Spółka poinformowała o wadzie układu kierowniczego, spowodowanej nieprawidłowym zamontowaniem jednego z pierścieni zabezpieczających (pierścień Seegera) w mechanicznej przekładni kierowniczej. Usterka ta może skutkować wysunięciem się łożyska kulkowego i wału kierowniczego a to - utratą połączenia między zębnikiem a zębatką. Ujawnienie tej wady podczas jazdy może uniemożliwić wykonanie manewru skrętu.
W Polsce usterka dotyczy 29 samochodów marki Smart Fortwo o następujących numerach podwozi:
WME4513301K029095 WME4513311K028497 WME4513311K031564
WME4513301K029129 WME4513311K028612 WME4513311K031913
WME4513301K030340 WME4513311K028927 WME4513321K028609
WME4513301K030839 WME4513311K029226 WME4513321K029707
WME4513301K031361 WME4513311K029534 WME4513321K030477
WME4513301K032421 WME4513311K029633 WME4513321K030700
WME4513301K032829 WME4513311K029826 WME4513321K030989
WME4513301K032833 WME4513311K030056 WME4513321K031179
WME4513301K033306 WME4513311K030155 WME4513321K031948
WME4513311K028355 WME4513311K031066
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że posiadacze pojazdów objętych bezpłatną kampanią naprawczą zostali powiadomieni o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu wymiany przekładni kierowniczej.