komentarz: "swietny, zrywny i niesamowicie solidny to moj trzeci 900 classic - poprzedni takze turbo 16 aero z 1987 (latajacy czolg) i rownierz 900i 16 podstawowy (wystarczajacy silnik do uzytku rodzinnego) "
skrzynia biegów
ocena:3
komentarz: "skrzynie biegow sa dobre, ale wrazliwe, moglyby byc precyzyjniejsze i solidniejsze "
układ jezdny
ocena:5
układ hamulcowy
ocena:4
komentarz: "nie sa to hamulce 911, nie ma co miec zludzen a wersje z abs nie przynosza nic dodatkowego / wersje z ukladem hamulcowym bez tego systemu aut poprzedzajacych ostatnie lata 91-93 mojace abs seryjnie "
widoczność
ocena:4
komentarz: "w kabrio po zamknieciu dachu widocznosc 3/4 tylna jest fatalna, po otkryciu oczywiscie fantastyczna a w pozostalych wersjach dobra"
jakość wykończenia
ocena:5
komentarz: "zalezy od wersji. wersje full skora extra (na zamowienie fantastyczna, wersje skora siedzen w opcji zwyklej dobra i wersje podstawowe bez skory dobre"
ergonomia
ocena:5
komentarz: "po szwedzku "à la saab""
wentylacja i ogrzewanie
ocena:5
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:4
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:4
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:4
komentarz: "zalezy od wersji i sposobu jazdy, ale jak na osiagi (wersja turbo np. 175 h.p) to zupelnie odpowiedajaca mocy (srednio 10 litrow 98 oktanowej benzyny), ale ekstremalne zuzycia moga byc zaskakujace np. w jezdzie "gazem do dechy" "
niezawodność
ocena:5
komentarz: "z wyjatkiem skrzyni biegow czy czasem uszczelki pod glowice, ale dobrze utrzymane auto z czesciami oryginalnymi robi latwo miedzy 300 à 400 tys.km a nawet wiecej i zarowno w wersji turbo "
stosunek ceny do jakości
ocena:4
Podsumowanie:
"auto jakich juz sie nie produkuje - dla amatorow! O niepowtarzalnej lini i swoistym charakterze"