Lotus zaprezentował zupełnie nową linię produktów

Lotus zaprezentował zupełnie nową linię produktów05.10.2010
30 września, dokładnie o godzinie 16:45 w otoczeniu prasy i transmitując całą uroczystość na żywo w Internecie Lotus przedstawił w Paryżu swoją zupełnie nową ofertę produktową. Pięć nowych samochodów, dwie nowe wersje istniejących już modeli ...

...i nowy pojazd koncepcyjny. A poza tym nowe czasopismo firmowe, nowa strona internetowa producenta i trzy nowe marki odzieży. Całkowite odrodzenie marki.

Na imprezie zorganizowanej w Luwrze pojawiły się także ważne postaci ze świata motoryzacji, takie jak sir Stirling Moss oraz międzynarodowi celebryci, tacy jak: Naomi Campbell, Mickey Rouke, Brian May czy Stephen Baldwin.

Oto jak dyrektor generalny Lotusa, Dany Bahar skomentował poszczególne premiery:

Lotus Esprit (z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 620 KM) – powrót ikony:
Esprit to najlepszy supersamochód. Trudno znaleźć właściwą równowagę między docenieniem osiągnięć przeszłości i szybkim skokiem w przyszłość, upewniając się jednocześnie, że samochód będzie w pełni odpowiadał nazwie Esprit, jak i temu, z czego znana jest marka Lotus. Myślę, że udało się nam znaleźć taką równowagę i że stworzyliśmy w ten sposób nową ikonę – pojazd, któremu ludziom trudno będzie się oprzeć. Design jest agresywny, trzeba zobaczyć Esprit, żeby docenić jego szerokie proporcje i niskie zawieszenie, jednak wciąż ma klasę, sprawia godne, a przede wszystkim luksusowe wrażenie. Jestem bardzo dumny z tego modelu.

Zobacz zdjęcia Lotusa Esprit na naszym fotoblogu.

Nowy Lotus Elan (z 4-litrowym silnikiem V6 o mocy 450 KM) – koniec kompromisów:
Idealny zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym, Elan przekona ludzi do Lotusa i rozwieje stare przesądy na temat pojazdów tej klasy mówiące o tym, że świetne osiągi uzyskuje się kosztem użyteczności – te czasy już minęły. Gdy wsiądziecie za kierownicę Elana nie będziecie chcieli oglądać się za siebie, da wam korzyści, których braku nawet sobie dotąd nie uświadamialiście – Elan idealnie oddaje to, co jest istotą Lotusa.

Nowy Lotus Elite (z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 620 KM) – nowa brytyjska ekspresja ekskluzywności:
Nie można zaprzeczyć, że Elite jest oszałamiająco piękny, ale to nie wszystko – ten samochód przekracza nasze oczekiwania również we wszystkich innych aspektach. Można powiedzieć, że to pojazd charakteryzujący się całkowitymi sprzecznościami, jest kompaktowy, lecz przestronny, odznacza się wspaniałymi osiągami, lecz emituje mało zanieczyszczeń, jest lekki, lecz solidny. To samochód, z którego jesteśmy wyjątkowo dumni i naprawdę wierzymy, że nie ma drugiego takiego na świecie i nic nie może się z nim równać pod względem stylistyki, jak i osiągów. Nie popełnijcie błędu i nie sądźcie, że na rynku nie ma określonego zapotrzebowania na Elite – na poczucie, że jeździ się najlepszym samochodem sportowym, oferującym także komfort i przestrzeń. Zawsze będą tacy, którzy będą wierzyć, że Lotus powinien trzymać się produkcji małych aut sportowych, jednak nie podjęliśmy decyzji o produkcji takiego modelu, jak Elite pochopnie – oparliśmy ją na wielu miesiącach dokładnych badań i planowania.

Zobacz więcej informacji na temat nowego Lotusa Elite i zdjęcia na naszym fotoblogu.

Nowy Lotus Elise (z 2-litrowym silnikiem o mocy 320 KM) – dorosły model:
Bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, by Elise 2015 był dokładnie taki, jak trzeba, to nasz podstawowy model, więc musi w odpowiedni sposób wprowadzać klientów w doświadczenia, jakich dostarczają pojazdy marki Lotus. Model, który oferujemy obecnie to wciąż fantastyczny pojazd i Lotus jest z niego dumny, jednak rozwój jest naturalnym procesem. Elise w wersji na 2015 rok będzie również liderem w swojej klasie pod względem osiągów i wydajności, jednak oprócz tego będzie dominował także w innych kategoriach. To nowa generacja Elise dla nowej generacji właścicieli Lotusów.

Nowy Lotus Eterne (z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 620 KM) – deklaracja zamiarów:
Eterne ma sensacyjny wygląd i tak jak reszta naszych pojazdów oferuje aż nadto wiele we wszystkich innych aspektach. Podobny do Elite, również jest pełen sprzeczności – kompaktowy, lecz przestronny, o świetnych osiągach, ale niskiej emisji zanieczyszczeń, stosunkowo lekki, ale solidny. Największa różnica między Eterne a jego konkurentami polega na tym, że nie jest on wynikiem „ewolucji” istniejącego już modelu dwudrzwiowego, jest zamierzonym i przemyślanym, samodzielnym konceptem. To najlepszy czterodrzwiowy samochód sportowy.

Koncepcyjny City Car:
Lotus Design stworzył pojazd, w którym wszystkie zalety Lotusa skondensowano w formie niskoemisyjnego samochodu miejskiego. Nowoczesna technologia Lotus Engineering zapewniła temu modelowi zaawansowany silnik, który może pracować w trybie bezemisyjnym lub korzystać z technologii „flex-fuel”, czyli zużywać benzynę lub biopaliwo. Jak należało oczekiwać po naszej marce, koncepcyjny City Car odznacza się wyśmienitym wzornictwem, wysoką wydajnością i świetnymi osiągami. Ten pojazd do perfekcyjne rozwiązanie dla współczesnych miast opracowane przez Lotus Design i Lotus Engineering.

Evora S:
To kolejny poziom doświadczeń, jakich może dostarczyć Evora. Lepiej komunikuje się z kierowcą, została precyzyjnie dostrojona, by zwiększyć moc i zakres kontroli, jaką kierowca sprawuje nad pojazdem. To samochód, który prowadzi się instynktownie, czyste doświadczenie jazdy. Jesteśmy dumni z Evory, lecz jeszcze bardziej z Evory S, uważam, że naprawdę oddaje sprawiedliwość temu, co uważane jest za istotę jazdy Lotusem. Naprawdę świetne jest też to, że rozwijając się możemy także zastosować niektóre nowe rozwiązania w Evorze.

Evora IPS:
Evora IPS została stworzona, by zwiększyć atrakcyjność modelu i wejść na nieco inny rynek. Mamy nadzieję, że będzie popularna w krajach, w których pojazdy z automatycznymi przekładniami są bardzo rozpowszechnione, np. w Azji, na Bliskim Wschodzie i w USA. Lotus od dawna nie zajmował się automatami i sporo czasu zajęło nam „dopieszczenie” skrzyni tak, by idealnie pasowała do Evory.

Zobacz zdjęcia nowego Lotusa Evora S i Evora IPS na naszym fotoblogu.


Źródło: Lotus, opracowanie: BM