...z 220-konnym silnikiem, który dotychczas napędzał model Exige. W planach jest także bardziej luksusowa wersja modelu Europa, oraz uliczno-torowa modyfikacja Lotusa Exige, która otrzyma oznaczenie SR.
Ale najważniejszą nowością brytyjskiej marki w 2008 roku, będzie zupełnie nowy model Eagle. Jego premierę zaplanowano na lipcowe targi MPH’08 w Londynie. Według pierwszych zapowiedzi będzie to klasyczny sportowy pojazd z umieszczonym centralnie silnikiem V6 od Toyoty i układem miejsc 2+2. Planowane jest aż pięć wersji modelowych, od kabrioletu, aż po wersję z półautomatyczną skrzynią biegów i łopatkami do ich zmiany przy kierownicy, co jest absolutną nowością u Lotusa. Najprawdopodobniej zdecydowano się w końcu wysłuchać spostrzeżeń japońskich i amerykańskich klientów tej marki, którzy skarżyli się na brak takiego rozwiązania w modelach Elise, czy Exige.
Nowy Lotus Eagle trafi do produkcji pod koniec 2008 roku, a w sprzedaży znajdzie się w pierwszych miesiącach 2009 roku. Planowana cena to 45-48 tysięcy funtów.
W tym samym czasie Lotus zaprezentuje koncepcyjną wersję następcy legendarnego modelu Esprit. Według wypowiedzi CEO marki, flagowy Lotus otrzyma inną nazwę i bardzo mocny silnik pochodzący od "jednego z najlepszych producentów silników na świecie". Podobnie jak w przypadku modelu Eagle, również następca Esprit oferowany będzie w pięciu, lub sześciu różnych wersjach w cenie od 80 tysięcy funtów.
Lotus nie opublikował jeszcze żadnego zdjęcia, czy rysunku nowego modelu Eagle. Powyżej prezentujemy jeden z wcześniejszych projektów marki.