Cyferki w nazwie Lotusa Evory 414E Hybrid oznaczają moc silnika – imponujące 414 koni mechanicznych. Na elektryczną część napędu składają się dwa silniki o mocy 207 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, z których każdy napędza jedno z tylnych kół niezależnie. Energia elektryczna jest gromadzona w zestawie baterii litowo-polimerowych umieszczonym centralnie, by zwiększyć stabilność pojazdu i bezpieczeństwo pasażerów.
Dodatkowy zasięg gwarantuje silnik Lotus Range Extender o mocy 48 KM – zoptymalizowana, 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,2 l, zaprojektowana specjalnie dla serii pojazdów hybrydowych. Moc baterii wystarcza by przejechać około 56 km, co w zupełności wystarczy, by dojechać do i z pracy.
Ogólny zasięg napędu hybrydowego to 483 km. Pojazd potrzebuje ok. 4 sekund, by rozpędzić się do 100 km/h. Baterię można naładować przez jedną noc, podłączając ją do zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego.
Evora 414E Hybrid została także wyposażona w interesującą technologię o nazwie HALOsonic Internal and External Electronic Sound Synthesis, która imituje dźwięki mocnego silnika (a nawet odgłosy charakterystyczne dla statku kosmicznego), rekompensując fanom „supercarów” brak tradycyjnego, głośnego, żłopiącego paliwo silnika pod maską, a jak zapewnia producent także zwiększając bezpieczeństwo przechodniów, którzy dzięki dźwiękowi wcześniej zorientują się, że zbliża się do nich jakiś pojazd.
Projektanci postanowili, że zarówno nadwozie, jak I wnętrze samochodu będzie utrzymane w kolorze miedzi, barwie często kojarzonej z układami elektrycznymi. Satynowe wykończenie pięknie podkreśla ozdobne elementy imitujące obwody elektryczne. Dach przeszklono aż po część, w której umieszczony jest napęd, dzięki czemu można go podziwiać z zewnątrz.