Wraz z rozwojem marki smart i planowanym na wiosnę 2004 roku wprowadzeniem modelu smart forfour następuje rozszerzenie sposobu nazywania produktów zapoczątkowanego nazwą nowego czteroosobowego samochodu również na produkowany od roku 1998 dwumiejscowy model smarta. Od 1 stycznia 2004 roku smart city-coupé i smart cabrio nosić będą nowe nazwy: smart fortwo coupé i smart fortwo cabrio.
Równolegle do decyzji o rozszerzeniu oferty samochodów marki smart z jednego typu do szerokiej gamy pojazdów, przedsiębiorstwo pracowało nad nową strukturą nazewnictwa dla całej palety produktów. Celem było przy tym – tak jak przy produkcie i jego wytwarzaniu – obranie całkowicie nowej, charakterystycznej dla smarta drogi. Pojawił się wówczas pomysł nadania po raz pierwszy nazwy, która będzie bezpośrednio nawiązywała do możliwości użytkowania samochodu: smart dla czterech osób – smart forfour.
Ta łatwa do zapamiętania i niezwykła nazwa została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów. Biorąc pod uwagę tę reakcję smart zdecydował się analogicznie tworzyć nie tylko nazwy wszystkich przyszłych modeli marki, ale również przekształcić nazwę znanego już na rynku dwuosobowego modelu na smart fortwo.
"Zmiana nazwy naszego city-coupé na smart fortwo to logiczna i konsekwentna kontynuacja przyjętej przez nas strategii nazewnictwa stworzonej wraz ze smartem forfour", mówi Philipp Schiemer, szef marketingu i sprzedaży smarta. "Wkraczamy tym samym na nową drogę w przemyśle samochodowym. W miejsce raczej mało dla klienta zrozumiałej, sztucznej nazwy pojawiają się proste nazwy naszych modeli, które mają bezpośredni związek z ich użytkowaniem. Ponadto odzwierciedlają one typowe dla smarta uczucie lekkości i radości życia", uzupełnia Schiemer.
Nazwy smart roadster oraz smart roadster-coupé pozostaną niezmienione, ponieważ odzwierciedlają już to, co oferują oba te modele swym pasażerom: czystą przyjemność z jazdy.