Leapmotor C10 podbija Europę: nowy elektryczny SUV klasy D zdobywa prestiżowe pięć gwiazdek w nowym programie Euro NCAP, co potwierdza wyjątkowe cechy pierwszego modelu stworzonego w ramach joint venture (51:49) pomiędzy firmami Stellantis i Leapmotor. Współpraca ta ma na celu przyspieszenie i zwiększenie sprzedaży przystępnych cenowo, zaawansowanych technologicznie produktów poza Chinami, korzystając z ugruntowanej obecności Stellantis na międzynarodowych rynkach.
Europejska instytucja przyznała modelowi następujące oceny: 89% za ochronę dorosłych, 85% za ochronę dzieci, 77% za ochronę szczególnie zagrożonych użytkowników dróg oraz 76% za systemy wspomagające jazdę. Ten znakomity wynik odzwierciedla staranny projekt inżynieryjny i rygorystyczne testy bezpieczeństwa przeprowadzone podczas projektowania pojazdu. Oprócz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Leapmotor C10 oferuje bogate wyposażenie klasy premium i wyjątkowy komfort jazdy.
Przede wszystkim pojazd posiada konstrukcję o wysokiej wytrzymałości, zaprojektowaną tak, aby skutecznie pochłaniać i rozpraszać energię w przypadku kolizji. Materiały użyte do budowy podwozia i nadwozia zostały dobrane w taki sposób, aby zapewnić maksymalną ochronę, nie wpływając negatywnie na osiągi ani efektywność pojazdu.
Ponadto, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, to model C10 został wyposażony w kompletny system poduszek powietrznych, który obejmuje: poduszki czołowe, poduszki boczne, kurtyny powietrzne i centralną poduszkę powietrzną umieszczoną między przednimi siedzeniami.
Wśród zaawansowanego wyposażenia technologicznego na szczególną uwagę zasługuje system wspomagania kierowcy (ADAS), który obejmuje 17 funkcji wspomagających, takich jak zaawansowany system awaryjnego hamowania, utrzymanie pasa ruchu, wykrywanie martwego pola czy adaptacyjny tempomat. System jest obsługiwany przez scentralizowaną architekturę elektroniczną i elektryczną o nazwie „Four-Leaf Clover”, samodzielnie opracowaną technologię, która łączy pojedynczy zintegrowany układ scalony (SoC) i pojedynczą precyzyjną jednostkę mikrokontrolera (MCU) w celu stworzenia centralnej jednostki superkomputerowej.
Architektura integruje system kokpitu, inteligentny system jazdy, domenę zasilania i domenę nadwozia, wykorzystując dużą moc obliczeniową, szybką komunikację i małe opóźnienia, aby umożliwić wydajną współpracę między kluczowymi komponentami pojazdu. Scentralizowana moc obliczeniowa pozwala na skuteczną synergię między aktywnymi systemami bezpieczeństwa, poprawiając szybkość reakcji i ogólną niezawodność pojazdu.
Kluczową rolę odgrywa także elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP), który pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach drogowych, takich jak śliska nawierzchnia lub podczas gwałtownych manewrów. System ten działa w synergii z systemami ABS i kontroli trakcji, zapewniając bezpieczną i stabilną jazdę. Oczywiście, w pojeździe nie mogło zabraknąć systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), który ostrzega kierowcę w przypadku nieprawidłowych zmian ciśnienia, zapobiegając wypadkom spowodowanym przez przebite lub uszkodzone opony.
Ponadto, dla dodatkowego zwiększenia bezpieczeństwa samochód został wyposażony w reflektory LED o wysokiej jasności, które zapewniają doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Przednie i tylne czujniki parkowania, w połączeniu z kamerą 360 stopni, ułatwiają manewrowanie w ciasnych przestrzeniach, zmniejszając ryzyko kolizji przy niskich prędkościach.