Początkowe założenia mówiły o zastosowaniu sztywnego i elektrycznie sterowanego dachu, jednak rzeczywistość okazała się okrutna dla tego pomysłu. Według zdobytych informacji wynika, że ciężka konstrukcja dachu nie byłaby obojętna dla samochodu i negatywnie wpłynęłaby na jego zachowanie i prowadzenie na drodze. Dlatego inżynierowie Lotusa postanowili pozbyć się tylnych siedzeń i uczynić z otwartej wersji Evory, rasowego dwuosobowego roadster z najprawdopodobniej lekkim, płóciennym dachem. Ten zabieg powinien pomóc nowemu Lotusowi stanąć w szranki z bezpośrednim konkurentem w postaci Porsche Boxstera.
Co więcej, według doniesień magazynu "Autocar" podobnie narodziła się decyzja związana z wprowadzeniem w przyszłym roku do modelu Evora, nowej automatycznej skrzyni biegów z łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy, co ma z kolei pomóc autu w sprawniejszym konkurowaniu z Porsche Caymanem.
Kiedy ujrzymy Evorę Convertible? Najwcześniej w 2012 roku, rok po prezentacji wzmocnionego modelu Evora SC (SuperCharged) z doładowanym, 3.5-litrowym silnikiem o mocy zwiększonej z 276 do co najmniej 400 KM, którego debiut zaplanowano w okolicach 2011 roku.