...inspirowana modelem 599 GTO, która została zaprojektowana dla potrzeb wyścigów torowych, jednak nie oficjalnych zawodów.
Wykorzystano w nim szereg innowacyjnych technologii. Niektóre znaleźć będzie można wyłącznie w modelu 599XX, innych użyto także w 599 GTO, które zadebiutowało w zeszłym tygodniu podczas pekińskiej wystawy motoryzacyjnej.
Napęd stanowi ulepszony silnik V12 z modelu 599 GTB Fiorano, skorzystano także z systemu Ferrari High-Performance Dynamic Concept dbającego o maksymalne wykorzystanie mechanicznego potencjału auta dzięki informacjom płynącym ze wszystkich urządzeń elektronicznych znajdujących się w 599XX.
Po raz pierwszy zastosowano także system Actiflow™ zwiększający siłę docisku aerodynamicznego (do 630 kg przy prędkości 300 km/h) i zmniejszający opór podczas pokonywania zakrętów.
Ferrari współpracowało także z innymi znanymi markami przy opracowywaniu m.in. hamulców karbonowo-ceramicznych (z firmą Brembo), opon (z Michelinem) i optymalnej mieszanki paliwowej oraz smarów ( z Shellem).
Na filmie dokumentującym przejazd przez Nordschleife możemy zobaczyć, jak trasa wyglądała z punktu widzenia kierowcy.