silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "Silnik zbudowany przez Holden Australia dla Saaba zmienne czasy zaworow,podwojna sprezarka,24zawory,marzenie,moment obr. wspanialy ,szybki,elastyczny ,mozna ruszac z 3 biegu nawet,V6 jak zegarek szwajcarski.Juz nigdy nie przesiade sie na 4-ke.Ma potencjal" | |
skrzynia biegów | ocena: 4 | komentarz: "Bardzo dobrze dobrane przelozenia ,po miescie praktycznie mozna uzywaz tylko 3 biegu,bardzo elastyczna.Na 6 biegu 3000 obrotow-180km/godz i 7.5 ltr paliwa na trasie oczywiscie.Na 4 -ce przyspiesza jak na 2-jce,blyskawica.Nie jestem zwolennikiem automatu,w" | |
układ jezdny | ocena: 3 | komentarz: "Nie nalezy do czolowki,to nie BMW,ale jak na razie jestem zadowolony,w moim V6 obnizony i lekko utwardzony co przy oponach 245 x 45x17 swietnie trzyma sie drogi.Minus to przedni naped .Z taka moca az prosi sie 4x4." | |
układ hamulcowy | ocena: 4 | komentarz: "Oceniam dobry bo serwo pracuje wspaniale i hamulce hamuja elastycznie i z wyczuciem.Wentylowane tarcze z wieksza srednica powoduja ze nie ma objawow przegrzewania i oslabiania sily hamowania.nie mam zastrzezen.ABS i inne tympodobne dzialaja z duza klasa." | |
widoczność | ocena: 5 | komentarz: "W modelu sedan nie mam zastrzezen." | |
jakość wykończenia | ocena: 3 | komentarz: "To slaby punkt 9-3ki,plastyki i to ubogie ale szwedzi robili auto ekologiczne i to sa konsekwencje.Deska rozdzielcza ,,slynna< | |
ergonomia | ocena: 4 | komentarz: "Klasyczna sylwetka nie starzejaca sie jak widac mimo uplywu czasu,sylwetka charakterystyczna ,z daleka widac ze to Saab.Oplywowa ,dzieki temu nie slyszymy swistu powietrza." | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 4 | komentarz: "Wszystko dziala jak nalezy,ogrzewanie bardzo szybko reaguje na temperature,rowniez klimatyzacja automatyczna i reczna zarazem dziala efektywnie." | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 4 | komentarz: "bagaznik prawie 500ltr.a wiec co wiecej wymagac od auta 4.65 mtr.Osoby sredniej wagi i wzrostu czuja sie dobrze na tylnym siedzeniu." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 3 | komentarz: "Mogloby byc lepiej,glosniki wibruja w drzwiach," | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 3 | komentarz: "W moim przypadku V6 2.8 Saab jest paliwozerny,ale cos za cos,ten minus rekompensuje wspanialy silnik i osiagi.Saab to raczej drogi samochod do utrzymania,ale nie mozna powiedziec ze pospolity.Ma swoja charyzme i to mu wybaczamy." | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "Akumulator padl po 4 latach,nigdy sie nie zepsul,przebieg mam nieduzy ale jezdze wiekszosc po zatloczonym miescie ,Londyn a wiec nic dodac nic ujac.Na razie mam zufanie i nie zawiodl mnie.Dbam,przeglady firmowe,oleje najlepsze zalecanej jakosci i jezdze j" | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 3 | komentarz: "Nie nalezy do tanich,mysle ze jest cenowo przewartosciowany,za niewielka doplata do ceny nowego saaba ( mowie o moim modelu V6)mozna wyjechac BMW lub Mercedesem C klasy,moze z gorszym wyposazeniem ale jednak mercem.Nalezy dodac ze wersja podstawowa ma wsp" |
|
"No coz ,mysle ze opisalem mojego Saaba doglebnie ,chcialbym tak napisac o mojej zonie,chociaz ona zasluguje rowniez na najwyzsze oceny.Mam go od nowosci,poprzednio jezdzilem Saabem 9-5 ale to byla landara i po 3 latach jak tylko wyszedl model Areo V6 zamienilemgo.Mieszkam w londynie od 28 lat,saab tutaj jest samochodem niszowym,kroluja BMW,Audi i Merce.Saab byl postrzegany jako auto dla klasy sredniej,prawnikow,lekarzy i osob zamoznych mieszkajacych poza londynem,ale tu krolowal 9-5 kombi.Bo Saab to specyficzne auto,malzenstwo z GM a w Anglii z Vauxhall nie zrobilo mu dobrze ,spsial jakbym to nazwal i terazniejsze klopoty to tego wynik.Opel/ vauxhall korzystal z Saaba technologi,silnikow i jak to konkurencja nie dopuszczal go do glosu,nowe modele Opla praktycznie co 2 lata,a Saab staruszek.Czy kupie nastepny,nie wiem ,o ile bedzie podobny do saaba to zapewne tak.Krzysztof" |