Na salonie frankfurckim w 1997 roku zadebiutował pierwszy Smart City Coupe. Wielbiciele tych samochodów mają ostatnią okazję zobaczyć je w Genewie pod marka Smart.
DaimlerChrysler od dłuższego czasu poszukiwał dla marki Smart kupca bądź strategicznego inwestora. Powód? Sprzedaż tego miejskiego samochodu idzie coraz gorzej. Na tyle źle, że marka zaczęła przynosić koncernowi straty, a na to DaimlerChrysler nie może przecież sobie pozwolić.
Wprowadzenie w 2003 roku czteroosobowego Smarta Forfour, zbudowanego w oparciu o podzespoły Mitsubishi Colta, nie spowodowało wzrostu sprzedaży. Podobnie jak stylowe modele Roadster, Roadster Coupe, czy podrasowane przez Brabusa wersje Smarta. W lutym tego roku podpisano porozumienie pomiędzy DaimlerChrysler, a brytyjskim konsorcjum Project Kimber. Zakłada ono, że brytyjski inwestor nabywa prawa do produkcji, zmian w wyglądzie i sprzedaży obecnych modeli Smarta pod własną nazwą, której na razie nie ujawniono.
Konsorcjum otrzymuje "w spadku" linie produkcyjne i ich wyposażenie, które ze zrozumiałych względów nie będą już potrzebne obecnemu właścicielowi Smarta - koncernowi DaimlerChrysler. Podczas marcowego salonu w Genewie Smart zaprezentuje "pożegnalne" wersje Smarta Roadster i Smarta Roadster Coupe, a także mniejszy model Fortowo w limitowanej wersji "aCollectors Edition".
I tak oto historia zatoczyła koło. W kraju, gdzie rozpoczęła się historia marki Smart 10 lat później następuje jej pożegnanie…