Jest to limitowana edycja, żeby nie powiedzieć,: produkcja na zamówienie. Lotus planuje zbudowanie zaledwie sześciu egzemplarzy tego modelu.
Exige Sport 240 będzie wykorzystywał system kontroli trakcji w stylu tych stosowanych w Formule 1, który kierowca może dostosować do swoich potrzeb, wybierając jeden z 18 programów, zależnie od warunków na drodze. To rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w seryjnie produkowanym samochodzie w Australii. Limitowana edycja Exige będzie mieć mocniejszy silnik, większe hamulce (z przodu wentylowane tarcze o średnicy 308 mm z czterotłoczkowymi zaciskami AP Racing, z tyłu tarcze 288 mm i jednotłoczkowe zaciski Brembo) i atrakcyjną stylistykę.
1,8-litrowy, czterocylindrowy silnik ze zmodyfikowanym wtryskiem będzie produkował moc 179 kW (240 KM) i moment obrotowy 230 Nm, wynik o 10% lepszy od poprzedniego najszybszego seryjnego modelu Lotusa Exige S. Lotus Exige Sport 240 ma osiągać prędkość maksymalną 249 km/h i rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 4,2 s.
Nowy Lotus będzie dostępny wyłącznie w kolorze czarnym lub pomarańczowym, a jego cena to ekwiwalent ok. 354 000 zł w dolarach australijskich.