapmotor ugruntował swoją pozycję wśród trzech największych start-upów w segmencie NEV (New Energy Vehicle) na wysoce konkurencyjnym chińskim rynku motoryzacyjnym i stał się jedną z najszybciej rozwijających się marek samochodowych.

W Europie spółka joint venture Leapmotor International (51% Stellantis / 49% Leapmotor) rozpoczęła działalność jesienią 2024 roku. Od tego czasu Leapmotor International dynamicznie się rozwija i osiągnął już wiele istotnych kamieni milowych.