W 2023 roku Maserati wystartuje w Mistrzostwach Europy Fanatec GT2

W 2023 roku Maserati wystartuje w Mistrzostwach Europy Fanatec GT227.07.2022
Powrót Maserati do torowych wyścigów klasy GT stanowi idealny "pomost" pomiędzy nową epoką w historii marki, a szeregiem triumfów MC12 w Mistrzostwach FIA GT w latach 2004-2010.

Kolejny istotny krok w strategii aktywności Maserati w sporcie motorowym: MC20 – już od wczesnych etapów rozwoju projektowane z myślą o powrocie marki spod znaku trójzębu do świata wyścigów na zamkniętych torach – w 2023 roku zadebiutuje w Mistrzostwach Europy Fanatec GT2.

Maserati zaoferuje MC20 GT2 swoim klientom oraz prywatnym zespołom. MC20 GT2 będzie bazować na wersji drogowej, z którą podzieli swoje – najlepsze w klasie – specyfikacje i komponenty. Należą do nich innowacyjny silnik Nettuno z nową techniką Maserati Twin Combustion (MTC), zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i półwirtualną osią skrętną oraz nadwozie z włókna węglowego.

Maserati MC20

Powrót Maserati do torowych wyścigów klasy GT stanowi idealny „pomost” pomiędzy nową epoką w historii marki a szeregiem triumfów MC12 w Mistrzostwach FIA GT w latach 2004-2010.

Aby podkreślić związek MC12 z MC20, podczas 24-godzinnego wyścigu na Spa – w którym MC12 triumfowało aż trzykrotnie (w latach 2005, 2006 i 2008) – Maserati zapoczątkuje nową erę Maserati Corse, z wykorzystaniem chwalebnego doświadczenia ze swojej sportowej historii.

Jak powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati:

„I na drodze, i na torze kierujemy się naszą pasją. Mamy długą historię wspaniałych, międzynarodowych sukcesów w motorsporcie i jesteśmy bardzo dumni, że możemy rywalizować (na torze) naszym niezwykłym MC20. Wyścigi od zawsze były naturalnym środowiskiem Maserati. Teraz, zarówno w Mistrzostwach Europy Fanatec GT2, jak i w Mistrzostwach Formuły E, wracamy do korzeni, a jednocześnie zaczynamy wszystko od nowa – po to, by dalej budować przyszłość”.

Jean-Marc Finot, starszy wiceprezes STELLANTIS Motorsport, powiedział:

„Maserati Corse wraz z MC20 GT20 w pewien sposób łączy fabryczny program Formuły E z naszymi samochodami drogowymi. Ten nowy krok dopełnia dziedzictwo i pozycję Maserati w sporcie motorowym. MC20 to fantastyczny samochód dopuszczony do ruchu drogowego. Cieszymy się, że nasi zapaleni klienci będą mogli czerpać przyjemność z rywalizowania nim (na torze)”.
Maserati MC20

Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne

Samochód

  • Jednomiejscowy samochód wyścigowy bez homologacji drogowej
  • Design Maserati Centro Stile
  • Szerokość/wysokość (mm) 2020 x 1220
  • Masa własna bez płynów: do ustalenia zgodnie z BoP (z ang. balans osiągów)

Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA

  • 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
  • Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA

Silnik

  • Silnik Maserati Nettuno
  • V6 90°, biturbo
  • 3000 cm³
  • Moc maksymalna: do ustalenia zgodnie BoP (bazowa jednostka rozwija 630 KM)
  • Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
  • Sucha miska olejowa

Zespół napędowy/przekładnia

  • 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
  • Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Nadwozie

  • Wyścigowy zestaw MC20 GT2
  • Wysokowydajna aerodynamika
  • Wielofunkcyjne tylne skrzydło
  • Wysoka siła docisku
  • Przednie światła LED
  • Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
  • Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)

Podwozie

  • Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
  • Homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa
  • 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne

Hamulce

  • Wyścigowe zaciski i wentylowane hamulce/tarcze
  • Specjalne chłodzenie hamulców

Obręcze

  • Specjalne 18-calowe, kute obręcze kół z lekkich stopów
  • Mocowanie centralną śrubą
  • Opony typu slick

Zawieszenie

  • Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
  • Regulowane wyścigowe amortyzatory
  • Regulowane stabilizatory (przedni i tylny)

Wnętrze

  • Regulowany zespół wyścigowych pedałów
  • Regulowana kolumna kierownicy
  • 6-punktowe wyścigowe pasy bezpieczeństwa
  • Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
  • Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
  • Kamera pokładowa (opcja)
  • System akwizycji danych
  • Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
  • Klimatyzacja
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
  • Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji

Źródło: TopStory, Biuro Prasowe Maserati